ما همان تصمیماتمان هستیم!

به گزارش وبلاگ موتناوه، بهبود دانش و مهارت تصمیم گیری برای تک تک ما چه در زندگی و چه در محیط کار ضروری است. ما همان تصمیماتمان هستیم چراکه انتخاب های ما منجر به دستاوردها و پیامدهای مثبت و منفی می گردد و تقویت عضله تصمیم گیری قطعا منجر به پدیدآمدن نسخه بهتری از ما می گردد. هم تصمیم غلط خطرناک است و هم بی تصمیمی و برای جلوگیری از هر دوی آنها ضروری است مهارت های تصمیم گیریمان را بهبود ببخشیم و یاد بگیریم چطور باید احتمال تصمیم درست گرفتنمان را بالا ببریم.

ما همان تصمیماتمان هستیم!

در کتاب راهنمای تصمیم گیری بیان شده است که دلایل مختلفی وجود دارد که چرا تصمیم گیری برای مدیران حیاتی است. این دلایل عبارتند از:

دستیابی به اهداف: مدیران بر اساس مأموریت و منظره سازمان تصمیم می گیرند. تصمیم گیری خوب برای دستیابی به آنها و تضمین موفقیت سازمان حیاتی است.

تخصیص منابع: مدیران باید منابع را به طور موثر برای دستیابی به اهداف شرکت تخصیص دهند. تصمیم گیری به مدیران یاری می نماید تا نحوه توزیع منابع و اطمینان از استفاده بهینه از آنها را مشخص نمایند.

شناسایی و حل مسائل: مدیران اغلب با مسائل پیچیده ای روبه رو هستند که آنها را ملزم به ارزیابی گزینه های مختلف و انتخاب برترین مسیر عمل می نماید. تصمیم گیری موثر می تواند به شناسایی مسائل و ارائه راهکار های قابل اجرا یاری کند.

بهبود بهره وری: مدیران مسئول اطمینان از تکمیل کارآ و مؤثر کار هستند. تصمیم گیری خوب می تواند به افزایش بهره وری یاری کند و اطمینان حاصل کند که سازمان با حداکثر اثربخشی عمل می نماید.

تقویت همکاری: مدیران باید برای دستیابی به اهداف مشترک با دیگران همکاری نمایند. تصمیم گیری خوب، همکاری، ارتباط و کار تیمی را بین کارکنان و ذینفعان تقویت می نماید. مدیریت ریسک: تصمیم گیری به مدیران یاری می نماید تا ریسک ها را شناسایی و ارزیابی نمایند و برترین راه را برای کاهش یا مدیریت آن ها مشخص نمایند. به طور کلی، تصمیم گیری مناسب برای مدیران در دستیابی به موفقیت

ا

سازمانی، بهبود بهره وری، افزایش همکاری و مدیریت ریسک ها حیاتی است.

این کتاب به سوالاتی چون تصمیم گیری چه هست و چه نیست؟، چه تصمیم هایی به عنوان تصمیم سخت تلقی می شوند؟، تصمیم گیری چگونه انجام می گردد؟، برای تحلیل های پشتیبان تصمیم چه ابزارهایی وجود دارد؟، تفاوت های تصمیم گیری فردی و گروهی چیست؟، تصمیم گیرندگان خوب چه خصوصیاتی دارند؟، چطور ارتباطات و استدلال های لازم برای تصمیم گیری را سازماندهی کنیم؟ و مزایا و منافع تصمیم گیری مؤثر کدام ها هستند پاسخ می دهد.

مدیران در همه سطوح و به خصوص مدیران ارشد که درگیر تصمیمات استراتژیک و حساس سازمان هستند، حتماً ضروری و حیاتی است که با دانش و مهارتهای تصمیم گیری آشنا شوند و بنابراین مطالعه این کتاب یا کتابهای دیگر در زمینه تصمیم گیری برای آنها ضرروری است.

کارشناسانی که هم در امر تصمیم سازی برای مدیران مشارکت دارند و هم برای حوزه کاریشان نیازمند اخد تصمیمات درست هستند ضروری است به مطالعه این کتاب بپردازند. تمامی کسانی که می خواهند وارد پست های مدیریتی شوند حتماً ضروری است با تصمیم گیری آشنا شوند و این کتاب می تواند نقطه آغاز مناسبی باشد.

بعلاوه این کتاب برای افرادی که فکر می نمایند ضعف در تصمیم گیری دارند، دانشجویان رشته مدیریت و MBA که می خواهند با مبانی تصمیم گیری آشنا شوند توصیه می گردد زیرا ضعف در تصمیم گیری معادل در آغوش گرفتن هیولای شکست است.

در خصوص تصمیم گیری کتابهای متعددی نوشته شده است، اما یا در حد یک فصل از کتابهای درسی مدیریت است یا بسیار مفصل این مقوله را شرح داده که از حوصله و وقت مخاطب خارج است. این کتاب به صورت مختصر و مفید شما را با تصمیم گیری آشنا می نماید و می توانید به یاری آن تندآموزی کنید و با اختصاص زمان کمتر و مطالعه چندباره کیفیت تصمیماتتان را بالا بیرید.

کتاب راهنمای تصمیم گیری اثر نیل راسل جونز با ترجمه فرشید عبدی در 110 صفحه و با قیمت 149000 تومان از سوی انتشارات پویش مدام روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ما همان تصمیماتمان هستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما همان تصمیماتمان هستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید