پیشرفت بزرگ چین در ساخت موشک هایپرسونیک

به گزارش وبلاگ موتناوه، سازمان اطلاعات آمریکا خاطرنشان کرد چین سریع تر از روسیه مشغول توسعه تسلیحات هایپرسونیک است.

پیشرفت بزرگ چین در ساخت موشک هایپرسونیک

به گزارش مهر، پل فرایستلر محقق ارشد بخش تحلیل آژانس اطلاعات دفاع آمریکا در بیانیه ای در این باره گفت: چین تصمیم دارد یک موشک بالستیک قاره پیما با کلاهک هایپرسونیک بسازد که از سال 2014 میلادی در حال آزمایش است.

حتی امکان دارد این کشور هم اکنون اسلحه ای را به کار گرفته باشد که قادر به هدف گیری در مقر های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام است.

فرایستلر در این باره به کمیته زیرمجموعه نیرو های مسلح مجلس آمریکا گفت: البته چین و روسیه تسلیحات هایپرسونیک را به طور موفقیت آمیزی آزمایش نموده و احتمالاً سیستم های عملیاتی را به میدان آورده اند. چین در حوزه پشتیبانی زیرساخت و بعلاوه سیستم ها از روسیه برتر است.

با توجه به سرمایه گذاری وسیع و هدفمند و توسعه و آزمایش های مختلفی که چین انجام می دهد این کشور به شدت در زمینه توسعه فناوری موشک های معمولی و هایپرسونیک هسته ای خود پیشرفت نموده است.

به گفته فرایستلر آموزشگاه آیرودینامیک چین ادعا می نماید 3 تونل باد هایپرسونیک را راهبری می نماید که می توانند سرعت 8،10 و 12 ماخ را ایجاد نمایند.

هایپرسونیک چیست؟

موج صوتی با سرعتی برابر با 1235 کیلومتر بر ساعت در ماده سیال حرکت می نماید. واحد سنجش سرعت صوت ماخ است و به سرعت های بالاتر از یک ماخ مافوق صوت می گویند.

در آیرودینامیک سرعت های بالاتر از 5 ماخ را سرعت هایپرسونیک می نامند. بنا بر این تعریف یک موشک برای هایپرسونیک بودن حداقل باید به سرعتی فراتر از 5 برابر سرعت صوت دست پیدا کند.

سلاح هایپرسونیک چیست؟

سلاح های اصلی در این دسته بندی، موشک های کروز هایپرسونیک، بالستیک های هواپرتاب و گلایدر های هایپرسونیک هستند. همانطور که پیش از این اشاره شد، این موشک ها با سرعتی فراتر از 5 ماخ حرکت می نمایند با این تفاوت که موشک های کروز هایپرسونیک با موتور اسکرم جت ارتفاع پروازی کمتری نسبت به گلایدر های بالستیک هایپرسونیک دارند.

منبع: فرارو

به "پیشرفت بزرگ چین در ساخت موشک هایپرسونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت بزرگ چین در ساخت موشک هایپرسونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید