تبیین اسباب استیلای علویان بر صفحات شمالی ایران و موقعیت خاندان های محلی

به گزارش وبلاگ موتناوه ، انتشارات دکتر محمود افشار با همکاری نشر سخن کتاب فرمانروایان علوی در صفحات شمال ایران تالیف دکتر سیدصادق سجادی را منتشر کرد.

تبیین اسباب استیلای علویان بر صفحات شمالی ایران و موقعیت خاندان های محلی

حکومت های علوی یا سادات بیش از هفت قرن به تفاریق بر پهنه ای بزرگ از سرزمین های شمالی ایران فرمان راندند و در سیاست، مذهب، روابط اجتماعی و فرهنگ عامه تاثیرات عمیقی از خود بر جای نهادند.

این کتاب مشتمل است بر تبیین اسباب استیلای علویان بر صفحات شمالی ایران و موقعیت خاندان های محلی در برابر آنها و آنالیز تحولات سیاسی و اجتماعی آن قسمت از ایران و البته نقش های فرهنگی علویان زیدی که سپس به شیعیان اثنی عشری تبدیل شدند و تا عصر شاه عباس اول صفوی دوام یافتند.

کتاب فرمانروایان علوی در صفحات شمال ایران با موضوع تاریخ علویان زیدیه در گیلان و مازندران در چند فصل به موضوعاتی همانند حضور علویان در ایران تا تاسیس نخستین حکومت زیدیه، نخستین دوره فرمانروایی، زیدیان در طبرستان و گرگان، حسن بن زید ملقب به داعی کبیر یا الداعی الی الحق، سیاست و ملکداری حسن زید، محمدبن زید بن محمدبن اسماعیل، سیاست و ملکداری محمدبن زید، ابومحمد حسن بن علی بن حسن بن علی بن عمرالاشرف بن علی زین العابدین(ع)، خصایل ابومحمد الناصر، جانشینان ابومحمد الناصر، علویان دیلمستان و شرق گیلان، ابوالفضل جعفر، الثائر بالله، ابوالحسین مهدی و ابوالقاسم حسین، ابومحمد حسن، نواده ابومحمد الناصر، ابومحمد حسن معروف به امیرکا و زیدیان در مازندران و گیلان، مرعشیان، عصر اول حکومت 760-794 ق، عصر دوم حکومت 809-1005 ق، کارکیاییان می پردازد.

انتشارات دکتر محمود افشار با همکاری نشر سخن کتاب فرمانروایان علوی در صفحات شمال ایران تالیف سیدصادق سجادی را در 282 صفحه با قیمت 290 هزار تومان منتشر کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تبیین اسباب استیلای علویان بر صفحات شمالی ایران و موقعیت خاندان های محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبیین اسباب استیلای علویان بر صفحات شمالی ایران و موقعیت خاندان های محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید