ترشی خیار تا حالا خوردی؟ خیلی معرکه ست!

به گزارش وبلاگ موتناوه، ترشی باشه، خیارم داشته باشه، چه گردد؟ ترشی به عنوان یک کنار غذای خوشمزه و اشتهاآور محبوب همه ما ایرانی هاست. اینقدر تنوع ترشی داریم که ممکن است هیچوقت نتوانیم تمام سبک های آن را امتحان کنیم!

ترشی خیار تا حالا خوردی؟ خیلی معرکه ست!

ترشی خیار یکی از راحت ترین و سریع السیرترین ترشی های موجود است. ممکن است تصور کنید ترشی خیار همان شوری خیار است، ولی این کاملا اشتباه است. طعم ترشی با شوری فرق دارد حتی اگر مواد داخل آن شبیه هم باشند. مقدار سرکه در ترشی خیلی بیشتر است و این طعم آن را کاملا متفاوت می نماید.

برای درست کردن ترشی خیار که یک هفته ای قابل خوردن خواهد بود این مواد را لازم دارید:

طرز تهیه ترشی خیار:

اول از همه تمام مواد را خوب بشویید و خشک کنید و خرد کنید. خیار ها را حلقه حلقه برش بزنید. فرم فلفل دلمه ای و فلفل سبز را به دلخواهتان دربیاورید. سیر ها را حبه ای کنار بگذارید.

سبزیجات خرد شده و خشک شده را به همراه حبه های سیر در ظرف شیشه ای بریزید. سرکه سیب، سنگ نمک، شکر، نمک و آب جوش را در هر کدام از شیشه ها ریخته و شیشه ها را برعکس کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. مجدد تا لبه شیشه آب جوش بریزید و در آن را محکم ببندید. شیشه های ترشی را به مدت یک شب وارونه بگذارید تا بماند و بعد آن ها را برگردانید و به مدت یک هفته در جای خنک که نور آفتاب به آن ها نخورد نگهداری کنید. بعد از طی این 7 روز ترشی شما قابل خوردن است. لذت آن را در کنار غذا های خوشمزه تان ببرید. نوش جان.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "ترشی خیار تا حالا خوردی؟ خیلی معرکه ست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترشی خیار تا حالا خوردی؟ خیلی معرکه ست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید