قرص ضد اسهال چه عوارضی دارد؟

به گزارش وبلاگ موتناوه، عوارض جانبی بعضی از قرص های ضد اسهال رایج را در این مطلب بشناسید.

قرص ضد اسهال چه عوارضی دارد؟

اسهال یک مشکل رایج است و معمولا چند روز طول می کشد، تا به طور قطعی درمان گردد. بااین حال، قرص ضد اسهال به شما یاری می نماید تا احساس بهتری داشته باشید. در ادامه فهرستی از برترین قرص ضد اسهال و ضد دل پیچه را برای شما فهرست نموده ایم:

قرص ضد اسهال ایمودیوم

قرص ضد اسهال ایمودیوم متعلق به دسته ای از دارو ها ضداسهال است. ایمودیوم یک داروی نسخه ای است که برای درمان علائم اسهال حاد، اسهال مزمن و اسهال مسافرتی استفاده می گردد. ایمودیوم ممکن است به تن هایی یا همراه با سایر دارو ها استفاده گردد.

قرص ضد اسهال لوپرامید

لوپرامید دارویی برای درمان اسهال (آبریزش مدفوع) است. می تواند به اسهال کوتاه مدت یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یاری کند. پرامید بعلاوه برای اسهال های مکرر یا طولانی مدت ناشی از بیماری های روده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده کوتاه استفاده می گردد. قرص ضد اسهال لوپرامید از آن دسته از قرص هایی است که برای اسهال و استفراغ تجویز می گردد. این دارو با کند کردن حرکات شدید روده باعث توقف اسهال می گردد.

قرص ضد اسهال بیسموت ساب سالیسیلات

قرص ضد اسهال بیسموت ساب سالیسیلات که بیشتر با نام تجاری آن Pepto-Bismol شناخته می گردد، یک داروی معمول برای افراد مبتلا به اسهال است و به صورت قرص های جویدنی، کپسول یا مایعات در دسترس است. این دارو با کاهش مقدار جذب مایعات روده عمل می نماید. بیسموت ساب سالیسیلات بعلاوه دارای خواص ضد اسیدی است که به حالت تهوع، سوزش سر دل و ناراحتی معده یاری کند.

استفاده از این دارو می تواند به طور موقت باعث تیره شدن مدفوع یا زبان فرد گردد. اما اگر این رخ داد نگران نباشید. معمولاً چند روز پس از قطع قرص ضد اسهال بیسموت ساب سالیسیلات علایم از بین می روند. بعلاوه این دارو برای بچه ها زیر 12 سال و بچه های که علائم آنفولانزا دارند منع مصرف دارد. این دارو را زیر نظر پزشک و طبق دستور تجویزی او باید بهره ببرید. اگر بعد از استفاده این دارو یاریی به درمان اسهال شما نکرد باید مجدداً به پزشک مراجعه کنید.

پوسته اسفرزه

این دارو برای درمان اسهال خفیف کاربرد دارد و جزوه دارو های بدون احتیاج به نسخه است. مکانیزم این دارو نوعی فیبر است که با جذب آب در روده در کاهش اسهال مؤثر است. این دارو در دسته دارو های پودری عرضه می گردد. برای استفاده از پوسته اسفرزه باید مقداری از پودر را با آب رقیق کنید و سپس آن را مصرف کنید.

قرص ضد اسهال سیپروفلوکساسین

قرص ضد اسهال سیپروفلوکساسین در دسته آنتی بیوتیک ها قرار گرفته است و برای درمان عفونت های باکتریایی از آن استفاده می گردد. با مصرف این قرص ضد اسهال باید علائم بیماری مثل اسهال درمان گردد. مصرف این قرص ضد اسهال عوارض جانبی خاصی ندارد، اما ممکن است برای برخی افراد عوارضی مثل حالت تهوع، سرگیجه، سردرد و مسائلی در خواب ایجاد کند.

قرص ضد اسهال یدوکینول

قرص ضد اسهال یدوکینول داروی ضد عفونت محسوب می گردد. از این دارو برای درمان عفونت های روده ای که منشأ انگلی دارد استفاده می گردد. افرادی که مسائل کبدی دارند نباید از این قرص ضد اسهال استفاده نمایند. این دارو را باید طبق نظر پزشک بهره ببرید و برای مشاهده نتیجه بهتر بعد از غذا میل کنید.

موارد منع مصرف قرص ضد اسهال چیست؟

کسانی که هر یک از شرایط زیر را داشته باشند نباید قرص ضد اسهال را استفاده نمایند.

اگر علت ایجاد اسهال وجود باکتری یا انگل در دستگاه گوارش شما باشد مصرف این قرص ها یاریی به درمان اسهال شما نمی نماید و حتی ممکن است اوضاع را وخیم تر کند.

استفاده از قرص های ضد اسهال که معرفی کردیم برای بچه ها زیر دو سال منع مصرف دارد مگر اینکه با دستور پزشک بخواهید بهره ببرید.

درصورتی که به هر یک از قرص های ضد اسهال حساسیت یا واکنش آلرژیک نشان دادید سریعاً مصرف دارو را متوقف کنید.

اگر نشانه هایی از تب در بدن خود احساس کردید هرگز قرص ضد اسهال را استفاده نکنید.

سخن آخر

از آن جایی که اسهال بیماری است که بر روی دستگاه گوارش تأثیر می گذارد درمان آن بسیار مهم است. ما در این مقاله درباره عواملی که باعث ایجاد اسهال می گردد و راه های کنترل آن صحبت نموده ایم و در ادامه چند قرص ضد اسهال را به شما معرفی نموده ایم.

منبع: رکنا

منبع: فرارو

به "قرص ضد اسهال چه عوارضی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص ضد اسهال چه عوارضی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید