طوفان شدید 859 نفر را در این استان راهی بیمارستان کرد ؛ 50 نفر هنوز بستری اند

به گزارش وبلاگ موتناوه، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مراجعه 859 نفر در پی وقوع طوفان گرد و خاک و ریزگرد به مراکز درمانی و بیمارستان ها اطلاع داد.

طوفان شدید 859 نفر را در این استان راهی بیمارستان کرد ؛ 50 نفر هنوز بستری اند

به گزارش وبلاگ موتناوه، مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی موج تازه وزش باد در منطقه سیستان از 28 شهریور، تا به امروز در 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز 859 نفر از مردم این منطقه راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد 50 نفر اکنون بستری هستند.

وی اضافه کرد: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مسائل مردم در این مدت بوده است.

بعلاوه، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید روز گذشته تا بیشینه 104 کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به 800 متر کاهش داد.

وی اظهار کرد: در شهرستان زهک نیز در این مدت بیشینه سرعت باد به 86 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 500 متر کاهش داد.

حیدری ادامه داد: تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید تا بسیار شدید و طوفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد. در این مدت احتمال افزایش گرد و غبار و کاهش دید افقی در منطقه ها مرکزی و جنوبی استان وجود دارد و در نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بعلاوه به لحاظ دمایی، از چهارشنبه تا اواسط هفته آینده کاهش چهار تا 6 درجه ای دما بویژه در نیمه شمالی استان خواهیم داشت.

وی توصیه کرد که شهروندان از تردد غیر ضروری در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری نمایند و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "طوفان شدید 859 نفر را در این استان راهی بیمارستان کرد ؛ 50 نفر هنوز بستری اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان شدید 859 نفر را در این استان راهی بیمارستان کرد ؛ 50 نفر هنوز بستری اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید