عصبانیت برایان هوک از شکست جنگ تبلیغاتی آمریکا علیه ایران

به گزارش وبلاگ موتناوه، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به شدت از ناکام بودن جنگ نرم رسانه های این کشور علیه تهران انتقاد کرده است.

عصبانیت برایان هوک از شکست جنگ تبلیغاتی آمریکا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ موتناوه، برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به شدت از یکی از رسانه های این کشور بابت آنچه به ادعای او کم کاری در پخش اطلاعات ضدایرانی است انتقاد کرده است.

هوک در یادداشتی در رزونامه نیویورک پست اشاره کرده بخش فارسی صدای آمریکا (VOA) باید عملکردش در انتشار اطلاعات ضد ایران را تقویت کند. او نوشته است: لازم است صدای آمریکا عملکرد بهتری در مقابله با پروپاگاندای ایران و انتشار اطلاعات نادرست از سوی این کشور داشته باشد. این برای دولت ترامپ اولویت است.

هوک در ادامه این یادداشت نوشته است: صدای آمریکا در سال 1942 برای منتقل کردن سیاست های آمریکا به مخاطبان جهانی پایه گذاری شد. بخش فارسی صدای آمریکا که از سوی کنگره تأمین مالی می شود سال گذشته بیش از 17 میلیون دلار بودجه از پول مالیات دهندگان آمریکایی دریافت کرد. اما صدای آمریکا در معرفی آمریکا به ایران با مطالب واقعیت محور، قابل اعتماد و موثق ناکام بوده است.

کاخ سفید فروردین ماه سال جاری در انتقادی تند، شبکه صدای آمریکا را سخنگوی دشمنان آمریکا توصیف کرده بود. مدیر این شبکه آمریکایی نیز پاسخ تندی به این نقدها داد.

کاخ سفید همچنین از شبکه صدای آمریکا به دلیل انعکاس سخنان اخیر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در انتقاد از آمریکا نیز به شدت انتقاد کرده بود.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CJP) در واکنش به بیانیه کاخ سفید گفت که از بیانیه رسمی کاخ سفید در متهم کردن صدای آمریکا (VOA) به تبدیل شدن به سخنگوی دشمنان آمریکا و برجسته کردن تبلیغات چین در خصوص بیماری همه گیر کووید-19 بسیار متأسف شده است.

شبکه صدای آمریکا می گوید که تحت اداره سازمان رسانه های جهانی آمریکا فعالیت دارد که بر دیگر رسانه های دولتی چون رادیو آزاد اروپا و رادیو آزاد آسیا نیز نظارت دارد.

وزارت خارجه آمریکا هر ساله بودجه ای را برای ایجاد جنگ تبلیغاتی علیه ایران در نظر می گیرد. به عنوان مثال این نهاد آمریکایی آبان ماه سال 1397 اعلام کرده بود 40 میلیون دلار به نبرد تبلیغاتی با سه کشور ایران، روسیه و چین اختصاص داده است.

رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان در جمع وبلاگ موتناوه شرح داد این رقم را برای حمایت از طرح هایی اختصاص داده که به مقابله با پروپاگاندا و اخبار ساختگی منتشر شده از سوی کشورهای خارجی بپردازند.

مقام آمریکایی گفت این بودجه را مرکز تعاملات جهانی (Global Engagement Centre) در پایان ماه سپتامبر در راستای این هدف اختصاص داده است.

مرکز تعاملات جهانی نام مرکزی است که زیر نظر وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کند و آوریل سال 2016 برای آنچه مقابله با پروپاگاندا (هجمه های تبلیغاتی) و اطلاعات نادرست از سوی گروه های تروریستی و کشورهای خارجی خوانده شده، تأسیس شد.

پالادینو گفت: در پایان ماه سپتامبر، مرکز تعامل جهانی 40 میلیون دلار برای حمایت از طرح هایی جهت مبارزه با هجمه های تبلیغاتی و اطلاعات نادرست منتشر شده از سوی کشورهای خارجی اختصاص داد.

این مقام آمریکایی اضافه نمود: این بودجه صرف حمایت از مجموعه ای از اقدامات جهت مقابله با هجمه های تبلیغاتی و اطلاعات ساختگی منتشر شده از سوی ایران، روسیه و چین خواهد شد.

ادعاهای واشنگتن در حالی مطرح شده که دولت آمریکا قبلاً هم بودجه ای برای هجمه رسانه ای و فضاسازی تبلیغاتی علیه ایران در نظر گرفته بود.

وبلاگ موتناوه تیرماه سال 1397 گزارش داده بود در لایحه پیشنهادی بودجه وزارت خارجه آمریکا که به تأیید کمیته بودجه سنا رسیده بود ردیف بودجه مشخصی برای مقابله با نفوذ رسانه ای ایران از طریق فضاسازی تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عصبانیت برایان هوک از شکست جنگ تبلیغاتی آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت برایان هوک از شکست جنگ تبلیغاتی آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید