برترین زمان خوردن این موقع است ، برترین سس برای سالاد را بشناسید ، آسیب جدی که سس های مایونز به سلامت شما وارد می نمایند

به گزارش وبلاگ موتناوه، غذا خوردن یکی از کارهای مهمی است که افراد در طول روز آن را انجام می دهند و به این علت، مهم تلقی می گردد که به نوعی انرژی موردنیاز بدن را در طول روز تامین می نماید.

برترین زمان خوردن این موقع است ، برترین سس برای سالاد را بشناسید ، آسیب جدی که سس های مایونز به سلامت شما وارد می نمایند

اگر شیوه غذا خوردن افراد صحیح نباشد این مساله را با مشکل روبرو می نماید. برخی از افراد برای خودشان عادت های غذایی ویژه ای دارند که برایشان مسئله ای به وجود نمی آورد؛ در حالی که همان عادت غذایی ممکن است بدن فرد دیگری را دچار مشکل کند. پس در رابطه با عادت های غذایی نمی توان یک نظر قطعی داد. یکی از این عادت ها مصرف ترشی، سالاد و ماست همراه با غذاست که فکر برخی از افراد را درگیر خود می نماید.

سالاد را چه وقت بخوریم؟

زمان خوردن سالاد برای برخی افراد به یک دغدغه تبدیل شده است. برخی ها از روی عادت آن را قبل از غذا و برخی دیگر همراه یا بعد از غذا می خورند. نکته ای که در رابطه با سالاد وجود دارد، این است که مصرف سالاد یا حتی سبزی به هر شکل که باشد برای بدن مفید است. البته افراد چاق بهتر است که آن را قبل از غذا بخورند تا اشتهایشان تا حدودی کاهش پیدا کند. افراد لاغر، هم می توانند سالاد را همراه غذا بخورند و هم بعد از غذا و بهتر است که این افراد سالاد را قبل از غذا نخورند تا جلوی اشتهای آنها گرفته نگردد.

یادآوری یک نکته

شیوه های خوردن غذا در افراد فرق دارد و تاثیری که روی بدن یا اشتها می گذارد، از فردی به فرد دیگر فرق می نماید؛ برای مثال شاید فردی لاغر باشد و سالاد را پیش از غذا هم بخورد ولی روی اشتهای او تاثیری نداشته باشد، در حالی که در دیگری باعث کاهش اشتها گردد. پس باید این نکته را یادآور شد که نمی توان با پیچیدن یک نسخه تکراری، عادت های غذایی را هدف گرفت.

چاشنی های سالادی

استفاده از سس های مایونز در سالاد چه برای افراد لاغر و چه برای افراد چاق به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. در افرادی هم که چربی خون دارند باعث بالا رفتن آن می گردد. استفاده از روغن زیتون در حد یک چاشنی و طعم دهنده برای سالاد ایرادی ندارد.

ترشی های اشتهاآور

استفاده از ترشی پیش از غذا معمولا با افزایش اشتها همراه است؛ به همین علت به افراد چاق توصیه می گردد که آن را همراه یا بعد از غذا مصرف نمایند.

ترشی برای افرادی که فشار خون بالایی دارند می تواند مفید باشد ولی نباید این نکته را از یاد برد که بیشتر ترشی هایی که در بازار به فروش می رسند نمک زیادی دارند و باعث بالا رفتن فشار خون می شوند. پس افراد مبتلا به فشار خون بالا باید به اندازه نمک ترشی توجه ویژه ای داشته باشند و بهتر است که از ترشی هایی که خودشان در منزل درست می نمایند استفاده نمایند. همان طور که می دانید ترشی اسید بالایی دارد و خوردن آن بدون غذا ممکن است در برخی افراد مسائل گوارشی به وجود آورد؛ در نتیجه افراد حساس باید آن را حتما همراه با غذا میل نمایند.

تصور نادرست

برخی از افراد فکر می نمایند که با خوردن ترشی همراه با غذای چرب می توانند از اندازه چربی در بدن بکاهند و به نوعی اثرات آن را کاهش دهند؛ در حالی که این تصور کاملا نادرست است. ترشی همراه با غذای چرب وارد معده می گردد ولی عمل هضم چربی در روده انجام می گردد؛ در نتیجه هیچ توجیه علمی ای برای این مساله وجود ندارد که ترشی می تواند اثر چربی را کم کند.

ماست بی آزار!

خوردن ماست هیچ عارضه ای برای بدن به وجود نمی آورد؛ چه قبل از غذا باشد، چه همراه با آن و چه بعد از آن. پس بهتر است که افراد آن را با توجه به ویژگی های بدنی خود مصرف نمایند. خوردن ماست در برخی از افرادی که به این ماده غذایی حساسیت دارند مسائلی را به وجود می آورد که معمولا با خوردن ماست ترش تشدید می گردد ولی به طور کل ماست مسئله ای برای گوارش به وجود نمی آورد.

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین زمان خوردن این موقع است ، برترین سس برای سالاد را بشناسید ، آسیب جدی که سس های مایونز به سلامت شما وارد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان خوردن این موقع است ، برترین سس برای سالاد را بشناسید ، آسیب جدی که سس های مایونز به سلامت شما وارد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید