راز گاو و گوسفند های مستطیلی در این نقاشی های 150 ساله

به گزارش وبلاگ موتناوه، در این نقاشی ها همه چیز عادی و آشنا به نظر می رسد غیر از گاو ها و گوسفندها؛ آن ها با اینکه ظاهرا موجوداتی کاملا واقعی و بخشی از عناصر یک مزرعه هستند، اما انگار به شیوه ای انتزاعی و تخیلی کشیده شده اند؛ با بدن هایی چهارگوش که شبیهشان را در دنیا واقعی ندیده ایم.

راز گاو و گوسفند های مستطیلی در این نقاشی های 150 ساله

به گزارش فرادید، اما چه چیزی باعث شده که نقاشان قرن نوزدهم چنین تکنیک عجیبی را در ترسیم حیوانات مزرعه به کار ببرند؟ آیا یک سبک هنری خاص در کار بوده است؟ یا یک جریان خاص اجتماعی؟

واقعیت این است که کشاورزان ثروتمند در انگلستان قرن نوزدهم، می خواستند با سفارش دادن آثار هنری، ثروت و جایگاه اجتماعی خودشان را به رخ دیگران بکشند. آن ها نقاشی هایی را سفارش می دادند که مزرعۀ شخصی شان را به همراه حیواناتی مانند گاو و گوسفند و خوک به تصویر بکشند. به همین علت بود که این نقاشی های سفارشی حیوانات را به صورتی غیرعادی و در مقیاس هایی بزرگ و عجیب نشان می دادند.

نقاشان می خواستند این حیوانات را در نهایت چاقی و سلامت نشان بدهند و بنابراین خوک ها را کاملا گرد و گاو و گوسفند ها را چهارگوش می کشیدند تا اینطور القا نمایند که شیوه های پرورش دام در این مزرعه به نهایت موفقیت رسیده اند و بزرگترین حیوانات ممکن را فراوری نموده اند.

برخی وقت ها صاحب مزرعه نیز در نقاشی نشان داده می شد که دارد با افتخار به محصول پرورش یافتۀ خودش نگاه می نماید. گاهی اوقات هم فقط یک حیوان در تصویر دیده می شد؛ آن هم با هیبتی که انگار می تواند کل علف های یک روستا را بخورد!

این گونه نقاشی ها علاوه بر اینکه از نظر بصری چشم گیر و تاثیرگذار بودند، نوعی تبلیغات تجاری برای مزارع بزرگ و مهم نیز به شمار می آمدند. حیوانات هرچقدر بزرگتر بودند، موفقیت بیشتر مزرعه داران در پرورش دام را نشان می دادند. مزرعه داران کوشش می کردند با انتخاب حیوانات بزرگتر و جفت اندازی آن ها با یکدیگر، نسل به نسل حیوانات بزرگتری فراوری نمایند.

نقاشی ها نیز تبلیغی برای نشان دادن موفقیت این مزرعه داران بودند. گاهی در کنار این نقاشی ها، اندازۀ حیوانات یک مزرعه و اطلاعاتی دربارۀ صاحبان آن ها نیز نوشته می شد. این پرتره ها با نمایش اغراق آمیز حیوانات سعی می کردند شکلی ایده آل و تام و تمام از یک حیوان پرورشی را نشان بدهند.

برای مثال آن ها سینۀ گاو ها و قسمت جلوی پا های آن ها را برجسته تر می کشیدند و این باعث می شد که این حیوانات حالتی مستطیلی پیدا نمایند. اندازۀ این قسمت از بدن حیوان در رقابت های بین مزرعه داران نیز نقش مهمی ایفا می کرد، زیرا نشان می داد که چربی بیشتری در بدن حیوان ذخیره شده است و عضلاتش برجسته تر و سالم تر هستند.

منبع: فرارو

به "راز گاو و گوسفند های مستطیلی در این نقاشی های 150 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز گاو و گوسفند های مستطیلی در این نقاشی های 150 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید