کاهش وزن سریع با قهوه

به گزارش وبلاگ موتناوه، اما باید در نظر داشت که تنها با نوشیدن قهوه پیروز به کاهش وزن سریع نخواهید شد بلکه باید در کنار آن یک رژیم غذایی متعادل نیز داشته باشید تا این کاهش وزن در کمترین زمان اتفاق بیفتد.

کاهش وزن سریع با قهوه

روش های لاغری و کاهش وزن بسیار متنوع می باشد. یکی از آن ها رژیم لاغری قهوه است که امروزه هواداران زیادی پیدا نموده است.

اضافه وزن و چاقی یکی از دغدغه هایی است که انسان ها همیشه با آن روبرو بوده اند و همیشه در پی راه هایی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافه بوده اند. بسیاری از این افراد در پی برترین و سریع ترین راه برای رسیدن به این هدف هستند. یکی از این روش ها، لاغری سریع با قهوه است.

اما باید در نظر داشت که تنها با نوشیدن قهوه پیروز به کاهش وزن سریع نخواهید شد بلکه باید در کنار آن یک رژیم غذایی متعادل نیز داشته باشید تا این کاهش وزن در کمترین زمان اتفاق بیفتد.

براساس تحقیقات اخیر محققان دریافتند که این نوشیدنی باعث کاهش وزن می گردد. این رژیم لاغری برای کسانی که عادت به خوردن قهوه دارند بسیار راحت تر می باشد.

قهوه دارای مقادیر قابل توجهی کافئین است که همین کافئین موجود در قهوه باعث کاهش وزن می گردد. علاوه بر آن کافئین باعث افزایش فعالیت سیستم عصبی مرکزی و عضلات و قلب می گردد.

براساس تحقیقات صورت گرفته در زمینه مکمل های غذایی هر فنجان قهوه حاوی 100 میلی گرم کافئین است که این اندازه باعث افزایش سوخت و ساز به اندازه 9 کالری بیشتر در هر ساعت می گردد. اما از آنجایی که این رقم چندان قابل توجه نیست و به علاوه ممکن است بدن در مقابل کافئین مقاومت کند و دیگر کاهش وزن نداشته باشد، نمی توان صرفا با استفاده از کافئین به کاهش وزن یاری کرد.

قهوه تلخ دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته یک فنجان قهوه تلخ حاوی ویتامین های B 2,b 3,b 5، منیزیم، منگنز و پتاسیم است. نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. قهوه به علت دارا بودن مواد کاهنده التهاب در بدن، باعث جلوگیری از گرفتگی عروق خونی می گردد.

این نوشیدنی باعث کاهش وزن سریع و رسیدن به وزن ایده آل می گردد. قهوه حاوی موادی است که باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن به خصوص در قسمت دور شکم می گردد. از این رو کسانی که عادت به خوردن روزانه قهوه دارند به سرعت می توانند وزن کم نمایند.

قهوه علاوه بر کاهش وزن سبب کاهش علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا می گردد و دوران نقاهت و بهبودی آن را کاهش می دهد، کارشناسان توصیه می نمایند در صورت نداشتن تب هنگام ابتلا به بیماری قهوه مصرف کنید.

قهوه تلخ حاوی مواد ضد سرطانی است و مصرف روزانه قهوه تا 40 درصد خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد. بعلاوه قهوه تلخ از توسعه و پیشرفت بیماری آلزایمر کاسته و باعث حفظ سلامت اعصاب و مغز و تقویت حافظه می گردد.

برای کاهش وزن علاوه بر نوشیدن قهوه باید در اندازه کالری دریافتی از غذا ها نیز اعتدال را رعایت کنید و همزمان در کنار آن ورزش کنید تا کالری بیشتری بسوزانید. برای کاهش وزن به صورت صحیح باید توجه کنید که در هر ماه نباید بیشتر از 900 گرم وزن کم کنید، زیرا کاهش وزن بیشتر از این اندازه باعث آسیب رساندن به عضلات و سیستم ایمنی بدن می گردد.

قهوه علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن می گردد دارای خواص دیگری نیز می باشد که از جمله آن ها کاهش بیماری های قلبی، جلوگیری از ابتلا به دیابت و سرطان کبد و بیماری پارکینسون می گردد.

اگر چه قهوه باعث کاهش وزن سریع می گردد، اما باید توجه داشته باشید که اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نسبت به کافئین حساسیت دارید باید از خوردن آن پرهیز کنید، زیرا نوشیدن قهوه ممکن است باعث ایجاد اضطراب، ترس و افزایش ضربان قلب گردد. بعلاوه زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث ایجاد اختلال در خواب شما گردد.

قهوه اسپرسو نوعی قهوه تیره و بسیار تلخ است که به وسیله عبور آب داغ با فشار زیاد در میان دانه های قهوه آسیاب شده تهیه می گردد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته نوشیدن این قهوه سبب کاهش موقتی گرسنگی و افزایش سطح انرژی می گردد و به این ترتیب باعث کاهش وزن سریع می گردد.

خاصیت چربی سوزی این قهوه به علت دارا بودن اندازه قابل توجهی کافئین است و یک نوشیدنی کم کالری به شمار میرود، مشروط بر اینکه به آن خامه یا شکر اضافه نکنید. 30 گرم قهوه اسپرسو دارای 3 کالری می باشد.

در هر برنامه لاغری معمولا برای کاهش وزن در کنار کاهش مصرف کالری، افزایش فعالیت فیزیکی نیز توصیه می گردد. این دو اصل در کنار هم باعث کاهش وزن سریع می شوند. مصرف قهوه باعث تحریک سیستم عصبی شده و انجام فعالیت های ورزشی را بهبود می بخشد.

هنگامی که فرد یک تمرین طولانی را با شدت بیشتری انجام دهد در هر تمرین کالری بیشتری می سوزاند و همین امر سبب می گردد تا وزن بیشتری از دست بدهد. نوشیدن یک فنجان اسپرسو که حاوی اندازه قابل ملاحظه ای کافئین است سبب تسریع در انجام حرکات تمرینی می گردد.

نوشیدن اسپرسو سبب کاهش اشتها شده و باعث می گردد تا فرد کالری کمتری مصرف کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، نوشیدن قهوه به صورت روزانه در افرادی که دارای اضافه وزن بودند، موجب کاهش مصرف کالری آن ها در وعده های غذایی گردد. این افراد به ازای هر کیلوگرم از وزن خود بین 3 تا 6 گرم کافئین مصرف می کردند.

نوشیدن قهوه اسپرسو سبب افزایش گرمای بدن شده و باعث تعریق می گردد و در نتیجه کالری بیشتری سوزانده می گردد. بر اساس نتایج تحقیقات ذکر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا مصرف 100 میلی گرم کافئین باعث سوزاندن 80 تا 150 کالری در روز می گردد.

این اندازه کالری خیلی زیاد نیست، اما در صورت ادامه داشتن اندازه قابل توجهی است. به طوری که سوزاندن 80 کالری اضافه باعث کاهش وزن به اندازه 4 کیلوگرم در سال می گردد.

قهوه سبز همان دانه های قهوه در حالت طبیعی و بو نداده می باشد. این قهوه نیز دارای اندازه قابل توجهی کافئین است و سبب کاهش وزن می گردد. اما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن سبب ایجاد مسائلی به توضیح زیر می گردد:

افزایش کافئین در خون و در نتیجه سفت شدن دیواره های قلب و عروق می گردد.

ایجاد مسائل گوارشی را درپی دارد، در نتیجه افرادی که دارای روده تحریک پذیر هستند یا رفلاکس معده دارند باید از مصرف آن پرهیز نمایند.

باعث ایجاد اختلال در خواب می گردد.

تپش قلب و اضطراب را در پی دارد.

مصرف زیاد آن باعث افزایش کلسترول خون می گردد.

به سلول های داخل چشم فشار می آورد.

پوکی استخوان را در پی دارد.

قهوه گانودرما ترکیبی از پودر گانودرمای سرخ شده با اندازهی پودر قهوه می باشد. قهوه گانودرما مضرات قهوه مانند کافئین بالا را جبران می نماید. مصرف این قهوه سطح ایمنی بدن را بالا برده و سبب کاهش وزن، تقویت حافظه و برطرف خستگی می گردد.

بعلاوه باعث کاهش اندازه کلسترول خون، کاهش استرس و التهاب، افزایش انرژی، کاهش فرایند پیری و بهبود بخشیدن به گردش خون می گردد. این نوع قهوه باید روزی دو نوبت در صبح و عصر به طور منظم مصرف گردد تا اثرات آن بعد از 14 روز کم کم معین گردد.

قهوه عربیکا که از معروف ترین و با کیفیت ترین قهوه های دنیاست خواص زیادی دارد. این قهوه بیش از 60 درصد قهوه فراوریی در سطح دنیا را تشکیل می دهد. دانه های قهوه عربیکا جزو با کیفیت ترین و خوش طعم ترین قهوه های دنیا است. این نوع قهوه حاوی 0.8 تا 1.4 درصد کافئین می باشد.

این قهوه دارای خواص زیادی است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می گردد.

خاصیت ضد میکروبی دارد و برای سلامت دهان و دندان مفید است.

باعث افزایش فراوری هورمون اندروفین در بدن می گردد و اضطراب و استرس را کاهش می دهد. بعلاوه به درمان افسردگی یاری می نماید.

باعث جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون می گردد.

باعث بهبود عوارض ناشی از دیابت نوع دوم می گردد.

کافئین موجود در آن باعث بالا بردن سوخت و ساز بدن شده و کاهش وزن سریع را در پی دارد.

مصرف قهوه روزانه تا 200 میلی گرم می تواند از بروز بیماری هایی مانند بیماری های کبدی، سنگ کیسه صفرا، دیابت نوع دو و ... جلوگیری کند. البته باید توجه داشته باشید که این اندازه قهوه را باید بدون شکر و خامه در طول روز مصرف کنید.

اگر چه قهوه دارای خواص و مزایای زیادی است، اما نوشیدن بیش از حد آن نیز خطرات و عوارضی را در پی دارد که شامل افسردگی، افزایش ضربان قلب، تهوع، اضطراب، بی خوابی و بی قراری، تحریک اعصاب، کاهش تمرکز، گیجی و آسیب به ارگان های بدن می باشد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "کاهش وزن سریع با قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش وزن سریع با قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید