قیمت شگفت انگیز یک وعده غذا در قطر 2022

به گزارش وبلاگ موتناوه، قیمت یک بطری 350 میلی لیتری کوکاکولا برای خارجی هایی که به قصد تماشای بازی های جام جهانی راهی قطر شده اند، در هتل های کشور میزبان، 15 ریال است. هر دلار آمریکا با 3.6 ریال قطر برابری می نماید و این یعنی هر بطری نوشابه کوکاکولا که در بیشتر کشور های جهان نهایتا یک دلار ارزش دارد در هتل های کشور میزبان جام جهانی 2022، چهار برابر میانه ارزش جهانی آن، به جهانگرد ها فروخته می گردد. هزینه های غذا و خوراکی در قطر، وقتی شگفت انگیز و حتی شاید ترسناک به نظر می رسد که قیمت ها به واحد پول کشور خودمان تبدیل کنیم.

قیمت شگفت انگیز یک وعده غذا در قطر 2022

بیشتر بدانید | قیمت ریال قطر در بازار آزاد ارز ایران حدود 9 هزار و 800 تومان است. قیمت ریال قطر از این نظر با درهم امارات، ریال عربستان و منات ترکمنستان در یک سطح قرار گرفته است. قیمت ریال قطر امروز سه شنبه اول آذر 1401، در بازار آزاد به محدوده 9 هزار و 770 تا 9 هزار و 810 تومان رسید. این عدد ظرف یک هفته گذشته، سه دهم کاهش پیدا نموده، اما در مقایسه با یک ماه پیش، حدود هشت درصد افزایش را تجربه می نماید. قیمت ریال قطر در بازه شش ماهه 15 درصدی بالا رفته و اگر ارزش آن را در یک سال و سه سال مقایسه کنیم، به ترتیب با رشد 23 درصد و 197 درصد روبرو می شویم

قیمت نوشابه کوکاکولا در بطری های فلزی قرمزرنگ، با حجم 330 میلی لیتر، حدود 9 هزار و 700 تومان تا 12 هزار تومان است. تماشاگرانی که از ایران برای تماشا مسابقات جام جهانی به قطر می روند، در حالت عادی باید بتوانند یک بطری نوشابه را یک ریال قطر بخرند، اما وقتی پای برگزاری جام جهانی وسط باشد، هتل های کشور میزبان به خودشان اجازه می دهند قیمت ها را بالا ببرند. گزارش ها نشان می دهد یک قوطی فلزی نوشابه کوکاکولا در هتل های قطر، 15 ریال فروخته می گردد. به پول ایران می گردد 147 هزار تومان! اگر یکی از تماشاگران خارجی جام جهانی در یکی از هتل های کشور میزبان بنشیند و یک بطری آب پرتقال با حجم 250 میلی لیتر سفارش دهد، باید 25 ریال قطر پرداخت کند که به پول ایران تقریبا معادل 245 هزار تومان است. قیمت یک پیاله کوچک بادام زمینی نمکی، به 30 ریال قطر، معادل 294 هزار تومان می رسد و برای همان اندازه پسته باید 35 ریال، معادل 343 هزار تومان پول پرداخت کرد. شکلات های اسنیکرز و کیت کت در ایران، حدود 20 هزار تومان فروخته می شوند، اما در هتل های کشور میزبان جام جهانی همان ها را با تماشاگران خارجی، 15 ریال قطر (تقریبا چهار دلار) حساب می نمایند.

بیشتر بدانید | قطر در مجموع 300 میلیارد دلار برای رویای برگزاری آبرومندانه جام جهانی فوتبال هزینه نموده است و معصومانه توقع دارد تنها 17 میلیارد دلار آن به اقتصادش برگردد. عوض این ولخرجی، قطری ها امیدوار هستند در مدت برگزاری جام جهانی، کسب و کار های مختلف از جمله هتل ها، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، کافه ها و... رونق داشته باشد و فروش خوبی را تجربه نمایند. حتی اگر این کار با فروش یک بطری نوشابه کوکاکولا یا یک شکلات کیت کت به چهار برابر ارزش جهانی آن رخ دهد

فرض کنیم در یکی از هتل های قطر اقامت می کنید که برخلاف رسم و رسوم هم صنفی های خود، به مشتریان سرویس صبحانه رایگان ارائه نمی دهد. خارجی ها برای خوردن یک بشقاب صبحانه آمریکایی در چنین هتلی، باید 99 ریال قطر پول پرداخت نمایند. با ریال 9 هزار و 800 تومانی، می گردد 970 هزار و 200 تومان.

قیمت یک کاسه عدسی در هتل ها، 25 ریال قطر است. یک کاسه سوپ گوجه فرنگی را هم 25 ریال حساب می نمایند. سالاد سزار را 50 ریال قطر، معادل 490 هزار تومان می فروشند و مثلا اگر بخواهید روی سالاد سزار، اندازهی مرغ هم بریزند، 15 ریال دیگر به صورتحساب اضافه می گردد. این پول، حدود 637 هزار تومان است.

کلاب ساندویچ مرغ را احتمالا تا الان به چشم یک میان وعده غذایی محقر نگاه می کردید، اما در طول برگزاری جام جهانی فوتبال، برای خرید همین کلاب ساندویچ مرغ باید 55 ریال قطر پول پرداخت کرد. اگر عوض مرغ، از گوشت قرمز استفاده شده باشد، قیمت کلاب ساندویچ به 65 ریال خواهد رسید. ساندویچ همبرگر و ساندویچ فیله استیک را هم 65 ریال می فروشند. یعنی اگر یک همبرگر سفارش دهید و آن را با یک قوطی نوشابه کوکاکولا از گلوی مبارک پایین بدهید، به پول ایران باید 984 هزار تومان هزینه بپردازید.

بیشتر بدانید | تماشاگران ایرانی که به قطر رفته اند، در یکی دو روز گذشته علاوه بر قیمت غذا و خوراکی، از هزینه های ارتباطات شامل خرید بسته اینترنت هم ابراز شگفتی می نمایند و احتمالا افسوس می خورند که چرا از خدمات رومینگ اپراتور های ایرانی استفاده ننموده اند. Vodafone یکی از اپراتور های حاضر در قطر بابت 14 گیگابایت اینترنت به پول ایران از مشترکان یک میلیون و 600 هزار تومان هزینه دریافت می نماید

قیمت یک پیتزا پپرونی و مارگریتا با سایز میانه در هتل، به ترتیب 55 و 50 ریال قطر است. به شکلی شگفت انگیز پیتزای قارچ و روکولا را 60 ریال می فروشند. برای یک بشقاب پاستای پنه و یک بشقاب اسپاگتی با سس بلوچیز باید 60 ریال قطر هزینه پرداخت کرد. برخلاف ایران که منوی غذا های ایتالیایی به پتیزا و پاستا و نهایتا اسپاگتی ختم می گردد، در قطر نوکی هم رایج است. خود ایتالیایی ها به آن Gnocchi می گویند که از سیب زمینی، تخم مرغ و آرد درست می گردد. ایتالیا در جام جهانی حاضر نیست، اما جهانگرد های خارجی باید برای خوردن یک بشقاب از همین غذای ساده، 70 ریال بپردازند. به پول ایران حدود 686 هزار تومان می گردد. رستوران هتل در قطر به مهمانان، یک دیس غذای دریایی گریل شده را با قیمت 320 ریال قطر عرضه می نماید. قیمت یک پرس ماهی سالمون حدود 95 ریال است و اگر مهمانان استیک گریل شده سفارش دهند، باید برای آن 200 ریال هزینه پرداخت نمایند. با یک بطری نوشابه کوکاکولای قرمز، قیمت این وعده غذایی تا حدود دو میلیون و 100 هزار تومان بالا می رود.

بیشتر بدانید | کافه های مستقر در هتل، قهوه آمریکایی، قهوه ترک، ماکیاتو، کاپوچینو، کافه لته و کافه موکا را 25 ریال حساب می نمایند. قیمت یک فنجان چای سیاه (هندی یا ارل گری) و چای طعم دار بابونه، نعنا یا لیمو به 20 ریال می رسد و برای هر واحد اسپرسو باید 19 ریال پرداخت کرد

هزینه خرید غذا و خوراکی برای تماشاگران و جهانگرد ها در قطر زیاد است و تقریبا به چهار برابر حالت عادی می رسد. آنالیز توییت ها و پست های شبکه های اجتماعی نشان می دهد فقط ایرانی ها نیستند که از تماشا نرخ ها و تبدیل قیمت ها به واحد پول کشور خودشان شوکه می شوند. احتالا صاحبان هتل ها و رستوران ها خیال می نمایند، می گردد بخشی از هزینه های سرسام آور 300 میلیارد دلاری کشورشان را به همین طریق از جیب خارجی ها بیرون بکشند. اگر چه در قطر فروش غذا های خیابانی رواج ندارد، اما خرید از رستوران های کوچک و اغذیه فروشی ها به صرفه تر است. مثل چهارتا خیابان پایین تر از هتلی که منوی خود را با رقم ها و اعداد بالا مزین نموده، یک اغذیه فروشی کوچک تمام کوشش خود را می نماید تا مشتریان بیشتری جذب کند.

قیمت یک بشقاب جوجه کباب با مخلفات زیاد، به اضافه اندازهی برنج، یک لیوان نوشابه و یک لیوان آب پرتقال در این اغذیه فروشی 35 ریال قطر، معادل 343 هزار تومان است. ایرانی ها بعلاوه می توانند یک بشقاب دجاج محمر رز سفارش دهند که تقریبا همان چلومرغ خودمان است و با اندازهی سیب زمینی، نوشابه و آب پرتقال 19 ریال فروخته می گردد. یک بشقاب کوبیده مرغ با همین اندازه مخلفات 29 ریال قطر فروخته می گردد. مقرون به صرفه ترین گزینه های پیش روی جهانگرد ها و تماشاگران خارجی ساندویچ هایی هستند شبیه کباب ترکی و رپ که 16 ریال قطر فروخته می گردد. یک لیوان نیم لیتری نوشابه هم کنارش به مشتری تحویل می دهند. به پول ما تقریبا می گردد 186 هزار تومان.

منبع: فرارو

به "قیمت شگفت انگیز یک وعده غذا در قطر 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شگفت انگیز یک وعده غذا در قطر 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید