کرونا جان خالق انیمیشن شیرشاه را در 91 سالگی گرفت

به گزارش وبلاگ موتناوه، آن سالیوان انیماتور شیرشاه و پری کوچک دریایی محصول دیزنی، در 91 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 درگذشت.

کرونا جان خالق انیمیشن شیرشاه را در 91 سالگی گرفت

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ موتناوه به نقل از هالیوود ریپورتر، آن سالیوان انیماتور فیلم انیمیشن سینمایی معروف شیرشاه سومین عضو خانه بازنشستگی تلویزیون وموشن پیکچرز است که بر اثر کرونا جان خود را ازدست می دهد.

آن سالیوان انیماتور شیرشاه و پری کوچک دریایی محصول دیزنی، در 91 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 درگذشت.

انجمن بازنشستگان وودلند هیلز متعلق به صندوق تلویزیون و موشن پیکچرز خبر درگذشت سالیوان بر اثر مسائل ناشی از بیماری کووید 19 را رسما بیان کرد.

او اهل فارگوی داکوتا بود و در مرکز هنری کالج طراحی پاسادنا همان مدرسه ای که مایکل بِی و زک اسنایدر در آنجا تحصیل کردند، آموزش دید. پس از فارغ التحصیلی در دهه 50 میلادی کار خود را به عنوان انیماتور در کمپانی والت دیزنی آغاز کرد.

در سال 1973 زمانیکه چهار فرزند داشت آغاز به همکاری با موسسه هانا باربِرا کرد، اما بعدا به دیزنی بازگشت و در خلق فیلم هایشاخص انیمیشنی مشارکت کرد.

اولیور و رفقا (1988) پری کوچک دریایی (1989) دانگرفیلد خانه به دوش (1991) دنیای خوب (1992) شیرشاه (1994) هرکولها (1997) تارزان (1999) زندگی جدید امپراتور (2000) لیلو و استیچ و سیاره گنج (2002) ازجمله آثار شاخص او در زمینه فیلم های سینمایی انیمیشن هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونا جان خالق انیمیشن شیرشاه را در 91 سالگی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جان خالق انیمیشن شیرشاه را در 91 سالگی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید