غذای ایرانی که به سبک چینی تهیه می گردد

به گزارش وبلاگ موتناوه، مجموعه سبزی های فصل همراه با گوشت فیله یا سینه مرغ، ترکیب مقوی و خوشمزه ای می گردد که با توجه به تنوع مواد معدنی داخل این خوراک، اگر به روش چینی ها درست گردد، هم لذیذ است هم کم کالری.

غذای ایرانی که به سبک چینی تهیه می گردد

این غذا یکی از انواع غذاهای ساده و سبک کشور چین است که با ترکیبات متنوعی درست می گردد،

مواد لازم برای 2 نفر

100 گرم فیله مرغ

یک ق س روغن کنجد

یک ق س روغن زیتون

50 گرم ساقه تازه و جوان کرفس

50 گرم کدو سبز

50 گرم هویج

50 گرم پیازچه

50 گرم قارچ

یک پیمانه آب مرغ

یک ق م زنجبیل تازه رنده شده

2 حبه سیر

یک ق س نشاسته ذرت

میزانی نمک و فلفل

یک عدد فلفل دلمه ای

چند عدد ذرت

کوچک کنسروی

1. کرفس ها را شسته و با چاقو به شکل خلال های نازک و به بلندی حدود پنج سانتی متر برش بزنید. هویج ها را هم شسته و نازک پوست بکنید و با چاقوی تیز به شکل خلال های نازک و بلند ببرید.

نکته: البته چون هویج بافت سخت تری نسبت به کرفس و دیگر سبزیجات دارد، بهتر است خلالی کردن آن را روی تخته آشپزخانه انجام دهید تا خطر بریدن دستتان پیش نیاید.

2. پیازها را تمیز بشویید و ساقه های سبز و نازک آن را جدا نموده و کنار بگذارید تا در مرحله آخر برای تزئین غذا به کار ببرید. قسمت های ساقه پیازچه را هم مثل دیگر سبزیجات به شکل خلال های نازک و بلند برش بزنید. سپس قارچ ها را بعد از شستن ورقه ورقه کنید.

3. کدوها را هم شسته و پوست بگیرید. سپس به شکل خلال های بلند درآورید. فلفل دلمه ای را بعد از شستن حلقه حلقه کنید.

4. سیرها را پوست کنده و با رنده سیر، رنده کنید یا با پشت چنگال خوب له کنید. فیله های مرغ را هم خلالی ببرید. در یک تابه که قبلا روی حرارت گذاشته اید، روغن ها (زیتون و کنجد) را بریزید و بعد از گرم شدن روغن ها، سیر و زنجبیل را به آنها بیفزایید تا خوب تفت داده شوند و به اصطلاح بوی غذا بلند گردد. مرغ ها را ریخته و با زنجبیل و سیر تفت دهید.

5. حالا نوبت اضافه کردن سبزیجات خلال شده است. نکته مهم در اینجا اضافه کردن سبزیجات به ترتیب سختی بافت آنها است. یعنی ابتدا هویج، کرفس و پیازچه را ریخته، کمی تفت بدهید، وقتی سبک و بی آب شدند قارچ را اضافه نموده و کدو را که زود می پزد در پایان به سبزیجات دیگر بیفزایید. بعد حدود سه دقیقه مواد را تفت دهید.

6. آب مرغ را اضافه نموده و نمک و فلفل را هم به غذا بیفزایید. حرارت را زیاد کنید. بعد از چند دقیقه جوشیدن، نشاسته ذرت را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله نگردد و به خوبی در آب مرغ حل گردد.

7. بعد از اینکه سس غلیظ شد، غذا را از روی حرارت برداشته در ظرف مورد نظر بریزید. میزانی از سس غلیظ شده را روی مرغ و سبزیجات ریخته و با ساقه های سبز پیازچه و بچه ذرت ها تزئین کنید.

یه جور دیگه

اگر آب مرغ در دسترس ندارید، می توانید از قرص عصاره مرغ هم بهره ببرید، فقط دقت کنید در صورت استفاده از این قرص های آماده، میزان نمک غذا را کمتر بریزید، چون این قرص ها معمولا نمک دارند.

می توانید پوست کدوهای سبز را خیلی نازک با چاقوی تیز بتراشید اما توصیه ما به شما این است که کدو را خوب بشویید و با پوست برش بزنید، چون هم فیبر بیشتری وارد بدنتان می گردد که برای سلامتتان مفید است و هم زیبایی غذایتان بیشتر می گردد.

فوت وفن

بهتر است خلال های کدو را نازک نبرید، چون کدو در موقع پخت زود نرم می گردد و در هنگام هم زدن ممکن است له گردد و ظاهر بدی به غذا بدهد. البته بهتر است کدوها را کمی کلفت تر از کرفس و هویج و پیازچه خلال کنید.

ورقه کردن قارچ و ضخامت آنها به سلیقه شما بستگی دارد اما اگر قارچ ها را کمی کلفت تر بردارید، در موقع پخت آبدار شده و مزه خوبی به غذایتان می دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "غذای ایرانی که به سبک چینی تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای ایرانی که به سبک چینی تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید