واکنش واعظی به پیشنهاد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

به گزارش وبلاگ موتناوه، رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به پیشنهاد اخیر وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای میانجی گیری بین ایران و آمریکا گفت: ما با آمریکایی ها بنای مذاکره ندایم و خیلی روشن موضع مان را اعلام کردیم.

واکنش واعظی به پیشنهاد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تبادل نظر با تسنیم، در مورد پیشنهاد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر ایفای نقش میانجی گری بین ایران و آمریکا برای مذاکره مستقیم، گفت: ما با آمریکایی ها بنای مذاکره نداریم و ما خیلی روشن موضع مان را اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: ما اعلام کردیم که اگر آمریکایی ها به اشتباهات خود پی بردند و فهمیدند که در قبال ایران راه غلطی را به وسیله تحریم ها پیش رفتند، این را با شهامت اعلام نمایند، بگویند ما اشتباه کردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان این مطلب که تنها آقای لاوروف نبوده که این پیشنهاد را داده و کشور های دیگری نیز کوشش کردند تا برای این مسئله راه حلی پیدا نمایند، توضیح داد: آمریکایی ها باید به برجام برگردند و در چارچوب برجام صحبت نمایند درغیر اینصورت، هر اقدام دیگری باشد نتیجه نمی دهد.

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای ایجاد شرایط و حمایت از تبادل نظر بین ایران و آمریکا، در صورت تمایل هر دو کشور اطلاع داد و بار دیگر کوشش واشنگتن برای تمدید تحریم ها علیه تهران را غیرقانونی و بی نتیجه نامید.

منبع: فرارو

به "واکنش واعظی به پیشنهاد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش واعظی به پیشنهاد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید