گرسنگی طولانی عامل کاهش قدرت حافظه است

به گزارش وبلاگ موتناوه، مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: گرسنگی بیشتر از هشت ساعت می تواند نقش موثری در کاهش قدرت حافظه داشته باشد.

گرسنگی طولانی عامل کاهش قدرت حافظه است

نسرین علیزاده، افزود: حتما هنگامی که مشغول کارهای ذهنی می شوید هر 30 تا 45 دقیقه یک بار برای تنظیم قند خون، به مقدار کم از مواد غذایی مناسب استفاده کنید.

وی اظهارکرد: معمولا افراد برای کاهش سردرد از مواد شیرین مانند شکلات یا آبنبات استفاده می کنند در حالی که مصرف این مواد، فقط چند دقیقه موجب بهبود شرایط می شود و بعد از آن دوباره سردرد شروع خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه برای بهبود حافظه در کوتاه مدت، باید قند خون تنظیم شود تا نوسان نداشته باشد، افزود: در مواقع سردرد به جای این که از قندهای ساده مانند شکلات و آبنبات کمک بگیرید، بهتر است از موادی استفاده کنید که همراه قند، حاوی فیبر هم باشد تا از نوسانات قند خون جلوگیری کند مانند انواع میوه های خشک مانند توت یا انجیر.

وی ضمن توصیه به اینکه برای بهبود حافظه باید بیشتر از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها استفاده شود، گفت: بارها متخصصان توصیه کرده اند بیشتر از میوه ها و سبزیجات رنگی استفاده کنید تا سالم تر بمانید چون میوه ها و سبزیجات رنگی، سبوس ها و روغن های گیاهی منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

علیزاده ادامه داد: مصرف آنتی اکسیدان ها می تواند در پیشگیری از بروز اختلالات حافظه موثر باشد به همین دلیل توصیه می شود از سنین جوانی این موضوع را در نظر داشته باشید بنابراین مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان مانند توت فرنگی، گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ فروت، توت قرمز، مرکبات، زیتون، ماهی، آجیل، هویج و... را فراموش نکنید.

وی نام کرد: درخصوص جلوگیری از بیماری آلزایمر، رژیم های غذایی متنوعی توصیه شده و افراد سعی می کنند با فعال نگه داشتن مغزشان، بروز این بیماری را به تعویق بیندازند.

علیزاده سرب و آلومینیوم را عاملی برای بروز بیماری آلزایمر دانست و گفت: افرادی که در معرض سرب مانند هوای آلوده قرار دارند و همچنین افرادی که از ظروف خش دار و نامناسب برای پخت و پز استفاده می کنند، ممکن است دچار مسمومیت با آلومینیوم و سرب شوند.

منبع: همگردی

به "گرسنگی طولانی عامل کاهش قدرت حافظه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرسنگی طولانی عامل کاهش قدرت حافظه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید