جزئیات دوربین آیفون 15 فاش شد

به گزارش وبلاگ موتناوه، گجت نیوز نوشت: آیفون 15 اولترا به دوربین زوم شگفت انگیزی مشابه گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ مجهز خواهد شد. iPhone 15 Ultra قدرتمندترین گوشی تاریخ اپل می گردد!

جزئیات دوربین آیفون 15 فاش شد

در تازه ترین دور از انتشار شایعات سری آیفون 15، اخباری در خصوص یک گوشی تازه به نام آیفون 15 اولترا به گوش می رسد. این گوشی در واقع جایگزینی برای آیفون 14 پرو مکس خواهد بود. موبایل تازه اپل پاییز سال جاری به عنوان بالارده ترین عضو خانواده iPhone 15 وارد بازار می گردد.

یکی از وبلاگ موتناوه وب سایت اپل اینسایدر به نام Andrew OHara در توییتی مدعی شده که چندین منبع قابل اعتماد به آن گفته اند که بالارده ترین آیفون سال جاری نام متفاوت iPhone 15 Ultra را یدک می کشد. شایعات پیشین حاکی از آن بود که اپل در پی ایجاد تمایز چشمگیرتری بین دو مدل بالارده گوشی هایش است و به همین دلیل برای مدل بزرگ تر از پسوند Ultra استفاده خواهد نمود.

تولد یک آیفون تازه با زوم فضایی

پیش از این شنیده بودیم که این گوشی به یک دوربین تله فوتو پریسکوپی مجهز است که زوم اپتیکال 5 تا 6 برابری خواهد داشت. اما حالا این خبرنگار مدعی شده که آیفون 15 اولترا به دوربین زوم شگفت انگیزی با زوم 10 برابری مجهز می گردد. بنابراین گوشی بعدی اپل به رقیب توانمندی برای گلکسی اس 23 اولترا خواهد شد که یکی از برترین گوشی ها از لحاظ دوربین با زوم فضایی شگفت انگیز است.

این خبرنگار گرچه از زوم 10 برابری دوربین iPhone 15 Ultra می گوید، اما تعیین نکرده که آیا این یک لنز اختصاصی با زوم 10 برابری است، یا آنکه از تصویر حسگر اصلی یک کراپ 10 برابری ایجاد خواهد شد. احتمال کمی هم وجود دارد که اپل بخواهد از لنزی با زوم متغیر برای ارائه دو سطح متفاوت زوم استفاده کند.

از دیگر امکانات آیفون 15 اولترا چه انتظاری داریم؟

چندین ماه پیش یک افشاگر سرشناس مدعی شد که نسخه Ultra آیفون 15 به نمایشگری شفاف تر از مدل پرو مجهز خواهد شد. این گوشی از یک نمایشگر 6.7 اینچی و یک باتری بزرگ تر از نسخه پرو نیز بهره می برد. به جز این موارد، دو مدل اولترا و پرو شبیه به یکدیگر خواهند بود. این شامل فریم تیتانیومی، یک دکمه تازه اکشن به جای دکمه میوت و چیپست 3 نانومتری A17 می گردد.

حاشیه های نمایشگر نسل تازه گوشی های اپل باریک تر می گردد و لنزهای دوربین تازه در پشت قاب آن ها حضور پیدا خواهد نمود. گزارش هایی در خصوص ارتقا حافظه داخلی این نسل تازه به 256 گیگابایت و ظرفیت رم 8 گیگابایتی آن ها نیز وجود دارد.

اما همه این پیشرفت ها و امکانات می تواند باعث افزایش قیمت آیفون 15 هم گردد. طبق آخرین گزارش ها، مدل پرو 100 دلار گران تر از نسل قبلی خواهد بود و مدل اولترا نیز 200 دلار گران قیمت تر از نسخه پرو مکس نسل قبل است.

شاید اگر اپل می خواست با همان نام قبلی این افزایش قیمت را انجام دهد، با واکنش های منفی مشتریان و بازار روبرو می شد. دلیل تغییر پسوند Pro Max به Ultra نیز می تواند افزایش پذیرش از سوی کاربران باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جزئیات دوربین آیفون 15 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دوربین آیفون 15 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید