لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

به گزارش وبلاگ موتناوه، جنگ برای سیاره میمون ها فیلمی به کارگردانی مت ریوز و نویسندگی مارک بامبک و ریوز است که در سال 2017 منتشر شد. بیشتر صحنه های فیلم در حوالی ونکوور، بریتیش کلمبیا و آلبرتا فیلمبرداری شده است.

لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها

جنگ برای سیاره میمون ها فیلمی به کارگردانی مت ریوز در سال 2017 منتشر شد.

اندی سرکیس، وودی هرلسون و استیون زان در این فیلم نقش آفرینی کردند. داستان فیلم درباره تقابل میمون ها به رهبری سزار با انسان هایی است که در صدد چیره شدن بر کره زمین هستند. در جنگ برای سیاره میمون ها، سزار و ارتش میمون ها وارد یک درگیری تحمیلی و مرگبار با ارتش انسان ها به راهنمایی کلنلی بی رحم می شوند. در پی تلفات غیرقابل تصور ارتش میمون ها، سزار در کشاکشی نزدیک با غریزه تاریک خود، جهت گرفتن انتقام گونه میمون ها آماده می گردد. قضای روزگار در نهایت سزار و کلنل را در نبردی حماسی برای آینده هر یک از گونه ها و مشخص سرنوشت این سیاره رو در روی یکدیگر قرار خواهد داد.

این فیلم سومین فیلم از مجموعه سیاره میمون ها است. قسمت اول به نام ظهور سیاره میمون ها در سال 2011 و قسمت دوم با نام طلوع سیاره میمون ها در سال 2014 پخش شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان واقع شد، به خصوص نقش آفرینی سرکیس در نقش سزار که بار دیگر توجه همه را به خود جلب کرد. جلوه های ویژه، داستان فیلم، کارگردانی و موسیقی متن این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان نهاده شد.

گذشته از همه نقاط قوت فیلم، لوکیشن های جنگ برای سیاره میمون ها شاید توجه تان را جلب نموده باشد. در پس جلوه های ویژه کامپیوتری، چشم انداز ها زیبایی در فیلم قابل مشاهده است که می توانید آن ها را در جهانی واقعی ببینید.

بیشتر صحنه های فیلم در حوالی ونکوور، بریتیش کلمبیا و آلبرتا فیلمبرداری شده است. برخی از صحنه ها در استان های کالیفرنیا و واشینگتن ضبط شده است. در ادامه با لوکیشن های این فیلم آشنا می شویم.

صحنه ای که در ساحل فیلمبرداری شده و انتهای فیلم اصلی سیاره میمون ها محصول سال 1968 را یادآوری می نماید، در ساحل لانگ بیچ در جزیره ونکوور ضبط شده است.

جزیره ونکوور

جزیره ونکوور در شمال شرقی اقیانوس آرام واقع شده است و بخشی از استان بریتیش کلمبیا است. این جزیره 460 کیلومتر طول، 100 کیلومتر عرض دارد و وسعت آن حدودا 32 هزار کیلومترمربع است. این جزیره، بزرگ ترین جزیره در ساحل غربی آمریکای شمالی است.

این جزیره برای هزاران سال، سرزمین بسیاری از اقوام بومی منطقه بوده است. در قرن هجدهم میلادی، کاشفان بریتانیایی و اسپانیایی این جزیره را کشف و معرفی کردند. جزیره ونکوور چهل و سومین جزیره بزرگ جهان و یازدهمین جزیره بزرگ کانادا است. در سال های اخیر، مسئولان بریتیش کلمبیا برنامه های تبلیغاتی و تشویقی وسیعی برای جلب توجه گردشگران به گردشگاه های ساحلی این منطقه اجرا نموده اند. فعالیت های تفریحی متعددی مثل ماهیگیری، تماشای نهنگ ها، پیاده گردی در دل طبیعت، غواصی اسکوبا و اسکی تنها چند مورد از تفریحاتی است که برای گردشگران این منطقه در نظر گرفته شده و امکانات آن فراهم شده است. علاوه بر این، گردشگران از معماری ویکتوریایی قرن نوزدهمی و دهکده های کوچک و بزرگ منطقه ها ساحلی در این منطقه لذت می برند.

لانگ بیچ، بزرگ ترین و طولانی ترین ساحل در پارک ملی پسیفیک ریم در سواحل غربی جزیره ونکوور است. این ساحل میزبان موج های زیادی است که آن را به مهم ترین و محبوب ترین مقصد موج سواری در بریتیش کلمبیا تبدیل نموده است.

به غیر از پارک ملی پسیفیک ریم، بخش هایی از فیلم در حوالی شهرهای Tofino و Ucluelet و برخی از بخشی های آن در املاک خصوصی فیلم برداری شده است.

البته همه صحنه ها در لوکیشن های واقعی فیلمبرداری شده اند و بسیاری از آن ها در استودیوها ساخته می شوند. مثلا صحنه های مربوط به فضای لژ اسکی متروکه، تماما در استودیو فیلمبرداری شده است. فضای بیرونی این لژ به احتمال زیاد با جلوه های ویژه ساخته شده، ولی به نظر می رسد که از هتل بنف اسپرینگ آلبرتا الهام گرفته است.

بخش دیگری از صحنه های برفی فیلم در یک ریزورت اسکی در کوه سیمور (Mount Seymour) فیلمبرداری شده است.

این کوه در پارک استانی کوه سیمور در منطقه ونکوور شمالی واقع شده است و ارتفاع آن به 1449 متر می رسد. این منطقه کوهستانی را بیشتر به خاطر پیست اسکی به همین نام می شناسند. علاوه بر اسکی، حوالی این منطقه، مقصد محبوبی برای پیاده گردی و کوهنوردی است.

بخش هایی از فیلم در کوهستان Kananaskis فیلمبرداری شده است. این منطقه کوهستانی، یکی از لوکیشن های فیلم The Revenant با بازی خیره نماینده لئوناردو دیکاپریو است.

راستای که به قلعه مخفی منتهی می گردد، تونل های اتلو در پارک استانی کوکیهالا کنیون (Coquihalla Canyon) واقع شده است.

پارک استانی کوکیهالا کنیون

این پارک که معمولا آن را تونل اتلو می نامند، در نزدیکی منطقه ای به نام هوپ در بریتیش کلمبیا واقع شده است. این تونل بخشی از خط آهن کتل ولی (Kettle Valley) بوده که امروزه بخش هایی از آن، مجموعه ای از پنج تونل و پل است که راستای را در میان دره ها و صخره ها طی می نمایند. این پارک در شروع با نام منطقه تفریحی کوکیهالا کنیون ساخته شد، ولی بعدها تغییر نام پیدا کرد و توسعه یافت. در سال 1997 و بعد از تغییر نام، وسعتی معادل 151.3 هکتار داشت و این میزان در سال 2004 به 159 هکتار رسید.

صخره های سنگی و زیبا و نزدیکی این منطقه به ونکوور، باعث شده که مورد توجه فیلمسازان قرار بگیرد. به غیر از جنگ برای سیاره میمون ها، فیلم هایی مثل رمبو: اولین خون، دور از خانه، ماجراهای سگ زرد و کلبه ای در جنگل در این منطقه فیلمبرداری شده است.

طبق مصاحبه ای که با تولیدنماینده فیلم اجرا شده، آبشاری که در صحنه هایی از فیلم می بینید، محصول جلوه های ویژه است، ولی پس زمینه آن در دریاچه آلوئت (Alouette Lake) در پارک استانی گلدن ایرز (Golden Ears) واقع شده است.

دریاچه آلوئت

این دریاچه در دامنه رشته کوهی مشهور به گلدن ایرز قرار داشته و حدود 16 کیلومتر طول دارد. بخش زیادی از حوضه آبریز دریاچه آلوئت در پارک استانی گلدن ایرز حفاظت می گردد.

صحنه نهایی فیلم در کوه سنت هلن (St. Helens) و دریاچه اسپیریت در استان واشینگتون فیلمبرداری شده است.

کوه سنت هلن یک آتش فشان چینه ای و بخشی از قوس آتش فشانی Cascade است که شامل بیش از 160 آتش فشان فعال است. این کوه را به خاطر فوران بزرگ سال 1980 می شناسند. در جریان این حادثه، 57 نفر جان خود را از دست دادند و 250 خانه، 47 پل، 24 کیلومتر خط آهن و 298 کیلومتر از راستا بزرگراه، تخریب شد.

دریاچه اسپیریت (Spirit Lake)

این دریاچه در شمال کوه سنت هلن در استان واشنگتن واقع شده است. این دریاچه و منطقه ها اطراف آن، مقصد توریستی بسیاری محبوبی برای سالیان متمادی بود تا اینکه در سال 1980، فوران بزرگ کوه سنت هلن به وقع پیوست. پیش از این حادثه، شش کمپ در سواحل این دریاچه وجود داشت.

در تصویر زیر صحنه ای از فیلم را می بینید که با یاری فناوری پویانمایی و استفاده از نرم افزارهای خاص، حرکات بازیگران در استودیو، به چشم انداز ای طبیعی، ولی مجازی در مانیتور منتقل می گردد.

منبع: کجارو / atlasofwonders.com

به "لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: جنگ برای سیاره میمون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید