پوست الکترونیک با قابلیت تقلید از انسان ابداع شد

به گزارش وبلاگ موتناوه به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به این ترتیب پوست هنگام درمان همچنان به عملکرد خود ادامه می دهد. پوست تازه از نمونه واقعی تقلید می نماید و به ربات ها اجازه می دهد مانند انسان احساس نمایند.

پوست الکترونیک با قابلیت تقلید از انسان ابداع شد

کریستوفر پی کوپر یکی از مولفان این تحقیق می گوید: ما به چیزی دست یافتیم که در حقیقت نخستین نمایش از یک حسگر چند لایه ورقه ای نازک است که به طور اتوماتیک طی درمان دوباره تنظیم می گردد. این گامی مهم در تقلید از پوست انسان به شمار می رود که شامل چند لایه است و طی فرایند درمان دوباره به شکل صحیح تنظیم می شوند.

مواد نو می توانند تغییرات گرمایی مکانیکی یا الکتریکی اطرافشان را احساس نمایند و حتی فشار را تشخیص دهند. نکته جالب آنکه آنها می توانند به طور اتوماتیک خود را درمان نمایند. سام روت یکی دیگر از مولفان این پژوهش می گوید: پوست مذکور نرم و انعطاف پذیر است، اما اگر سوراخ، تکه تکه یا قطع گردد، هر لایه به طور جداگانه خود را ترمیم می نماید تا کل فرایند احیا گردد مانند پوست واقعی.

این ماده می تواند هنگامیکه تا دمای 158 درجه فارنهایت گرم می گردد ظرف 24 ساعت خود را ترمیم کند یا در دمای اتاق طی یک هفته ترمیم گردد.

به گفته محققان با ترکیب ناوبری مبتنی بر میدان مغناطیسی و گرمایش القایی می توان نرم ربات هایی ساخت که قابلیت تنظیم دوباره دارند و برحساب احتیاج شکل آنها تغییر می نماید.

اکنون محققان تصمیم دارند تا لایه هایی از پوست با قابلیت های مختلف مانند لایه ای که می تواند دما را حس کند با لایه حس نماینده فشار را کنار هم قرار دهند. این امر سبب می گردد پوست مصنوعی تا حد ممکن شبیه پوست واقعی چند بعدی عمل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پوست الکترونیک با قابلیت تقلید از انسان ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست الکترونیک با قابلیت تقلید از انسان ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید