کاهش 25 درصدی حوادث گاز طبیعی در فارس

به گزارش وبلاگ موتناوه، مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: تعداد حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان فارس 25 درصد کاهش داشته است.

کاهش 25 درصدی حوادث گاز طبیعی در فارس

به گزارش از ، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: با وجود توسعه شبکه های گازرسانی در استان و افزایش تعداد مشترکان گاز طبیعی در سال های اخیر، فرهنگ سازی و آموزش شهروندی موجب کاهش 25 درصدی حوادث مرتبط با مشترکان گاز در سال 99 نسبت به سال قبل آن شده است.

او اضافه کرد: در سال 99 با وجود اضافه کرده شدن 70 هزار و 578 متقاضی تازه به جمع مشترکان شرکت گاز طبیعی فارس، حوادث مرتبط با گاز شامل آتش سوزی 30 درصد و حوادث منجر به فوت 35 درصد کاهش داشته است.

حسینی تاکید نمود: باتوجه به آموزش همگانی صورت گرفته در استان، تهیه و نصب بیلبورد و فیکسچر در راستای فرهنگ سازی استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی و حضور به موقع ماموران امدادگر در مواقع احتیاج، در مجموع کل حوادث مشترکان گاز طبیعی در سال 99 نسبت به سال 98 به اندازه 25 درصد کاهش داشته است.

او اعلام کرد: پارسال 40 حادثه آتش سوزی و انفجار و 8 مورد حادثه گازگرفتگی به وقوع پیوست که متاسفانه بر اثر آن 11 تن از مصرف کنندگان گاز طبیعی جان خود را از دست دادند.

حسینی با اشاره به این که سال ها است بازرسی و تأیید سیستم لوله کشی داخلی منازل برعهده سازمان نظام مهندسی گذاشته شده است، توضیح داد: با این وجود شرکت گاز فارس به منظور افزایش ضریب ایمنی مشترکان، پیشرو در فرهنگ سازی مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در مورد عمده ترین علل بروز حوادث، گفت: نشت گاز از شیر مصرف به دلیل نصب نبودن درپوش و بست، نشت گاز شیلنگ پوسیده و پاره، بیشترین دلیل حوادث ناشی از انفجار و آتش سوزی و بعلاوه استفاده از دودکش های غیراستاندارد از نوع آکاردئونی و رعایت نکردن قطر مناسب دودکش از علل دیگر حوادث ناشی از گاز گرفتگی است.

او ادامه داد: سال جاری هم آموزش همگانی، فعالیت های تبلیغی و پیشگیرانه ای با همکاری روابط عمومی به وسیله رسانه ملی و استانی، جراید و نشر بروشور های تبلیغاتی ادامه دارد و کوشش می گردد با آموزش و نظارت بیشتر، اندازه حوادث ناشی از گاز طبیعی را باز هم کاهش دهیم.

شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به بیش از یک میلیون و 581 هزار و 240 مشترک در بخش های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارائه می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش 25 درصدی حوادث گاز طبیعی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 25 درصدی حوادث گاز طبیعی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید