رعایت بهداشت، اولویت اول مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ موتناوه، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توصیه ها از روز اول و حتی قبل از ورود بیماری ناشی از ویروس کرونا به ایران، رعایت بهداشت، شست وشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک بوده و همچنان این موضوع در ایران و دنیا اولویت و توصیه اصلی است.

رعایت بهداشت، اولویت اول مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ موتناوه از وزارت بهداشت، سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره اهمیت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی برای مقابله با کرونا اضافه کرد: فرایند بیماری کووید 19 در ماه های اخیر تغییر محسوس و متفاوتی نداشته است؛ اما مهم ترین نکته درباره این بیماری این است که بدانیم یک بیماری نوپدید محسوب می گردد و در واقع دانسته های ما بسیار کمتر از نادانسته هاست. ایران نیز مانند همه کشورهای دنیا در شرایط مختلفی با این ویروس روبرو شد و به مرور مسائل و جزییات بسیاری درباره آن شفاف شد.

وی ادامه داد: به طور مثال در اسفند ماه، بحث از دست دادن بویایی و چشایی توسط بسیاری از افراد جامعه مطرح شد، اما کسی این موضوع را هنوز جزو علائم بیماری نمی دانست و به مرور این موضوع هم اثبات شد که یکی از علائم بیماری کووید 19 است. بنابراین می توان گفت که هرچه پیش تر می رویم، نکات و موارد بیشتری درباره کووید 19 می فهمیم و به همان میزان راه های مقابله، پیشگیری و درمان نیز طراحی و اجرا می گردد.

معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ توصیه ای به جز رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری در خصوص کرونا موثر نیست؛ این موضوع در ایران و دنیا اثبات شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بعضی توصیه های غیرعلمی در فضای مجازی مثل خوردن بعضی مواد غذایی تعیین مطرح می گردد که مبنای علمی ندارند. بهتر است مردم به توصیه های وزارت بهداشت توجه نمایند و از تمام گروه های غذایی استفاده گردد و افراد سبک زندگی خود را بر روال کرونا بچینند و به سلامت خود و خانواده شان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین

به "رعایت بهداشت، اولویت اول مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت بهداشت، اولویت اول مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید