نفوذ سامانه بارشی نو و بارش دو روزه باران در 18 استان

به گزارش وبلاگ موتناوه، سازمان هواشناسی در صدور هشدار زرد، از نفوذ سامانه بارشی از روز دوشنبه و تداوم فعالیت آن تا روز سه شنبه در 18 استان از جمله سمنان، یزد، بوشهر، همدان و اصفهان اطلاع داد.

نفوذ سامانه بارشی نو و بارش دو روزه باران در 18 استان

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک، ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف و رخداد مه از جمله مخاطرات فعالیت سامانه بارشی تازه اعلام شده است.

این سامانه روز دوشنبه در خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، یزد، نیمه جنوبی همدان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، غرب کرمان و نیمه غربی هرمزگان فعال است که موجب آب گرفتگی معابر اهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی می گردد.

روز سه شنبه در فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استان های بوشهر و اصفهان نیز همین شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت.

احتمال طغیان رودخانه ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه ها کولاک برف و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از جمله اثرات مخاطره آمیز این سامانه است.

احتیاط در سفر های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی به وسیله دستگاه های مربوطه و محدودیت در فعالیت های کشاورزی از توصیه های هواشناسی است.

منبع: فرارو

به "نفوذ سامانه بارشی نو و بارش دو روزه باران در 18 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ سامانه بارشی نو و بارش دو روزه باران در 18 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید