نیسان GTR 2024؛ گودزیلای پرطرفدار ژاپنی چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ موتناوه، سال گذشته بود که شرکت نیسان ژاپن از عرضه آخرین مدل از سوپر اسپرت افسانه ای خود با پیشرانه بنزینی، یعنی نیسان GTR 2024 اطلاع داد. حال این خودرو طی چند ماه آینده وارد بازار می گردد که بار دیگر قدرت سوخت فسیلی را به رخ خودرو های الکتریکی بکشد.

نیسان GTR 2024؛ گودزیلای پرطرفدار ژاپنی چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش تجارت نیوز، اولین نسخه از نسل نیسان gtr در سال 2008 و 2009 راهی بازار شد. این خودرو قرار است از بهار 2023 وارد بازار گردد و نسخه نیسمو نیز با چند ماه تاخیر، در تابستان سال جاری عرضه خواهد شد. به احتمال زیاد، این نسخه آخرین مدل از نیسان GTR با پیشرانه حجیم بنزینی باشد و در نسخه های بعدی شاهد مدل های الکتریکی این خودرو باشیم.

در بازار جهانی خودرو برخلاف صنعت خودروی داخل کشور، اگر محصولی طی چند سال بدون تغییر آن چنان فراوری گردد، خود به خود از این بازار حذف می گردد. اما نیسان GTR چه چیزی به مصرف کنندگان خود عرضه می نماید که پس از حدود 15 سال فراوری بدون تغییر زیاد، هنوز هم طرف داران خود را دارد؟

مشخصات فنی

در بخش پیشرانه، با همان پیشرانه نسخه قبلی و بدون کوچک ترین تغییر روبه رو هستیم. پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر با دو توربو که در نسخه معمولی 565 اسب بخار و در نسخه نیسمو تا 600 اسب، قدرت فراوری می نماید.

قدرت فراوریی پیشرانه به وسیله گیربکس 6 سرعته دوکلاچه DCT، به هر چهار چرخ منتقل می گردد. این مشخصات هنوز هم توانایی به چالش کشیدن رقبای خود را دارد و نشان می دهد GTR 2024 فعلا قصد عقب نشینی از صدر جدول را ندارد.

علی رغم قدرت بالای پیشرانه و شتاب وحشتناک، به علت قدیمی بودن تکنولوژی پیشرانه نسبت به رقبای خود، شاهد مصرف بسیار بالای گودزیلای ژاپنی هستیم که شاید برای بسیاری خوشایند نباشد. به طوری که گزارش می گردد مصرف بنزین GTR 2024 در داخل شهر به 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد.

طراحی ظاهری

در بخش ظاهر خودرو، با طرحی تازه و عجیب و غریبی طرف نیستیم. همان ظاهر کلی مدل های 2008 و 2009 در GTR 2024 نیز دیده می گردد. اما با این تفاوت که ایرادات این طرح رفع شده، روی جزئیات آن بیش تر کار شده و آیرودینامیک آن تا حد زیادی بهبود داشته است.

به طوری که شرکت نیسان ادعا می نماید، Down force (نیروی روبه پایین) این خودرو نسبت به مدل های قبل بیش تر شده که این ادعا با سقف فیبرکربنی GTR 2024 تا حدودی ثابت می گردد. سقف فیبر کربن به علت وزن پایینی که دارد، باعث می گردد مرکز ثقل خودرو از قسمت های بالا، به سمت پایین خودرو کشیده گردد.

بعلاوه در گلگیر های جلو، خروجی هوا دیده می گردد که علاوه بر زیبایی و ظاهر اسپرتی که به خودرو می دهد، باعث می گردد در صورت ورود هوا به محفظه بین تایر و گلگیر، از این قسمت خارج گردد و خودرو را از زمین بلند نکند.

استفاده از فیبر کربن در بیشتر نقاط خودرو به وضوح دیده می گردد. قسمت جلویی، درب کاپوت و بیشتر قسمت های سپر جلو از جنس فیبر کربن است.

یکی از عمده مسائل نسل های قبلی نیسان GTR، ذوب شدن اگزوز ها هنگام تحت فشار قرار گرفتن خودرو بود. علت این امر اگزوز های کم کیفیت و دمای بالای پیشرانه این گودزیلای ژاپنی بود. این ایراد به وسیله تعویض اگزوز های قبلی با اگزوز های تیتانیومی، کاملا حل شد.

GTR 2024 نیسمو یکی از زیباترین طراحی در قسمت پشتی را دارد و اغلب هواداران این خودرو، ظاهر پشتی آن را بیش تر از جلوی آن دوست دارند.

دو عدد چراغ دوقلو دایره ای شکل به همراه دیفیوزر سپر که با نوار قرمز رنگی تزئین شده و با باله بسیار بزرگ روی صندوق، ظاهر زیبایی به خودرو بخشیده است.

طراحی داخلی

در قسمت داخلی نیز شرکت نیسان دست به ترکیب برنده نزده و با تغییراتی بسیار اندک نسبت به نسل قبلی، کار را جمع نموده است.

بخش تودوزی و رودری ها دقیقا مشابه نیسان GTR 2023 بوده، اما با این همه باز هم زیبا است. استفاده از آلکانتارا که یک نوع پارچه ضخیم و بادوام است و معمولا در خودرو های گران قیمت و سوپر اسپرت به کار می رود، در همه جای کابین به چشم می خورد.

پشت آمپر تا حدودی به شکل آنالوگ طراحی شده و دکمه های مربوط به تهویه خودرو، به صورت فیزیکی و غیر لمسی است که علی رغم قدیمی بودن، واقعا حس بهتری نسبت به دکمه های لمسی دارد.

قیمت جهانی نیسان GTR 2024

اندازه مبلغی که شرکت نیسان برای عرضه این خودرو درنظر گرفته، حدود 210 هزار دلار برای نسخه پایه و 215 هزار دلار برای نسخه Nismo است.

متاسفانه به علت عدم رعایت قوانین آلایندگی اروپا، واردات گودزیلای ژاپنی از سال 2022 به این اتحادیه ممنوع شد.

منبع: فرارو

به "نیسان GTR 2024؛ گودزیلای پرطرفدار ژاپنی چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان GTR 2024؛ گودزیلای پرطرفدار ژاپنی چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید