متقاضیان وام 200 میلیونی بخوانند

به گزارش وبلاگ موتناوه، برخی متقاضیانِ چشم انتظارِ وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی که به توصیه بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی اقدام نموده اند می گویند مسئولان بانک به آن ها گفته اند اگر این وام را بگیرید دیگر وام 200 میلیونی به شما تعلق نمی گیرد و البته برخی دیگر هم عنوان نموده اند برای متمم باید مجددا مدارک و تضامین بیاورید.

متقاضیان وام 200 میلیونی بخوانند

به گزارش ایسنا، با گذشت هفت ماه از مصوبه تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در شورای عالی مسکن، هنوز پرداخت این وام شکل اجرایی به خود نگرفته است. تعلل سازمان برنامه و بودجه ضمناً مابه التفاوت نرخ سود 5 درصد تا 18 درصد دلیل اصلی عدم تحقق این موضوع عنوان می گردد.

آنالیز ها حاکی از آن است که فعالیت های ساختمانی در روستا ها در پی انتظار برای دریافت وام 200 میلیون تومانی دچار اختلال شده است. بر این اساس مسئولان بنیاد مسکن با توجه به نوسانات نرخ مصالح ساختمانی از متقاضیان خواسته اند تا نسبت به دریافت وام 100 میلیون تومانی که پیش از این پرداخت می شد اقدام نمایند و به محض شروع پرداخت وام 200 میلیون تومانی، باقی مبلغ را دریافت نمایند.

با این حال شنیده می گردد که بعضی بانک ها اعلام نموده اند اگر متقاضیان وام 100 میلیون تومانی را دریافت نمایند، پس از اجرایی شدن پرداخت وام 200 میلیون تومانی باید مدارک و تضامین نو ارایه دهند. حتی بعضی متقاضیان می گویند که بانک به آن ها گفته در صورت دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی، دیگر وام 200 میلیونی به آن ها تعلق نخواهد گرفت.

بانک ها با این توجیه که حتی در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه، جزئیات نحوه دریافت تضامین برای تسهیلات 200 میلیون تومانی جزو اختیارات بانک است، می گویند که در آنالیز شرایط متقاضیان، مختار هستند. موضوع دیگر اینکه بعضی بانک ها پرداخت متمم 200 میلیون تومانی را در صورت اجرایی شدن پذیرفته اند، اما بعضی دیگر زیر بار آن نمی فرایند.

در شرایطی پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با گذشت هفت ماه هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته که روستاییان از نوسانات قیمت مصالح ساختمانی و از دست رفتن فصل گرما و شرایط مطلوب ساخت و ساز نگران هستند.

منبع: فرارو

به "متقاضیان وام 200 میلیونی بخوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان وام 200 میلیونی بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید