اگر قورمه سبزی شور شد، چه کنیم؟!

به گزارش وبلاگ موتناوه، هر غذایی ممکن است شور گردد؛ اما فقط می توان شوری بعضی از غذاها را از بین برد. خورشت قورمه سبزی از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی است که در صورت شور شدن، می توان با چند ترفند ساده، شوری آن را کاهش داده یا کاملا از بین برد. در این مقاله سعی شده است چند روش برای این منظور ارائه گردد تا اگر قورمه سبزی شما شور شد، آن را دور نریزید و نمک آن را تنظیم کنید.

اگر قورمه سبزی شور شد، چه کنیم؟!

راه های پیشگیری از شور شدن قورمه سبزی:

به طور کلی پیشنهاد می گردد نمک را یک مرتبه داخل غذا نریزید و آرام آرام آن را اضافه کنید و بچشید. به این طریق می توانید از شور شدن خورشت جلوگیری کنید.

از نمک دانه درشت به جای دانه ریز بهره ببرید. نمک ریز بیشتر جذب و حل می گردد و از طرفی ممکن است میزان مصرفی آن از کنترل خارج گردد؛ بنابراین بهتر است از نمک دانه درشت بهره ببرید.

برای خورشت، در سرانجام نمک را اضافه کنید. در ابتدا میزان آب خورشت بیشتر است و اگر در این مرحله نمک بریزید و بچشید، ممکن است در سرانجامی طبخ با تبخیر شدن آب، خورشت شور گردد. پس در نیم ساعت آخر، نمک خورشت را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

ترفندهای گرفتن شوری خورشت قورمه سبزی:

  1. چند تکه بزرگ سیب زمینی پوست بگیرید و داخل خورشت بیندازید و بگذارید نیم ساعت بماند تا نمک خورشت را به خود جذب کند. این نکته را به خاطر بسپارید که سیب زمینی نباید بیش از حد در خورشت بماند، چرا که در این صورت نمک جذب شده را دوباره به خورشت پس می دهد.
  2. می توانید مقادیر مواد اولیه را افزایش دهید. به عنوان مثال آب جوش بریزید. اما این روش ممکن است شوری را کاملا از بین نبرد، اما آن را کاهش می دهد.
  3. می توانید در یک قابلمه جداگانه، میزان کمی خورشت بدون نمک بار بگذارید و سپس آن را به خورشت قبلی اضافه کنید.
  4. از مواد خوراکی ترش بهره ببرید. به عنوان مثال می توانید سرکه، آبلیمو، آبغوره و کمی رب انار به خورشت اضافه کنید. در صورت استفاده از سرکه سیب، آن را با میزان کمی شکر مخلوط کنید و سپس داخل خورشت بریزید. حواستان به میزان شکر باشد که زیاد نگردد. در غیر این صورت، خورشت شیرین شده و طعم قورمه سوزی بد می گردد.
  5. برای برطرف شوری خورشت، می توانید یک قاشق چایخوری نوشابه اضافه کنید.
  6. با آرد گندم، خمیر درست کنید و آن را به شکل گلوله های ریز در بیاورید. سپس آن ها را داخل خورشت بیندازید و بعد از حدود نیم ساعت، آن ها را خارج کنید. این گلوله ها تا حدودی، نمک اضافی خورشت را جذب می نمایند.
  7. می توانید یک تکه نبات زعفرانی داخل خورشت بیندازید. به طور کلی، مواد خوراکی شیرین می توانند تا حدودی شوری خورشت را بگیرند. اما اگر میزان شیرینی زیاد گردد، طعم خورشت قورمه سبزی مطلوب نخواهد شد.

برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر اینجا کلیک کنید.

منبع: اُکالا

به "اگر قورمه سبزی شور شد، چه کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر قورمه سبزی شور شد، چه کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید