گزارش سال 99 خبرنگاران منتشر شد؛ 150 هزار فروشنده، 4.5 میلیون تنوع کالایی

به گزارش وبلاگ موتناوه، به نقل از دیجیاتو؛ خبرنگاران گزارش تفصیلی فعالیت خود را در سال 1399 منتشر و در آن گفت حالا بیش از 4 و نیم میلیون تنوع کالایی به وسیله جامعه ای فراتر از 150 هزار کسب وکار در این وب سایت عرضه می گردد. در این گزارش بعلاوه اعلام شده که این فروشگاه اینترنتی به بازدید یکتای بیش از 30 میلیون بار در ماه رسیده و در حال حاضر 8200 کارمند به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

گزارش سال 99 خبرنگاران منتشر شد؛ 150 هزار فروشنده، 4.5 میلیون تنوع کالایی

وبلاگ موتناوه در گزارش آماری خود جنبه های متعددی را واکاوی نموده که در گزارشی تفصیلی به آنالیز و موشکافی تمامی آن ها خواهیم پرداخت اما نگاهی گذرا بر این گزارش و نکات مهم موجود در آن نشان می دهد که وبلاگ موتناوه توانسته در سال کرونا زده 1399 کماکان رشد خود را حفظ کند و با یاری فروشندگان متعدد خود در سراسر کشور، سهم بیشتری از تجارت الکترونیکی در کشور را به خود اختصاص دهد. آن طور که در این گزارش آمده و با استناد به آمار گزارش سالانه مرکز تجارت الکترونیکی که چندی پیش منتشر شد، در ایران 49 هزار و 846 فروشگاه آنلاین داری ای نماد فعالیت دارند که در کنار آن ده ها هزار فروشگاه هم در شبکه های اجتماعی مشغول به کار هستند.

افزایش سهم تجارت الکترونیکی در کشور

وبلاگ موتناوه بر اثر برآوردی که خودش بر اساس داده های بانک مرکزی و حجم معاملات شاپرکی کسب وکارهای اینترنتی و بعلاوه فروش خود این مجموعه داشته، اعلام نموده که سهم تجارت الکترونیکی در کشور به بیش از 3.2 رسیده است؛ عددی که نشان از رشد این نوع تجارت در کشور می دهد و البته تعیین می نماید که هنوز 96.8 درصد بازار در اختیار بازار سنتی قرار گرفته است.

وبلاگ موتناوه به اسم عظیم ترین بازیگر تجارت الکترونیکی در کشور در گزارش سال گذشته خود اعلام نموده تا خاتمه سال 99 با برخورداری از 55 مرکز برای توزیع کالا، خدمات پس از فروش و 32 محل جمع آوری کالای فروشندگان سراسر کشور، به توسعه مراکز زیرساختی و توان پردازشی خود ادامه داده است. در این گزارش بعلاوه تأکید شده که وبلاگ موتناوه سه مرکز پردازش اصلی در تهران دارد. مرکز دانش با مساحت 50 هزار متر مربع یکی از عظیم ترین مراکز پردازش در ایران و منطقه است. کالاهای سوپرمارکتی در مرکز شادآباد با مساحت 35هزار متر مربع پردازش می شوند و مرکز بادامک با مساحت 10هزار متر مربع به پردازش کالاهای عظیم مقیاس اختصاص دارد.

محبوب ترین کالاها و بیشترین خریداران

آمارهای وبلاگ موتناوه نشان می دهد که همچنان گوشی موبایل محبوب ترین کالای کاربران دیجی کالا است و پس از آن اقلامی چون کفش، ماسک تنفسی، تلویزیون، و لپ تاپ بیشترین کالاهایی بوده که به وسیله مشتریان در این وب سایت جست وجو شده اند. وجود کالاهایی همانند گلدان، دستکش، شامپو در این میان قابل توجه است و کالای فرهنگی کتاب هم در بین 10 کالای بیشتر جست وجو شده به وسیله کاربران وبلاگ موتناوه قرار گرفته است.

رتبه بندی استانی خریداران وبلاگ موتناوه در بین منطقه ها کشور تقریبا مانند سابق است. ساکنین مرکز کمافی السابق بیشترین خریداران وبلاگ موتناوهیی هستند و پس از آن ساکنین البرز، قم و یزد قرار دارند. مردم سیستان و بلوچستان و کرمان کمترین خریداران سایت وبلاگ موتناوه هستند.

مشارکت در فراوری محتوا برای وبلاگ موتناوه

مشارکت کاربران در سهم فراوری محتوا برای کالاهای وبلاگ موتناوهیی در سال گذشته رشد خوبی داشته است. در سال 99 بیش از 10 هزار و 768 ویدیو به وسیله کاربران از کالاها در این وب سایت ثبت شده و بیش از 12 میلیون و 567 هزار و 330 نظر درباره کالاها به وسیله کاربران وبلاگ موتناوه درباره کالاها به ثبت رسیده است.

فروشندگان وبلاگ موتناوه

در سال 99، هر فروشنده فعال مارکت پِلیس به طور مبه وسیله ماهانه 510 میلیون ریال فروش داشته است. در مهرماه سال 99 یکی از فروشندگان مارکت پِلیس پیروز شد 580 میلیارد ریال بفروشد. این عدد رکورد فروشندگان مارکت پِلیس در یک ماه است. پیش تر دیجیاتو با این شخص مصاحبه تفصیلی انجام داده بود که می توانید آن را در این لینک بخوانید.

کالاها و برندهای ایرانی با قدرت تر از همواره

نکته حائز اهمیت در آمار فروش وبلاگ موتناوه حضور پرقدرت کالاهای ایرانی بوده به طوری که بر اساس آماری که ذکر شده حدود 78 درصد فروش کالاها در این وب سایت متعلق به اجناس ایرانی بوده است. وبلاگ موتناوه بعلاوه ذکر نموده که 6156 برند ایرانی در این مجموعه به فروش کالاهای خود می پردازند.

شروع پروژه کارآفرینی بومی و محلی یکی از اقدامات مهم وبلاگ موتناوه در سال 99 بوده که به پیروزیت های خوبی دست یافته است.

وبلاگ موتناوه امکان عرضه محصولات بومی روستاییان را در راستای تحقق مسؤولیت اجتماعی خود در حالی فراهم نموده که بحران ناشی از بیماری کرونا بسیاری از کسب وکارها را با مشکل روبرو نموده است. در این میان، فروش کالاهای بومی و محلی در مارکت پِلیس وبلاگ موتناوه با بیش از 150 هزار فروشنده، علاوه بر اشتغال پایدار و توانمندسازی روستاییان، باعث تمرکززدایی و تسهیل دسترسی فروشندگان بالقوه در خارج از تهران و مراکز استان ها می گردد. در حال حاضر تعداد کالاهای بومی و محلی در وبلاگ موتناوه از مرز 4 هزار کالا و تعداد فروشنده ها هم از یک هزار فروشنده عبور نموده است.

پرجست وجوترین برندهای ایرانی در وبلاگ موتناوه هم بدین توضیح هستند؛ باربیکن، La Farrer، Guffer، سینه ره و سریتا هستند و این طور که به نظر می رسد لوازم آرایشی-بهداشتی ایرانی در بین کاربران بیشترین محبوبیت را دارند. اما به طور کلی پرجست وجوترین برندها در وبلاگ موتناوه به ترتیب سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و نوکیا هستند و صعود شیائومی به رتبه دوم نشان از توجه کاربران ایرانی به اجناس این برند چینی دارد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت گزارش وبلاگ موتناوه در سال 1399 به این لینک مراجعه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "گزارش سال 99 خبرنگاران منتشر شد؛ 150 هزار فروشنده، 4.5 میلیون تنوع کالایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سال 99 خبرنگاران منتشر شد؛ 150 هزار فروشنده، 4.5 میلیون تنوع کالایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید