دوربین آیفون 15 پرو مکس در رتبه دوم DxOMark نهاده شد

به گزارش وبلاگ موتناوه، سایت DxOMark که در زمینه آنالیز تخصصی دوربین گوشی های هوشمند معروفیت زیادی دارد، شب گذشته نتیجه آنالیز دوربین آیفون 15 پرو مکس را منتشر کرد. بر اساس آنالیز های اجرا شده، دوربین این گوشی ضعیف تر از هواوی P60 پرو است و به همین دلیل بعد از گوشی هواوی، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در ادامه به جزئیات این گزارش می پردازیم.

دوربین آیفون 15 پرو مکس در رتبه دوم DxOMark نهاده شد

عملکرد در زمینه فیلمبرداری

در زمینه فیلمبرداری، آیفون 15 پرو مکس فوق العاده ظاهر شده و در تقریبا تمام زیرشاخه ها، رتبه اول را از آن خود نموده است. برای تست فیلمبرداری، متخصصان DxOMark از حالت ضبط دالبی ویژن با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه استفاده نموده اند. در این گزارش آمده که نوردهی ویدیو و رندر رنگ ها در بیشتر شرایط به طور فوق العاده ای انجام می گردد و در محیط های کم نور هم فوکوس اتوماتیک به برترین شکل کار خود را انجام می دهد. بعلاوه باید به عملکرد خیلی خوب سیستم لرزشگیر حین فیلمبرداری هم اشاره کنیم.

عملکرد در زمینه عکاسی

با وجود اینکه دوربین آیفون 15 پرو مکس برای عکاسی از نظر نوردهی، رنگ و دقت ثبت بافت ها حرف زیادی برای گفتن دارد، اما از سوی دیگر عملکرد فوکوس اتوماتیک و نویز منجر به کاهش رتبه این دوربین شده است. برای افرادی که هوادار حالت پرتره هستند باید بگوییم که دوربین این گوشی می تواند به خوبی عمق را تشخیص دهد و رنگ پوست را هم با دقت بالایی ثبت کند. ضمناًً حالت نو 24 مگاپیکسلی هم به کاربران اجازه می دهد جزئیات بیشتری در عکس های خود ثبت نمایند.

ضعف زوم دوربین آیفون 15 پرو مکس

همانطور که گفتیم، رتبه اول DxOMark همچنان متعلق به هواوی P60 پرو است که از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اولترا واید 13 مگاپیکسلی و دوربین زوم 48 مگاپیکسلی بهره می برد. با وجود اینکه اندازه زوم دوربین این گوشی نسبت به دوربین اصلی فقط 3.5 برابر است، اما نسبت به دوربین زوم آیفون 15 پرو مکس کیفیت بهتری ارائه می دهد. بنابراین با وجود اینکه آیفون 15 پرو مکس به لطف دوربین پریسکوپی حالا می تواند زوم 5 برابری را امکان پذیر کند، ولی کیفیت این دوربین در حد رقیب نیست.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "دوربین آیفون 15 پرو مکس در رتبه دوم DxOMark نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین آیفون 15 پرو مکس در رتبه دوم DxOMark نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید