آیین رونمایی و معرفی کتاب عملیات احیا برگزار گردید

به گزارش وبلاگ موتناوه، رونمایی از کتاب عملیات احیا در سالن نقد کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار گردید.

آیین رونمایی و معرفی کتاب عملیات احیا برگزار گردید

این نشست با حضورمحمد حکم آبادی؛ نویسنده کتاب، محسن صوفی: مسئول بازرگانی شرکت جمکو و سمیه جمالی؛ دبیر نشست برگزار گردید.

کتاب عملیات احیا؛ روایتی از صعود یک مجموعه دانش بنیان به قلۀ دانش و فناوری است که به وسیله محمد حکیم آبادی نگاشته شده و نشر راه یار منتشر نموده است.

شرکت ماشین های الکتریکی جمکو از صنایعی است که در سال 1369در شهرستان جوین با هدف عدم وابستگی صنایع داخلی به کشورهای خارجی در زمینه فراوری انواع ماشین های الکتریکی تاسیس و راه اندازی شد، ولی در ادامه به علت بعضی بی توجهی ها، با مسائل زیادی روبه رو شد و در آستانه تعطیلی قرار داشت.

محمد حکم آبادی بیان نمود: اهمیت نقش ادبیات در همه بحران هایی که مارا احاطه نموده اند، بسیار زیاد است. رمان، ادبیات و داستان یقینا سرنوشت ساز هستند. در حوزه این کتاب ما باید کوشش می کردیم یک اتفاق کاملا صنعتی را مجذوب کننده روایت کنیم. این کتاب به یکی از شرکت های زیان دهی است که با ورود یک مدیرعامل جهادی، توانمند و بادانش توانسته بر بسیاری از مسائل فراوری و فروش فائق بیاید. مدیران و کارگران این شرکت با زحمات خود نه تنها از ورشکستگی و فروش یکی از بزرگترین سرمایه های صنعتی کشور جلوگیری کردند، بلکه باعث شدند تا این کارخانه به یک قطب صادراتی تبدیل گردد. کمپانی فراوری الکترو موتورهای صنعتی شهرستان جوین یا به اختصار جمکو یکی از کمپانی های بزرگی بود که سرمایه گذاری فراوان از جانب دولت بر روی آن اجرا شده بود اما طی سالیان زیاد نتوانسته بود به سوددهی برسد و در آستانه ورشکستی قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: وقتی مهندس محمد رستمی که خود سابقه مدیریت در چند کمپانی بزرگ را داشت و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه های ایران بود کار را به دست گرفت، توانست به یاری نیروهای جوان و دانشمندی که دلشان برای خدمت به این ملت و میهن می تپید، دوباره این کمپانی را احیا کند. این کمپانی نه تنها به چرخه فراوری برگشت، بلکه توانست برای اولین بار چند محصول های نمونه که فراوریش تنها در دست چند کشور صنعتی محدود بود را برای اولین در داخل کشور فراوری کند و به فروشنده این موتورهای پیشرفته در بازارهای جهانی تبدیل گردد. این کتاب در دو ماه به چاپ چهارم رسیده است .

محسن صوفی درباره جریانات اتفاق افتاده در شرکت گفت: این اتفاقات به نوعی تبدیل به مستند تاریخی شد و این برای شرکت بسیار خوب بود و هست. برنامه هایی نیز برای آینده شرکت و کوشش برای افزایش بازدهی آن داریم که با توکل بر خدا انجام خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آیین رونمایی و معرفی کتاب عملیات احیا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین رونمایی و معرفی کتاب عملیات احیا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید