یزد، فرونشست زمین در مسیر خطوط ریلی و ساختمان های تاریخی

به گزارش وبلاگ موتناوه، فرونشست زمین در زمین های کشاورزی و جاده ها خسارت زیادی وارد نموده است، به طوری که خطوط ریلی، راه آهن و ساختمان ها و سازه های میراث فرهنگی و تاریخی نیز دچار آسیب شده اند.

یزد، فرونشست زمین در مسیر خطوط ریلی و ساختمان های تاریخی

یک نماینده مجلس با بیان اینکه تمام شهرهای استان یزد دارای تنش آبی هستند، گفت: اکنون بالای 300روستا با تانکر آبرسانی می شوند.

محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایلنا، درباره اوضاع آب در استان یزد گفت: در حال حاضر به علت کمبود آب در استان، چاه های آب از عمق 120 متر هم بالاتر رفته و آب را به شبکه تزریق می نمایند، در این عمق حتی اگر هم بارندگی داشته باشیم؛ آب باران کمبود و کسری را جبران نمی کند.

وی اضافه نمود: سالی 40 تا 50 سانتیمتر افت سطح آب را در استان شاهد هستیم و بدنه زمین را با چاه های فراوانی که احداث کردیم سوراخ سوراخ نموده ایم و عاقبت هم نمی توانیم تامین نماینده احتیاج آبی و شرب استان باشیم.

عضو هیات نمایندگان استان یزد گفت: در شرایط فعلی در یکی یکی از شهرها 300 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و باید فکر اساسی صورت گیرد و منابع پایدار آب را در انتقال به استان دنبال کنیم.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از دریا بیان داشت: انتقال آب از دریا بیشتر برای تامین احتیاج آبی بخش صنعت و معدن است، شیرین سازی و انتقال آب از مسافت دور گران تمام می گردد و برای شرب به صرفه نیست.

جوکار گفت: اکنون برای تامین احتیاج آبی اعتبار لازم تخصیص پیدا نمی کند و دچار گذشت زمان می گردد؛ بنابراین پروژه ها متوقف مانده اند.

وی درباره فرونشست زمین در استان یزد گفت: فرونشست زمین در زمین های کشاورزی و جاده ها خسارت زیادی وارد نموده است، به طوری که خطوط ریلی، راه آهن و ساختمان ها و سازه های میراث فرهنگی و تاریخی نیز دچار آسیب شده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تمام شهرهای استان یزد دارای تنش آبی هستند، گفت: اکنون بالای 300 روستا با تانکر آبرسانی می شوند.

منبع: عصر ایران

به "یزد، فرونشست زمین در مسیر خطوط ریلی و ساختمان های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد، فرونشست زمین در مسیر خطوط ریلی و ساختمان های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید