مقایسه اپل موکا با تویوتا C، HR و نیسان جوک اسپرت

به گزارش وبلاگ موتناوه، اپل موکا اولین کراس اوور کوچک اپل است. موکا رقیب نه چندان مهمی برای نیسان جوک و تویوتا CHR به شمار میرود. در این مقاله، ما به مقایسه اپل موکا با تویوتا C-HR و نیسان جوک اسپرت می پردازیم.

مقایسه اپل موکا با تویوتا C، HR و نیسان جوک اسپرت

مقدمه ای بر مقایسه اپل موکا

از آنجا که بازار کراس اوورها چند سالی است در تمام دنیا گرم شده، رقابت نیز در این بخش تنگاتنگ پیش می رود. برای هر خودرویی در این کلاس، رقیبانی هم سطح چه ازنظر قیمت و چه ازلحاظ کیفیت ساخت و فنی پیدا می گردد. اپل موکا نیز از این قاعده مستثنا نیست و هم در دنیا و هم در بازار محدود تحریم زده ایران رقبای جدی زیادی دارد.

در ایران هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج و تویوتا لندکروز از کراس اوورهای پرطرف دار اما گران قیمت است. اپل در کنار رقبایی چون نیسان جوک و تویوتا C-HR با قیمت مناسب تر و البته نه چندان مقرون به صرفه، بازار را برای کراس اوورهای چینی مانند جکS5 و آریزو سخت می نماید.

مقایسه اپل موکا با تویوتا C-HR

اولین خودرویی که ما در مقایسه اپل موکا به آن می پردازیم، تویوتا C-HR است. تویوتا C-HR از خاص ترین کراس اوورهای موجود در بازار است که تا مدت ها چه از نظر طراحی و چه ازلحاظ فنی بی رقیب پیش می رفت. این محصول سامورایی ها توانست به خوبی پیروزیت کمپانی سازنده اش را مانند برادران معروفش لندکروز و پرادو تکرار و با طراحی خشن و مجذوب کنندهش نظر هر بیننده ای را جلب کند.

اپل موکا 2012 شاید نمی توانست رقیب خوبی برای این هم کلاسش باشد، اما موکا X با تغییرات حاصل از جراحی زیبایی طراحان اپل، توانست به جدی ترین رقیب تویوتا C-HR در سطح دنیا تبدیل گردد. در ایران نیز با ورود موکا X عرصه برای تویوتا C-HR تنگ تر شد.

اپل موکا از نمای روبه رو

مقایسه طراحی ظاهری اپل موکا با تویوتا C-HR

هرچند طراحی تویوتا C-HR از مجذوب کنندهیتی مثال زدنی برخوردار است، اما با کمی دقت، اغراق شدگی در خطوط و زمختی در گل گیرها و سپرها به خصوص سپر جلو را متوجه می شویم. طراحی موکا X که همچنان از قواعد و نظم مخصوص اروپایی اش پیروی می نماید، ساده تر و قابل قبول تر و به نوعی همه پسندتر است.

با آنالیز درون کابین باید گفت که قبل از ورود موکا X، تویوتا C-HR به عنوان باکیفیت ترین خودرو ازنظر متریال و مونتاژ شناخته می شد، اما بعد از ورود موکا X به نظر این عنوان برای این خودرو برازنده تر بود. البته طراحی کابین هردو خودرو در جای خود زیبا و اصولی است؛ همان نکته ذکرشده درمورد طراحی ظاهری در این بخش نیز دیده می گردد. شاید تویوتا C-HR سلیقه های خاصی را هدف قرار دهد، اما موکا X هر سلیقه ای را راضی می نماید.

مقایسه فنی اپل موکا با تویوتا C-HR

در بخش فنی نیز با آنالیز اطلاعات دو خودرو درمی یابیم که تویوتا C-HR با موتور 1200 سی سی توربوی خود می تواند 115 اسب بخار فراوری کند. این موتور در فاصله 11.5 ثانیه می تواند تویوتا C-HR را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و تا سقف سرعت 180 کیلومتر بر ساعت نیز ادامه دهد. در طرف دیگر، موکا X با موتور 1400 سی سی توربوی خود می تواند 152 اسب بخار قدرت فراوری کند و در فاصله 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر با سقف سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد .

مصرف ترکیبی هر دو خودرو 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و هر دو چهارچرخ متحرک هستند. در بخش فرمان پذیری و سیستم تعلیق و سیستم ترمز نیز دو خودرو پیروز عمل می نمایند، اما عملکرد بهتری را از موکا X می بینیم.

قیمت خرید و فروش تویوتا CHR

نمای داخلی اپل موکا

مقایسه اپل موکا با نیسان جوک اسپرت

خودروی دیگری که در مقایسه اپل موکا قرار می گیرد، نیسان جوک اسپرت است. نیسان جوک اسپرت که زادهٔ 2010 در ژاپن است، برای اولین بار در سال 2016، یعنی کمی قبل از موکا X، وارد ایران شد.

این خودرو در 3 مدل اسپرت، اسکای پک و پلاتینیوم عرضه می گردد که هر 3 نسخه در ایران موجود است. نسخه اسکای پک و پلاتینیوم ازنظر فنی کاملاً شبیه به هم است و امکانات متفاوتی دارد، اما نسخه اسپرت دارای موتوری توربو است و ازنظر فنی قوی تر ظاهر شده است. مقایسه اپل موکا را با همین نسخه انجام می دهیم.

نیسان جوک اسپرت دارای موتور 1600 سی سی است که 190 اسب بخار قدرت دارد و به سقف سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رسد. شتاب صفر تا 100 آن 8.5 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبیش 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. بنابراین شاید این موتور حجیم قوی تر از موتور اپل موکا ظاهر شده باشد، اما مصرف بیشتر نیز خواهد داشت.

نمای پشتی اپل موکا

طراحی ظاهری نیسان جوک بسیار سلیقه ای است: ازنظر برخی بسیار مجذوب کننده و در نظر برخی زشت است. بنابراین مقایسه بخش طراحی داخلی را به سلیقه شما واگذار می کنیم. ناگفته نماند که فضای داخلی نیسان جوک اسپرت در عقب کمی کوچک و ناراحت نماینده است.

قیمت خرید و فروش نیسان جوک

جمع بندی

در خاتمه امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه اپل موکا در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش اپل موکا

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ موتناوه در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه اپل موکا با تویوتا C، HR و نیسان جوک اسپرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اپل موکا با تویوتا C، HR و نیسان جوک اسپرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید