عکس های دیدنی از پشت صحنۀ اولین جنگ ستارگان؛ 45 سال قبل

به گزارش وبلاگ موتناوه، شاید خیلی ها باشند که به مجموعه فیلم های جنگ ستارگان علاقه ای نداشته باشند، اما احتمالا کمتر کسی است که این مجموعه را نشناسد یا دست کم بخش هایی از فیلم های مختلف این مجموعه را ندیده باشد. این مجموعه یکی از تاثیرگذارترین آثار سینمایی در حوزۀ فرهنگ عمومی (خصوصا در آمریکا) بوده و داستان، شخصیت ها و فضای بصری آن تا کنون در قالب های متنوعی مثل سریال، رمان، کمیک بوک، بازی ویدئویی و حتی پارک مضمونی مورد استفاده قرار گرفته اند.

عکس های دیدنی از پشت صحنۀ اولین جنگ ستارگان؛ 45 سال قبل

به گزارش وبلاگ موتناوه؛ اولین فیلم جنگ ستارگان در سال 1977 با کارگردانی جورج لوکاس ساخته شد. این فیلم به لحاظ تجاری یکی از پیروز ترین فیلم های تاریخ سینماست؛ بودجۀ ساخت فیلم 11 میلیون دلار بود، اما فروش نهایی آن به رقم خیره نمایندۀ 775 میلیون دلار رسید. ساخت فیلم 4 سال طول کشید و محل های فیلمبرداری آن عمدتا در تونس، کالیفرنیا و انگلستان بودند.

دلایل پیروزیت و تاثیرگذاری فیلم عمدتا دو چیز بودند: یکی داستان مجذوب نماینده و تخیلی فیلم که به نبرد های کهکشانی بین امپراطوری های مختلف فضایی مربوط می شد و دیگری جلوه های بصری حیرت انگیز آن که انقلابی در تصویرپردازی سینمایی به حساب می آمد.

ساختمان ها، سفینه ها، ربات ها، لباس ها، انواع موجودات فضایی و حتی نور ها و رنگ ها؛ همه چیز این فیلم درخشان و خارق العاده و بی سابقه بود. جلوه های ویژۀ این فیلم و فضاسازی کلی آن، شروعی برای یک جریان فیلم سازی در قلمرو های علمی تخیلی بود. می گردد گفت جنگ ستارگان یکی از فیلم هایی بود که راستا سینمای هالیوود را از فیلم هایی با داستان های پیچیده و عمیق به سمت داستان های ساده و سرگرم نماینده با جلوه های ویژۀ بزرگ و پرهزینه تغییر داد.

در اینجا عکس هایی را از پشت صحنۀ ساخت اولین فیلم های این مجموعه خواهید دید؛ عکس هایی که هم خلاقیت سازندگان این فیلم را نشان می دهند و هم توجه ما را به تغییراتی معطوف می نمایند که در طی این چهل و پنج سال رخ داده است. با اینکه جلوه های ویژۀ فیلم در آن موقع انقلابی به حساب می آمد، اما در نسبت با فیلم های امروزی کاملا ابتدایی به نظر می رسد. همانطور که در عکس ها خواهید دید، همۀ ربات ها و موجودات فضایی مثل R2-D2، C-3Po و چیوباکا در این فیلم در واقع بازیگرانی هستند که لباس های خاصی پوشیده اند. مثلا برای بازی در نقش R2-D2 که یک ربات کوچک بود، از یک بازیگر کوتاه قد به نام کنی بیکر استفاده شده بود.

منبع: فرارو

به "عکس های دیدنی از پشت صحنۀ اولین جنگ ستارگان؛ 45 سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های دیدنی از پشت صحنۀ اولین جنگ ستارگان؛ 45 سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید