کشیده شدن افسار کووید در نقشه رنگ بندی، با موش مردگی کرونا، غافلگیر نشویم

به گزارش وبلاگ موتناوه، با وجود آرام شدن شرایط کرونا و کاهش آمارهای مربوط به آن، نباید اوضاع را کاملا عادی دانست و از رعایت دستورالعمل های بهداشتی سر باز زد.

کشیده شدن افسار کووید در نقشه رنگ بندی، با موش مردگی کرونا، غافلگیر نشویم

به گزارش خبرنگار از ، طبق آخرین نقشه رنگ بندی کرونا در شهرستان های خراسان جنوبی، خوسف به رنگ آبی تغییر شرایط داد و در حال حاضر سه شهرستان در شرایط زرد و 7 شهرستان هم در شرایط نارنجی کرونا قرار دارند.

متمایل شدن رنگ های نقشه به سمت آبی نشان می دهد که رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم به خوبی انجام گرفته و واکسیناسیون هم توانسته اثر خود را نشان دهد.

اما این زمان بدترین زمانی است که در آن می توان از جانب کرونا غافلگیر شد و همه زحماتی که کشیده شده را به باد داد.

بیخیال شدن مردم در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری می تواند بار دیگر نقشه رام شده کرونا در استان را سرکش کند و دوباره شرایط نابسامان شود.

یکی از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت: با این که نقشه کرونا کمی وحشی بودن خود را از دست داده و شرایط آرام شده است، اما باید به این نکته توجه داشت که غافلگیری از کرونا بسیار ساده است.

او افزود: پیک پنجم را توانسته ایم تا حدی پشت سر بگذاریم، اما هنوز نباید این گونه بپنداریم که همه چیز تمام شده و شرایط به دو سال قبل بازگشته است.

این شهروند بیرجندی بیان نمود: نقطه ضعف ما در مدیریت کرونا این است که وقتی ذره ای اوضاع آرام می شود آن را به معنای آرامش کامل و دفع کامل خطر می دانیم در حالی که باوری کاملا اشتباه است.

او نام کرد: ماسک زدن کار سختی نیست، اما می تواند جلوی بسیاری از مسائل را بگیرد، زیرا مردم زیادی به خاطر نزدن ماسک، جان خود را از دست داده اند.

این شهروند گفت: مدیریت کرونا بر عهده همه ماست و باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به سمت و سویی برویم که کرونا را از پا در بیاوریم.

در آخرین نقشه شرایط کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان های خراسان جنوبی (مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) هیچ نقطه ای با شرایط قرمز در استان نداریم.

آخرین نقشه شرایط کرونا در خراسان جنوبی این نقاط به شرح زیر است:

نقاط قرمز (خیلی پر خطر): هیچ نقطه خیلی پر خطر در استان خراسان جنوبی نداریم.

شهرستان های بیرجند، قائنات، نهبندان، زیرکوه، فردوس، طبس و سربیشه در شرایط نارنجی یا پرخطر قرار دارند.

شهرستان های درمیان، بشرویه و سرایان در شرایط زرد یا خطر میانه قرار دارند.

شهرستان خوسف هم در نقاط آبی یا شرایط خطرکم قرار گرفت.

احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به اندازه بیماران با نشانه های حاد تنفسی در شهرستان ها ممکن است.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ابتلای 173 نفر دیگر به کرونا در 24 ساعت گذشته گفت: بیشترین مبتلایان شبانه روز گذشته مربوط به شهرستان های بیرجند، طبس و قاینات است.

او افزود: در این مدت همچنین یک نفر دیگر در اثر کرونا در استان فوت کرد که تعداد فوتی ها به هزار و 114 نفر رسید.

مهدی زاده گفت: هم اکنون هم 264 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری اند که 148 نفر آن ها مبتلا به کرونا هستند و 30 نفر از آن ها در بخش های آی سی یو هستند.

حال 10 نفر از بستری های آی سی یو وخیم است.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشیده شدن افسار کووید در نقشه رنگ بندی، با موش مردگی کرونا، غافلگیر نشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشیده شدن افسار کووید در نقشه رنگ بندی، با موش مردگی کرونا، غافلگیر نشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید