چانگان CS55 پلاس سایپا 90 میلیون در چین تخفیف خورد ، آنالیز امکانات و قیمت

به گزارش وبلاگ موتناوه، چانگان CS55 پلاس سایپا برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش عایدی. CS55 پلاس در ظاهر نسخه موقر و متین UNI-T است. اما در باطن حرف های بسیاری برای گفتن دارد. این کراس اوور چانگان از موتور 1/5 لیتری توربو 185 اسب بخاری و گیربکس DCT هفت سرعته استفاده می نماید که در صورت عرضه به وسیله سایپا مستقیماً با فونیکس تیگو هفت، لاماری ایما، KMC K7 و دیگنیتی پرایم وارد رقابت خواهد شد.

چانگان CS55 پلاس سایپا 90 میلیون در چین تخفیف خورد ، آنالیز امکانات و قیمت

بیت ران - محمد فتح اللهی - چانگان CS55 پلاس سایپا در واقع دومین محصول وارداتی این خودروساز به شمار می رود. چانگان CS55 پلاس اولین بار در نمایشگاه Shanghai Auto Show سال 2017 رونمایی شد. چانگان بلافاصله پس از آن رونمایی، CS55 پلاس را به بازار خودرو چین عرضه کرد.

در طول سال های قبل، این کراس اوور چانگان نسخه ها و فیس لیفت های مختلفی را تجربه کرد. تا اینکه در سال 2021 نسل دوم آن وارد نمایندگی های چانگان در چین شد.

نسل دوم این این خودرو از زبان طراحی تازه چانگان بهره می برد. زبانی که در UNI-T و UNI-K هم تکرار شد و قرار است به زودی آنها در ایران مشاهده کنیم.

CS55 پلاس نسل دوم به محض ورود به بازار خودرو چین 12/400 مشتری داشت. این کراس اوور چانگان حتی به رکورد فروش نزدیک به 30 هزار دستگاه در ماه هم رسید که البته پایدار نبود. این کراس اوور چینی اکنون بیست و هشتمین SUV کامپکت پرفروش در بازار خودرو چین است.

ماه ها پیش نمونه های اولیه چانگان CS55 پلاس سایپا وارد گمرک ایران شدند. اما تا هفته های قبل خبری از این خودرو نبود تا آنکه برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد به معرض نمایش عایدی.

طراحی ظاهری چانگان CS55 پلاس

CS55 پلاس مانند تمام خودروهای چینی دیگر، گریل بسیار بزرگی دارد. این گریل اکنون معرف شخصیت تازه محصولات چانگان است. بر روی این جلوپنجره دوربین جلو و در بخش پایین آن هم سنسورهای مربوط به پارک خودرو مشاهده می گردد.

چراغ های جلو LED با جلوپنجره آن ترکیب شدند که ترند این روزهای بازار خودرو در دنیا است. اما در این خودرو چراغ مه شکن وجود ندارد. دلیل آن این است که براساس قوانین چین اگر چراغ های جلو به میزان ایمن جاده را روشن نمایند، نیازی به نصب مه شکن نخواهد بود.

قبل از اینکه به نمای کناری این کراس اوور چانگان بپردازیم باید به یک نکته اشاره کنیم. چانگان CS55 پلاس همچون بسیاری از خودروهای این برند از المان های رنگی در بدنه خود استفاده می نماید.

این المان ها را می توان در UNI-T هم مشاهده کرد که ظاهری مجذوب کننده تر به خودرو می دهند. در چانگان CS55 پلاس این المان های رنگی را می توان در کناره های سپر جلو، زیر درب ها و گلگیرهای جلو پیدا کرد. این المان های رنگی در برخی مدل ها قرمز و در برخی از نسخه ها برنزی هستند.

در نمای کناری خبر از خطوط عجیب و غریب نیست. در عوض المان رنگی زیر درب ها کوشش دارد تا این بخش را از یک نواختی خارج کند.

نکته مهم درباره درب های چانگان CS55 پلاس این است که تا بخش پایین بدنه ادامه دارند. یعنی در زمان ورود و خروج به این کراس اوور هیچ وقت لباس شما در نتیجه برخورد با درب کثیف نخواهند شد.

اما در نمای عقب این کراس اوور چانگان جزئیات عجیب و غریبی را می بینیم. چراغ سوم ترمز چانگان CS55 پلاس شاید یکی از عجیب ترین دیزاین ها در میان خودروهای چینی باشد.

چراغ های LED عقب طراحی قابل قبولی دارند و البته باید به المان کرومی پایین سپر این خودرو نیز اشاره نمود که نقش اگزوز کرومی فیک را ایفا می نمایند.

طراحی داخلی چانگان CS55 پلاس سایپا

بیشتر بخش های داخلی چانگان CS55 پلاس سایپا از پلاستیک فراوری شدند. اما چانگان کوشش کرد این قطعات پلاستیکی را در اشکال مختلفی بسازد و کمی هم چرم ترکیبات داخل اتاق اضافه شد.

ردیف دوم صندلی ها کاملاً برای نشستن سه نفر کافی است. چرا که تونل کف خودرو در ارتفاع پایینی قرار گرفته است. اما مشکل این است که یک دریچه تهویه برای سرنشینان عقب وجود دارد. یعنی اگر فردی در وسط صندلی عقب بنشیند، بیشتر هوای تهویه مطبوع سهم آن خواهد شد.

در بخش جلو اما خبری از مانیتور سرتاسری خودروهای امروزی نیست. به جای آن یک کپی تمام و کمال از i-Cockpit پژو را شاهد هستیم. به همین دلیل، این فضا برای ما بسیار آشناست.

فرمان با ظاهری مجذوب کننده نزدیک به راننده قرار گرفته است و بالای آن مانیتور 10 اینچی کلاستر را می بینیم. مانیتور 12.3 اینچی داشبورد هم لمسی است و اپل کارپلی هم به صورت استاندارد در آن وجود دارد. اما خبری از اندرویداتو نیست.

کلیدهای کنترل امکانات CS55 پلاس

برخلاف UNI-K کلیدهای واقعی برای تهویه در پایین مانیتور وسط وجود دارند که کار را با این سیستم راحت تر می نمایند. حال که صحبت از دکمه های فیزیکی در داخل کابین CS55 پلاس شد بد نیست به یک مورد جالب اشاره کنیم.

دکمه های دوربین 360 درجه و ثبت وقایع این خودرو به شکلی بال مانند در بالای کلید گردان مودهای رانندگی مشاهده می شوند. خاصیت این سبک این است که بدون چشم برداشتن از مسیر می توان به این دکمه ها دسترسی داشت و از آنها استفاده کرد.

اگر بخواهید صدای سیستم صوتی را کم یا زیاد کنید، خبری از کلید مخصوصی برای این کار نیست. یا باید از دکمه های روی فرمان صدا را تغییر داد و یا می توانید در منو مانیتور این عمل را انجام دهید.

شارژرهای وایرلس تلفن در بخش بالایی دنده قرار دارند و به جهت آنکه کنسول میانی شناور طراحی شد، می توان از فضای خوبی که در زیر آن وجود دارد، استفاده کرد.

نکته دیگری که در داخل اتاق چانگان CS55 پلاس می توان دید، Patern عجیبی است که در بالای محفظه داشبورد مشاهده می گردد. می دانیم که هیوندای در داخل اتاق محصولات خود این روزها از چهار نقطه که به معنای حرف H در کد مورس است استفاده می نماید. اما معین نیست این شمایل دیجیتالی (احتمالاً مربوط به WiFi) روی داشبورد CS55 پلاس دقیقاً مربوط به چیست.

یکی دیگر از امکانات جالب داخل کابین این خودرو، امکان تعویض صدای چراغ راهنما است. یعنی شما می توانید از بین سه گزینه، صدای دلخواه خود را برای صدای راهنما در زمان گردش به راست یا چپ بهره ببرید.

معینات فنی چانگان CS55 پلاس سایپا

چانگان CS55 پلاس سایپا از موتور JL473ZQ2 چهار سیلندر توربو به حجم 1494 سی سی بهره می برد. موتور 1/5 لیتری توربو این خودرو می تواند 185 اسب بخار (188 PS) قدرت در 5500 دور در دقیقه فراوری کند.

گشتاور خروجی این موتور هم به 300 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1250 تا 3500 در دسترس راننده قرار گرفته است. قدرت موتور CS55 پلاس در مدل های مقرون به صرفه قیمت به وسیله گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو منتقل می گردد. اما خریدران مدل های گران قیمت می توانند از جعبه دنده DCT تر این خودرو که هفت سرعته است استفاده نمایند.

گیربکس های DCT در ترافیک شهری رفتار کند توام با تأخیر دارند. اما به لطف WET بودن این جعبه دنده کمتر باید نگران داغ شدن آن رانندگی های پر فشار باشید.

تعلیق جلو این کراس اوور مک فرسون است و در محور عقب هم شاهد بازوهای مولتی لینک هستیم. ترمزها در تمامی چرخ ها دیسکی است و در محور جلو از نوع خنک شونده استفاده شده است.

چانگان CS55 پلاس را می توان با رینگ های 17، 18 و 19 اینچی در بازار خودرو چین خریداری کرد. نمونه های وارداتی سایپا همگی دارای رینگ های 19 اینچی هستند که نشان می دهد این خودروساز نمونه های مقرون به صرفهی را به کشور نیاورده است.

ابعاد چانگان CS55 پلاس سایپا

CS55 پلاس با 4515 میلیمتر طول، 1865 میلیمتر عرض و 1680 میلیمتر ارتفاع دارای فاصله بین دومحوری برابر با 2656 میلیمتر است.

این کراس اوور پنج نفره چانگان می تواند با زاویه 22 درجه از شیب ها بالا برود و با زاویه 28 درجه از آنها خارج خواهد شد. یعنی با یک خودرو کاملاً شهری روبه رو هستیم.

مصرف سوخت CS55 پلاس 1460 کیلوگرمی، 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است. باک بنزین آن نیز 55 لیتر حجم دارد. این بدان معناست که با یک باک پر از سوخت، CS55 پلاس می تواند پیمایش 930 کیلومتری داشته باشد. البته این ارقام در شرایط آزمایشگاهی میزان گیری شدند.

شتاب صفر تا یکصد کیلومتر رسمی این خودرو، 8.12 ثانیه است و CS55 پلاس تا 190 کیلومتر در ساعت می تواند به سرعت گیری ادامه دهد. این محصول چانگان در کشور مبداء با گارانتی 3 ساله یا 100 هزار کیلومتری به دست مشتریان چینی می رسد.

امکانات چانگان CS55 پلاس

هنوز معین نیست که سایپا چه تیپ و تریم ای را برای فروش این خودرو در بازار ایران انتخاب نموده است. اما براساس خودرویی که این خودروساز در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش گذاشت، می توان فهمید آن است که با تیپ های فول این خودرو روبرو خواهیم شد.

مدل های فول این کراس اوور چانگان با امکاناتی چون ترمزهای ABS و EBD، ترمز یاریی BA، سامانه های کنترل کشش و پایداری، هشدار نبستن کمربند ایمنی و کنترل فشار باد تایرها به فروش می رسند.

در بخش ایمنی، چانگان CS55 پلاس دارای ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ایربگ های جانبی (در مدل های فول) و ایربگ های پرده ای (در مدل های فول) است.

تجهیزات یاری راننده این کراس اوور نیز عبارتند از سنسور پارک جلو (آپشنال)، سنسور پارک عقب، هشدار برخورد از عقب (در مدل های فول)، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه (در مدل های فول)، دوربین ثبت وقایع (در مدل های فول)، کروز کنترل (کروز کنترل آداپتیو در مدل های فول)، امکان انتخاب حالات رانندگی، هشدار خستگی راننده (در مدل های فول)، استارت استاپ موتور، ترمز پارک اتوماتیک و کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری ها.

فول ترین مدل چانگان CS55 پلاس دارای رادار نقاط کور، رادار خروج از خط، کنترل بین خطوط، نگهداشتن خودرو در بین خطوط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اضطراری و رانندگی اتونوموس سطح سه است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سانروف پانورامیک، روف رک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، درب صندوق عقب برقی مموری دار، فرمان چرمی با تنظیم زاویه دستی، لیور دنده الکترونیکی، صندلی های چرمی اسپرت با تنظیم برقی برای راننده (تنظیم برقی صندلی شاگرد در مدل های فول وجود دارد)، گرمکن صندلی راننده (در مدل های فول)، مانیتور لمسی 12.3 اینچی داشبورد (12.25 اینچی در مدل های مقرون به صرفه)، دستور صوتی، سیستم صوتی پایونیر با 6 اسپیکر، چراغ های جلو و عقب LED، برف پاکن عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی برای سرنشینان عقب، فیلترهای PM2.5، یونیزه و تصفیه نماینده هوا اشاره نمود.

قیمت چانگان CS55 پلاس سایپا در چین

مقرون به صرفه ترین نسخه این کراس اوور چانگان در بازار خودرو چین، 95 هزار و 900 یوان قیمت دارد. این رقم برابر است با 663 میلیون تومان. اما گران ترین تیپ چانگان CS55 پلاس در چین 113 هزار و 900 یوان قیمت دارد که معادل 787 میلیون تومان است. این رقم مربوط به مدل 2022 است که تمامی رادارها و آپشن های نسخه فول را داراست.

حال باتوجه به رقم فروش این کراس اوور چینی در کشور مبداء باید دید که گروه خودروسازی سایپا در زمان ورود این خودرو به کشور، چه قیمتی را برای آن در نظر خواهد گرفت. ذکر این نکته نیز ضروری است که چانگان CS55 پلاس اکنون در نمایندگی های این برند با تخفیف 8 تا 13 هزار یوانی به فروش می رسد که معادل 55 تا 90 میلیون تومان است.

مطالب مرتبط با چانگان

چانگان UNI-K سایپا در مشهد رونمایی شد / از سیر تا پیاز چانگان Uni-K

قیمت چانگان های وارداتی اصلاح شد / تحویل اولین خودرو وارداتی به مشتری

همه چیز درباره چانگان CS15، کراس اوور مونتاژی سایپا / معینات فنی و تصاویر

چانگان UNI-V هیبرید سدان اختصاصی پارس خودرو / آنالیز تخصصی

سایت سامانه یکپارچه خودرو برای این متقاضیان خرید خودرو باز شد

خودروهای چینی تازه را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

امنیت و ایمنی خودرو خارجی در مقابل خودرو ایرانی / حفظ جان یا مال؟

آمار فراوری خودروهای مونتاژی منتشر شد / در چین چقدر؟ در ایران چقدر؟

منبع: بیت ران

به "چانگان CS55 پلاس سایپا 90 میلیون در چین تخفیف خورد ، آنالیز امکانات و قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانگان CS55 پلاس سایپا 90 میلیون در چین تخفیف خورد ، آنالیز امکانات و قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید