معرفی برترین سایت های اسنورکلینگ در کیش

به گزارش وبلاگ موتناوه، اسنورکلینگ در کیش یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در این جزیره است. تقریبا غیر ممکن است به سواحل نیلگون خیلج فارس سر زده باشید و دلتان نخواهد در آب های زلالش شنا کنید. شنا کردن روی آب یک لذت دارد و شنا کردن در زیر آب لذتی دوچندان دارد. معمولا تا نام شنای زیر آب می آید، همه به یاد غواصی می افتند و خیلی ها ترجیح می دهند چنین ریسکی ننمایند که به اعماق آب سفر نمایند. اما شاید ندانید که برای افرادی که عاشق دنیای زیرآب هستند ولی نمی خواهند خطر نمایند هم شرایط ویژه ای مهیا است. در این مطلب به سراغ ورزش اسنورکلینگ رفته ایم و بعد از معرفی کامل این فعالیت، سایت های فعال جزیره کیش را معرفی نموده ایم.

معرفی برترین سایت های اسنورکلینگ در کیش

درباره اسنورکلینگ Snorkelling

اسنورکلینگ از آن دست سرگرمیات ماجراجویانه ای است که هم به قصد سرگرمی و هم در سطح حرفه ای به عنوان یک ورزش تخصصی در جهان انجام می گردد و شاید تا چندین سال پیش وقتی نام اسنورکلینگ می آمد خیلی ها دقیقا نمی دانستند که صحبت از چه چیزی است اما امروزه این ورزش بیشتر در بین مردم جا افتاده است و در منطقه هایی که دریا، اقیانوس و یا دریاچه های کم عمق وجود داشته باشد از هیجان انگیزترین کارهاست. یکی از برترین سرگرمیات جهان اسنورکلینگ در آب ها است.

در حال حاضر بسیاری از اقامتگاه های استوایی، اسنورکلینگ را به عنوان برترین سرگرمیشان ارائه می دهند و دقیقا برترین نکته ای که درباره این سرگرمی یا ورزش وجود دارد این است که در آن فرصتی به دست می آورید تا حیات دریایی و انواع حیوانات و گیاهان زیر آب را ببینید. خیلی ها اسنورکلینگ را با غواصی اشتباه می گیرند در صورتی که در درجه اول باید بدانید که بین این دو، تفاوت زیادی وجود دارد.

تفاوت اسنورکلینگ با غواصی چیست؟

غواصی به معنای گشت و گذار در محیط زیر آب است در شرایطی که هم لباس مناسبی پوشیده باشید و هم حتما باید کپسول اکسیژن داشته باشید. در غواصی شما به عمق آب می روید و از آن جایی که دسترسی به سطح آب برای گرفتن اکسیژن ندارید، باید حتما کپسول اکسیژن همراهتان داشته باشید. ولی اسنورکلینگ فرق دارد، اسنورکلینگ به معنای جستجوی حیات آبی و گشت و گذار در جهانی زیر آب است اما برای اسنورکلینگ احتیاجی به کپسول اکسیژن نیست چرا که بر خلاف غواصی، شما در سطح آب هستید و می توانید اکسیژن مورد احتیاجتان را به وسیله لوله ای که یک سر آن به بیرون آب است، تهیه کنید.

تفاوت دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که اسنورکلینگ در آب های کم عمق جواب می دهد چرا که شما نمی توانید به عمق آب بروید در حالیکه غواصی دقیقا برعکس آن است و هر چه که آب عمیق تر باشد، هیجانش بیشتر می گردد.

معرفی برخی از سایت های غواصی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از مهمترین مراکز سرگرمیات آبی کشور است و کلوپه های مخصوص اسنورکلینگ و غواصی هم در این جزیره فعال هستند. کلوپ های دریایی با توجه به شرایط فردی و عمومی، شما را به سایت های متنوعی که در کیش وجود دارد هدایت می نمایند. در ادامه به معرفی این سایت ها می پردازیم تا هنگام تصمیم گیری آگاهانه تر انتخاب کنید.

اسنورکلینگ در کیش | بیگ کورال و ژوراسیک پارک

اگر به اسنورکلینگ، نایت دایو و عکاسی ماکرو، علاقه مند هستید. این سایت برای شما انتخاب مناسبی است. چون در این دو سایت شما می توانید جراح، دختر ناخدا، هامور، جاش، ساردین، باراکودا، تون، اژدر ماهی، موری ایل، استون فیش، اسکورپیون، دلقک و ریف شارک، سفره ماهیان، انواع لابستر و لاک پشت های پوزه عقابی و پشت سبز، مرجان های طبقاتی و مغزی، انواعی از سافت کورال و … را ببینید. ضروری است بدانید، عمق این دو سایت به هنگام مد کامل به بیش از 6 تا 8 متر و هنگام جزر کامل به کمتر از 5 متر می رسد.

ساترن کرک

این سایت کمی فرق دارد و برای غواصی حرفه ای مناسب است. نام دیگر ساترن کرک، شکاف جنوبی است. این سایت در فاصله ای دورتر از سایر امکانات و تماشای های جزیره کیش قرار گرفته است. این سایت، همان طور که از نامش پیداست، از شکافی تشکیل شده که 22 متر عمق دارد. دسترسی به این سایت فقط با قایق و با استفاده از مراکز غواصی در سطح جزیره کیش امکان پذیر است. به همین علت کمتر گردشگران به سراغ این سایت می فرایند. در ساترن کرک، می توانید دسته های بزرگ باراکودا، بلک تیپ و خفاش ماهیان را ببینید.

اسنورکلینگ در کیش | کشتی داما

این سایت که برای افراد مبتدی و حرفه ای مناسب است، در حوالی یک کشتی باربری سنگالی قرار گرفته است. این کشتی در عمق 33 متری آب های جنوب شرقی کیش لنگر انداخته است. اگر به عکاسی در عمق خلیج فارس علاقه دارید، به سراغ پروانۀ کشتی بروید. پروانه کشتی که در عمق 30 متری واقع شده است، برای عکاسی بسیار مجذوب کننده است. در این سایت می توانید خفاش ماهیان، باراکودا، انواع سنگسر، سرخو، اژدرماهیان و … را ببینید.

کشتی یونانی

این سایت برای اسنورکلینگ و غواصی حرفه ای مناسب است. بعلاوه در هنگام نامساعد بودن هوا و وزش باد های شرقی این سایت به علاقه مندان غواصی توصیه می گردد. تا عمق 4 تا 5 متری آب را می توانید با استفاده از اسنورکلینگ مشاهده کنید. عمق آب در قسمت پروانه کشتی حدود 8 متر است. این عمق برای غواصان مبتدی مناسب نیست. بهتر است فقط غواصان حرفه ای و متخصصان کشتی های غرق شده از این قسمت بازدید نمایند.

اسنورکلینگ در کیش | سایت سمبارون

در غرب جزیره کیش و مابین جزیره کیش و هندورابی سایتی مرجانی وجود دارد. این سایت که برای اسنورکلینگ، غواصی حرفه ای، نایت دایو مناسب است، با عنوان سایت سمبارون شناخته می گردد. برای دسترسی به این سایت می توانید از قایق های بندرگاه کیش بهره ببرید. بعلاوه، بازگشت از بندرگاه هندورابی امکان پذیر است. سایت سمبارون با کیش 10 کیلومتر و با هندورابی 7 کیلومتر فاصله دارد. عمق این سایت به 10 تا 12 متر می رسد.

دشت ستاره ها

جزیره کیش همواره برای کسانی که عاشق کشف کردن هستند، حرفی برای گفتن دارد. دشت ستاره ها یکی از هیجان انگیز ترین سایت های غواصی است که در جنوب جزیره کیش قرار گرفته. این منطقه کمی دور است به همین علت افراد کمی به آنجا مراجعه می نمایند. اما هنوز هم هستند کسانی که عاشق تماشا مکان هایی هستند که بکر و دست نخورده به جای مانده اند. بستر شنی این بخش در عمق 16 متری خود پذیرای ستاره های دریایی است. بعلاوه بسیاری از گونه های جانوری دیگر مانند: دسته های جاش، انواع سفره ماهیان، لاک پشت، شیر ماهی و برخی اوقات کوسه های بلک تیپ نیز در این بخش آب جولان می دهند.

آیا برای اسنورکلینگ به آموزش احتیاج است؟

اگر تا حالا اسنورکلینگ ننموده اید باید حتما این ورزش و سرگرمی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید و جالب تر این که برای این کار احتیاج به هیچ آموزش خاصی ندارید. تنها چیزی که باید بلد باشید این است که بتوانید شنا کنید و به وسیله آن لوله به بیرون نفس بکشید و اکسیژن لازم را بگیرید که واقعا کار راحتی است حتی خودتان به تنهایی می توانید در چند دقیقه کار درست با آن را یاد بگیرید. البته به دلایل امنیتی بد نیست که اگر می خواهید برای بار اول آن را امتحان کنید، از کسی که این را امتحان نموده است بخواهید تا به شما آموزش درست آن را بدهد.

افرادی که این تجهیزات را اجاره می دهند و یا حتی برخی از راهنماهای تور هم به راحتی کار با آن را بلدند و می توانند شما را هدایت نمایند. علاوه بر این، اگر کسی باشد که بتوان کار با آن را به شما یاد بدهد، می تواند در موارد دیگر هم مثل این که بهتر است چه نکات امنیتی ای را راعایت کنید یا این که چه دستورالعمل هایی را ضروری است تا رعایت کنید را هم به شما یاد بدهد.

بدون شک اسنورکلینگ یکی از برترین فعالیت های سرگرمیی جهانست و برترین شکل آن، انجام این فعالیت به همراه گروه است تا تنهایی، هم اینکه درجه امنیت تان بالاتر می رود و هم این که سرگرم نماینده تر است. هم لذت می برید، هم یک نوع ورزش است هم به خاطر این همه زیبایی ای که در زیر آب وجود دارد، قدردان نعمت های خداوند می شوید.

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین سایت های اسنورکلینگ در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین سایت های اسنورکلینگ در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید