در سال 2022 منتظر کدام گوشی های هوشمند باشیم؟

به گزارش وبلاگ موتناوه، انتظار می رود گوشی های هوشمندی که در این گزارش تعیین شده اند در سال 2022 روانه بازار شوند.

در سال 2022 منتظر کدام گوشی های هوشمند باشیم؟

وبلاگ موتناوه - به نقل از bgr، سال 2022 سال شلوغی برای گوشی های هوشمند خواهد بود. از آیفون 14 گرفته تا گلکسی اس 22 و وان پلاس 10، گوشی های جذابی قرار است در این سال روانه بازار شوند. این ترافیک از روزها و هفته های اول سال نو آغاز می گردد. هفته اول ژانویه سال 2022 شلوغ تر از حد انتظار است، چون شرکت های لنوو، ریلمی، ویوو و شیائومی به ترتیب در روز های یکم، چهارم، پنجم و ششم این ماه، میزبان رویداد های راه اندازی هستند تا از گوشی های هوشمند نو خود رونمایی نمایند.

در هر صورت گوشی هایی که برای سال آینده عرضه آن ها برنامه ریزی شده، بسیار مورد انتظار هواداران این حوزه هستند که در ادامه می توانید جزئیات آن ها را آنالیز کنید.

نشان تجاری وان پلاس برنامه های بزرگی برای سال آینده دارد. انتظار می رود که این سازنده چینی گوشی های هوشمند، گوشی های پرچمدار و بعلاوه گوشی های هوشمند ارزان ای مانند OnePlus Nord 2 CE را به بازار عرضه کند.

چندین شایعه و درز اطلاعات، قبلاً طراحی، معینات و سایر جزئیات مهم را درمورد سری پرچمدار آینده این شرکت، با نام گوشی های هوشمند سری OnePlus 10 را فاش نموده اند. انتظار می رود این شرکت دو دستگاه تحت این سری را روانه بازار کند که شامل گوشی های OnePlus 10 و OnePlus 10 Pro است. طبق جدول زمانی عرضه این گوشی ها، سری گوشی های OnePlus 10 ابتدا در چین و سپس در بازار های دیگر از جمله هند عرضه خواهند شد.

هنوز ماه ها تا معرفی سری گوشی های هوشمند آیفون 14 شرکت اپل زمان به جای مانده و باتوجه به محبوبیت آیفون های اپل، باید انتظار پیشرفت های قابل توجهی از این سری گوشی ها داشته باشیم. آیفون 14 اپل یکی از مورد انتظار ترین و برترین گوشی های سال 2022 خواهد بود. طبق معمول، غول فناوری مستقر در کوپرتینو قرار است سری آیفون 14 را در پاییز (حدوداً در ماه سپتامبر) عرضه کند.

طبق شایعات منتشر شده، این سری اپل، احتمالاً از سه مدل متشکل از آیفون 14، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس عرضه خواهد نمود. طبق گزارش های رسمی منتشر شده، اپل ممکن است مدل مینی را از سال آینده، از خط فراوریش حذف کند.

انتظار می رود، مدل های آیفون سال آینده از تراشه 4 نانومتری A 16 Bionic استفاده نمایند. قبلا قرار بود آیفون های سری 14 با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته گردد، اما پیچیدگی این فرآیند باعث شد که فراوری تراشه 3 نانومتری خود را تا نیمه دوم سال 2022 به تعویق بیندازد. اکنون به علت کمبود جهانی تراشه، فراورینمایندگان تراشه مانند TSMC در حال حاضر بر افزایش فراوری با استفاده از فناوری های موجود متمرکز شده اند تا اینکه ساخت سری نوی را آغاز نمایند.

یکی دیگر از گوشی های هوشمندی که قرار است سال بعد به بازار بیاید، آیفون SE 3 یا آیفون SE (2022) است. این مدل جانشین آیفون SE موجود (2020) در بازار خواهد شد. گزارش ها حاکی از آن است که این آیفون ارزان آینده، در سه ماهه اول سال 2022 یعنی بین ژانویه و مارس عرضه خواهد شد. البته جدول زمانی دقیق راه اندازی آن هنوز معین نشده، اما این گوشی هوشمند باید در همان زمان اعلامی وارد بازار گردد.

پس از راه اندازی 5G در سری آیفون 12 در سال 2020، ظاهراً اپل می خواهد استاندارد شبکه سریع را به سری SE نیز وارد کند. پایگاه خبری TrendForce اعلام نموده که انتظار می رود نسل سوم آیفون SE ابزاری مهم برای یاری به اپل برای حضور در بخش بازار گوشی های هوشمند 5G میان رده باشد و پیش بینی می گردد حجم فراوری آن برای سال 2022 به 25 تا 30 میلیون دستگاه برسد.

ویژگی های این تلفن همراه یک رمز و راز هستند و اطلاعاتی بیشتر از این گوشی در دسترس نیست، اما باتوجه به شایعات مربوط به iPhone SE 3 درمورد ظاهر آن برآورد های فراوانی وجود دارد. یکی از گزارش ها اخیرا با اطمینان اظهار نموده که این گوشی شبیه آیفون XR خواهد بود، به این معنی که اولین گوشی در این سری ارزان با نمایشگر تقریباً لبه به لبه عرضه می وشد، اما نشت بعدی اطلاعات نشان داد که iPhone SE 3 با طراحی صفحه نمایش کوچک 4.7 اینچی و دکمه هوم مدل فعلی فراوری و عرضه خواهد شد؛ بنابراین هنوز باید منتظر اخبار بیشتر بمانیم.

شیائومی 12 در دست ساخت است و انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2022، درست پس از عرضه سری گلکسی اس 22 سامسونگ، عرضه گردد. در سری گوشی های هوشمند نو شیائومی، این غول فناوری چینی احتمالاً سه مدل شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12 اولترا را عرضه خواهد نمود. این سری گوشی های هوشمند جانشین سری Mi 11 شیائومی خواهند شد. قبلاً چندین جزئیات درمورد این تلفن هوشمند به بیرون درز نموده که جالب ترین آن ها این است که این دستگاه از آخرین تراشه پرچمدار اسنپدراگون استفاده خواهد نمود.

سامسونگ گلکسی اس 22 قرار است ماه آینده عرضه گردد. انتظار می رود سازنده کره ای، گوشی های هوشمند این سری را در سه مدل سامسونگ گلکسی اس 22، سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس و سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا عرضه کند. البته راه اندازی در بعضی از نقاط جهان ممکن است چند هفته پس از عرضه جهانی اتفاق بیفتد. سازنده این سری از گوشی های هوشمند، هنوز جزئیات رسمی مربوط به سری گلکسی اس 22 سامسونگ را فاش ننموده است. در همین حال، بعضی از نوترین گزارش ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند می تواند تغییر نام تجاری پیدا کند و با نام Galaxy S22 Note عرضه گردد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "در سال 2022 منتظر کدام گوشی های هوشمند باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 2022 منتظر کدام گوشی های هوشمند باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید