انتشار بیش از 3262 مقاله اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در نشریه های معتبر

به گزارش وبلاگ موتناوه، قائم مقام رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه گفت: در سه ماهه اول سال جاری حدود 1831 مقاله منتشر شده و در همین مدت هم 4419 مقاله چاپ شده در Scopus نمایه شده است.

انتشار بیش از 3262 مقاله اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در نشریه های معتبر

محمد تقی اعلمی، قائم مقام رئیس و معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار استان های وبلاگ موتناوه، با اشاره به تشریح عملکرد و برخی دستاورد های این حوزه در چند سال اخیر گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر و جامع در منطقه و شمالغرب کشور و دومین دانشگاه کشور از لحاظ قدمت تاریخی است و به لحاظ رتبه های معتبر بین المللی، در میان دانشگاه های جامع کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه در حوزه ¬های مختلف موضوعی هم رتبه -های درخشانی را در بین دانشگاه های جهان کسب کرده که به نام نمونه در حوزه منابع آب، در گذشته رتبه این دانشگاه در جایگاه 101 تا 150 قرار داشت که الان به رتبه 76 تا 100 رسیده است.

اعلمی اسم نمود: دانشگاه تبریز همچنین در حوزه های علوم و فناوری تغذیه، رتبه 201 تا 300، اتوماسیون و کنترل، رتبه 151-200، علوم و فنون ابزار، رتبه 101-150، مهندسی عمران جایگاه 151-200، رشته مهندسی مکانیک، رتبه 201-300، مهندسی برق و الکترونیک، جایگاه 401-500، مهندسی شیمی رتبه 301-400، علوم و مهندسی انرژی، رتبه 201-300 را بدست آورده است.

وی با اشاره به دستاورد های اخیر این دانشگاه در رتبه بندی تایمز هم بیان نمود: دانشگاه تبریز در این رتبه بندی در بین دانشگاه¬های ایران در حوزه موضوعی مهندسی و فناوری رتبه دوم، در حوزه علوم زیستی جایگاه اول، در حوزۀ علوم فیزیکی رتبه چهارم، در حوزه ¬های علوم بالینی و سلامت و علوم رایانه جایگاه سوم و در کل در بین دانشگاه ¬های جامع کشور رتبه دوم را بدست آورده است.

اعلمی تعداد مقالات چاپ شده در مجلات داخلی و بین المللی از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه در سال گذشته را 3262 مورد نام کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری هم حدود 1831 مقاله منتشر شده و در همین مدت هم 4419 مقاله چاپ شده در Scopus نمایه شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز افزود: رشد مناسب اعتبارات دانشگاه در قالب بودجه -های سنواتی سال های اخیر به نام دومین دانشگاه بزرگ کشور و اعتبارات هزینه ای، اجرای کارگاه های آموزشی در سطح وزارت علوم با هماهنگی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی تحت نام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و قیمت تمام شده، مبادله تفاهم نامه عملکرد با واحد های تابعه دانشگاه در اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، تمهید مقدمات استقرار مدیریت دانش از طریق مطالعه و بررسی مدل مفهومی مدیریت دانش در دانشگاه و برنامه ریزی برای عقد تفاهم نامه با سازمان ملی بهره وری کشور، فعالیت های چشمگیر در برگزاری آزمون های مجازی مصوب کارکنان با توجه به بحران ناشی از کرونا و انجام اصلاحات تشکیلاتی در ساختار سازمانی دانشگاه در سامانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور، از اهم فعالیت های مدیریت بودجه، تشکلات، تحول اداری و بهره وری در سال های اخیر بوده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه در ادامه با اشاره به عملکرد مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی گفت: پیگیری و اخذ شماره مستخدم برای بیش از 110 نفر از اعضای هیئت علمی فاقد شماره استخدامی، اصلاح فرایند صدور حکم کارگزینی از بازه زمانی دو هفته ای به حداکثر 24 ساعت، ثبت و تکمیل اطلاعات اعضای هیئت علمی و کارمندان و استفاده در سامانه پاکنا و اخذ تاییدیه از سازمان برنامه و بودجه، بروزرسانی اطلاعات و احکام کارکنان دانشگاه در سامانه آموزش عالی HES و تبدیل شرایط استخدامی 60 نفر از کارمندان قراردادی ایثارگر از جمله اقدامات این حوزه است.

اعلمی با اشاره به عملکرد حوزه پشتیبانی هم شرح داد: بازسازی کارگاه حمل و نقل دانشگاه، نصب GPS برای کلیه خودرو های دانشگاه، بهره برداری از قنات های دانشگاه در چندین فاز و مستند سازی چاه ها و قنات ها، افزایش ظرفیت دبی آب خام ورودی از 38 لیتر در ثانیه به 42 لیتر در ثانیه با شناسایی راستا های مختلف و هدایت آن به راستا اصلی ورودی آب خام دانشگاه، توسعه فضای سبز و احیای منطقه ها بایر و بدون پوشش با کاشت بیش از 6000 اصله نهال، درخت و درختچه و احداث و تجهیز فاز دوم مهمانسرای دانشگاه از موارد مهم فعالیت های این حوزه بوده است.

به گفته وی در حوزه مدیریت امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، پروژه های خاتمه یافته در بازه زمانی سال های 96 تا به امروز، از محل اعتبارات عمومی شامل دانشکده فنی مهندسی مرند با زیربنای 6000 متر مربع، دانشکده دامپزشکی با زیربنای 13500 متر مربع، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر با زیربنای 3800 متر مربع و از محل اعتبارات اختصاصی شامل ساختمان حفاظت فیزیکی با زیربنای 1920 متر مربع، خوابگاه فجر با زیربنای 8500 متر مربع است. همچنین پروژه های در دست اجرا از محل اعتبارت عمومی و اختصاصی در قالب 8 طرح با زیربنایی در حدود 50000 متر مربع است. در این حوزه همچنین تعمیرات اساسی و محوطه سازی، همه ساله در قالب اعتباری بالغ بر دویست میلیارد ریال اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتشار بیش از 3262 مقاله اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در نشریه های معتبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار بیش از 3262 مقاله اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در نشریه های معتبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید