نظر کاربران خبرنگاران درباره هسته ای شدن امارات

به گزارش وبلاگ موتناوه، کاربران خبرگزاری خبرنگاران، درباره هسته ای شدن امارات می گویند این دستاورد چون از نیروی انسانی و صنعت امارات نیست پس قابلیت چندانی نخواهد داشت.

نظر کاربران خبرنگاران درباره هسته ای شدن امارات

به گزارش خبرگزاری وبلاگ موتناوه، امارات متحده عربی رسما فعالیت های هسته ای خود را آغاز کرد. این در حالی است که این کشور پروتکل الحاقی آژانس انرژی اتمی را امضاء نکرده است و همچنین به پیمان ان پی تی نپیوسته است. در همین حال عربستان نیز با عضویت در ان پی تی، و امضا نکردن پروتکل الحاقی به دنبال توسعه نیروگاه هسته ای است.

با وجود فشار جامعه ملل به بهانه فعالیت هسته ای ایران و رفتار غیر محبت آمیز کشورهای خلیج فارس علیه ایران و نقش این کشورها در خروج ترامپ از برجام، ارزیابی شما از هسته ای شدن امارات و عربستان چیست و چرا جامعه دنیای اعتراضی به این فعالیت ها ندارند؟

کاربران وبلاگ موتناوه دراینباره نوشتند:

بهنام نوشت: تکنولوژی زمانی ارزشمند هستش که به وجود اومده باشه نه اینکه خریده شده باشه!! کشورهایی مثل امارات و عربستان هیچ زمانی نمیتوانند به قدرت تاثیرگذار در دنیا تبدیل بشن چون اصولن به جز نفت چیزی برای ارایه به دنیا ندارند!! زمانی میشود به قدرت تبدیل شد که ایده های جدید برای دنیا داشته باشی و این موضوع زمانی امکانپذیر هست که تکنولوژی داخلی داشته باشش!! مطمئنن بعد از خالی شدن چاههای نفت و... هیچ کسی از عربستان و امارات و... یاد نخواهد کرد چون عملن چیزی برای ارایه به دنیا ندارند.

کاربر بی نامی در پاسخ به کامنت بالا نوشت: آقای بهنام! دلیل اینکه امارات و عربستان دارن راکتورها را تاسیس میکنن اینه که خودشون به فکر روزی هستند که شاید نفت تمام بشه. با داشتن انرژی هسته ای دیگه نیازی به نفت نیست. در ضمنً کشوری مثل امارات با زیرساخت هایی که در گردشگری فراهم کرده دیگه نیازی به فروش نفت نداره . چند برابر درآمد نفت میتونه از دنیاگرد داشته باشه. تمام شرکت های بزرگ دنیا دارن در دوبی دفتر میزنن. این یعنی سرازیر شدن سرمایه به داخل کشور بدون نیاز به نفت. در ضمنً وقتی تکنولوژی وارد کشور بشه به مرور زمان بومی میشه. یه زمانی خودروسازی در انحصار چند کشور بود. اما الان بیشتر کشورها بدون نیاز به خارج خودروسازی دارند. یعنی بومی شده.

بهنام در پاسخ به کامنت بالا نوشت:از قسمت اول متنتون کاملن واضح است که قبول دارید انرژی هسته ای بسیار مفیده. من فرمایش شما رو تکمیل میکنم با این وصف که حال اگر تکنولوژی بومی انرژی هسته ای رو هم هر کشوری در اختیار داشته باشه چقدر میتونه سودآوری داشته باشه و اینکه متخصصان داخلی ما کیلومترها با مهندسان پیچ سفت کن کشورهای حوزه خلیج فارس جلوتر هستند!! در مورد واردات تکنولوژی هم شما باید به سود و زیان شرکتهای دارای تکنولوژی در انتقال آنها به کشورهای هدف نگاه کنید که بعد از یک بررسی ساده در ژورنالهای معتبر متوجه خواهید شد عملن این انتقال تکنولوژی از اروپا و آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس زیان ده هست نه سود ده. حال جدای از این موضوع زمانی میشود تکنولوژی را بومی کرد که اجازه مورد نظر را از صاحبان تکنولوژی گرفته باشی که این اجازه مطمئنن داده نخوهد شد!!! فرمودید که امارات و عربستان در آینده از راه دنیاگرد درآمد خواهند داشت! بله من هم عرض کردم به کشورهای روزمره تبدیل خواهند شد بخاطر درآمد محدود!!

کاربر بی نامی نوشت: مشخصه که امارات و عربستان رو دارن علیه ایران تجهیز می کنن

مجید نوشت: با توجه به شرایط خاورمیانه اگر عربستان به سمت سلاح هسته ای بره اوضاع خطرناک تر میشه اگر از جنبه منفی نگاه نکنیم ایران می تونه در راستای حمایت هسته ای از این دو کشور به یک بلوک قدرتمند از لحاظ بازدارندگی تبدیل بشه

مخاطب بی نامی نوشت: امارات داره میشه امریکای منطقه دمش گرم

کاربر دیگری در پاسخ به کامنت بالا نوشت: امارات هیچ وقت نمی تونه شبیه آمریکا بشه چون آمریکا نزدیک به نصف علم دنیا رو تولید میکنه امارات =صفر. شما هیچ کشور تاثیر گذاری رو توی دنیا نمی تونید پیدا کنید که توی زمینه های علمی به سطح بالایی نرسیده باشه و خودکفایی صنعتی نداشته باشه. ممکنه با نظر من مخالف باشید ولی هیچ کشور بدون صنعت قوی و پشتوانه علمی قوی که لازمه اش نیروی انسانیه نمی تونه پیشرفت کنه. امارات خیلی از خلبان های نیرو هوایی اش پاکستانی هستند آمار میگه نزدیک به 30 درصد. امارات پیشرفت گلخانه ای کرده ، درسته به لحاظ رفاه کشور مرفهی هستند مثل قطر یا کویت. ولی این مقطعی هست. یادمه یه دوره ای همه توی ایران کویت رو مثال میزدن ولی الان قطر و امارات خیلی بهتر شدن. این کشورها پشتوانه علمی لازم رو برای اداره کشور خودشون رو ندارن. حتی ویتنام و فیلیپین هم تا 50 سال آینده بازار بزرگتری از امارات خواهند داشت. به نظر من سنگاپور و ترکیه خیلی بهتر و بیشتر از امارات پیشرفت کردن.

مخاطب بی نامی نوشت: امضای پروتکل واجب نیست ، اما نپیوستن به ان پی تی خطرناکه چون ممکنه به سمت سلاح هسته ای برن و وقتی ان پی تی رو امضا نکرده باشن پروتکل جه معنایی دیگه میتونه داشته باشه؟ چون پروتکل برای اینه که بازرسان آژانس بیان درباره صحل امیز بودن راستی ازمایی کنن

حسنعلی نوشت: کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس باید بدانند که فناوری هسته ای نیاز امروز آنها نیست پس مسابقه تکنولوژی و تسلیحاتی بطور حتم به نفع شان نبوده پس بهتر است روش های عاقلانه تری برای صلح و ثبات خود بیابند

مشروح نظرات را اینجا بخوانید.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "نظر کاربران خبرنگاران درباره هسته ای شدن امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر کاربران خبرنگاران درباره هسته ای شدن امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید