ملاقات صمیمانه اهالی قلم با قصه گوی ظهر آدینه

به گزارش وبلاگ موتناوه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در این ملاقات صمیمانه، ضمن تجلیل از رضا سرشار، داستان نویسان و اهالی قلم از تجارب این نویسنده، پژوهشگر، منتقد ادبی و گوینده برنامه رادیویی قصه ظهر آدینه بهره مند خواهند شد.

ملاقات صمیمانه اهالی قلم با قصه گوی ظهر آدینه

محمدرضا سرشار 23 خرداد 1332 در کازرون به جهان آمد. وی اولین اثرش را در یک مجله هفتگی در سال 1352 منتشر کرد . اولین کتابش سال 1355 منتشر شد و از آن موقع تا به امروز بیش از 140 اثر از او به چاپ رسیده است.

محمدرضا سرشار که با نام هنری رضا رهگذر فعالیت می نماید، در سال 1364 وارد رادیو شد و گویندگی برنامه قصه ظهر آدینه را برعهده گرفت. این برنامه تا سال 1384 ادامه پیدا کرد. محمدرضا سرشار بعلاوه در تلویزیون هم برنامه هایی برای بچه ها اجرا نموده است. برنامه های نقد کتاب وی نیز از شبکه چهار صدا و سیمای ایران پخش شد.

فعالیت های رضا رهگذر در زمینه روزنامه نگاری هم تنوع بسیاری دارد. وی علاوه بر بنیان گذاری ماهنامه قلمرو ادبیات بچه ها و ماهنامه سوره نوجوانان، سردبیر ماهنامه های بسیاری مانند دانش آموز، سروش نوجوان وسروش بچه ها بوده و مدتی نیز در شورای دبیری گروه ادب و هنر روزنامه کیهان فعالیت می نموده است.

رضا رهگذر از سال 1390 وارد کار در حوزه فیلمامه نویسی برای انیمیشن شد. علاوه بر این، دوره های داستان نویسی نیز برگزار می کرد و شاگردان بسیاری مانند محمدرضا بایرامی، راضیه تجار، محمدعلی گودینی، مهدی حجوانی و محمد میرکیانی داشت.

محمدرضا سرشار آثار بسیاری در زمینه داستان، نقد، فیلم نامه و بازنویسی دارد و از مشهورترین کتاب های وی می توان به آنک آن یتیم نظرنموده، مهاجر کوچک و شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند اشاره نمود.

جلسه ملاقات داستان نویسان با رضا سرشار 23 خرداد ساعت 17 و 30 در سالن صفارزاده برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ملاقات صمیمانه اهالی قلم با قصه گوی ظهر آدینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات صمیمانه اهالی قلم با قصه گوی ظهر آدینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید