خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا

به گزارش وبلاگ موتناوه، نحوه خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا سوال افراد زیادی است که قصد مسافرت های خارجی دارند. به چه کشورهایی می توان بدون احتیاج به ویزا سفر کرد؟ مدت زمان اقامت در آن کشور چقدر خواهد بود؟ برترین کشورهای بدون ویزا چه کشورهایی هستند؟

خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا

ورود به کشورهای دیگر احتیاج به اخذ ویزا دارد، اما گاهی طبق توافقنامه ای که بین کشورها ردوبدل می گردد، می توان بدون دریافت ویزا رفت و آمد کرد. در واقع تنها ضروری است پاسپورت معتبری داشته باشید که حداقل 7 ماه به تاریخ انقضای آن مانده باشد تا بتوانید اقامتی کوتاه مدت را در کشور مقصد داشته باشید.

فرایند گرفتن ویزا مدت زمان زیادی طول می کشد، به همین دلیل افراد ترجیح می دهند کشورهایی را برای سفر انتخاب نمایند که احتیاجی به ویزا ندارند. با وبلاگ موتناوه همراه باشید تا جواب سوالات خود در خصوص خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا را بدانید. در این مطلب کشورهای بدون ویزا را نیز معرفی خواهیم کرد.

خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا - ورود به کشورهای مقصد

ویزا یا همان ویزا یکی از مهم ترین مدارکی است که قبل از سفرهای خارجی باید تهیه کنید. این مدرک را نمایندگان قانونی دولت هر کشور مانند سفارتخانه یا کنسولگری برای افرادی که قصد سفر به کشور دیگری را دارند، صادر می نمایند. برای اخذ ویزا از کنسولگری باید مدارک لازم و هزینه ای را پرداخت کنید، سپس درخواست متقاضی آنالیز خواهد شد.

برای ورود به کشورهای مقصد سه روش وجود دارد که در ادامه بیان می کنیم:

ورود با ویزای الکترونیک

کشورهایی که بدون اخذ ویزای الکترونیک یا ویزای آنلاین Eta نمی توان به آن ها وارد شد و حتما باید ویزا گرفت. در واقع برای گرفتن ویزای الکترونیک احتیاجی نیست گردشگران به سفارتخانه مراجعه نمایند و اجازه ورود بگیرند. به این ترتیب که مسافران با خیال راحت به کشور مورد نظر سفر می نمایند، البته پیش از خرید بلیط باید ویزای خود را دریافت نمایند.

این نوع ویزا با ویزای فرودگاهی فرق دارد، چون برای ویزای فرودگاهی ضروری است مسافر با هواپیما سفر کند و نمی تواند از مسیر زمینی به کشور مقصد برود.

خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا - ورود بدون ویزا

ورود بدون ویزا باید جالب باشد، کشورهایی وجود دارد که بدون احتیاج به ویزا می توانید واردشان شوید، البته برای بسیاری از این مقاصد از ایران پرواز مستقیم وجود ندارد، در نتیجه باید مسافران در یکی از کشورها در طول مسیر توقف نمایند و سوار هواپیمای دیگری شوند.

برای این که بتوانید در فرودگاه آن کشور توقف کنید باید ویزای ترانزیت یا فرودگاهی بگیرید که در همان لحظه می توانید اقدام کنید. در نتیجه مسافران باید قبل از هر چیز لیست کشورهای بدون ویزا در سال 2022 و پرواز مستقیم را آنالیز نمایند، اگر کشور مقصد احتیاج به ویزا دارد قبل از پرواز برای اخذ ویزا اقدام نمایند. یادتان نرود مدارک لازم را همراه داشته باشید.

ورود با ویزای فرودگاهی

کشورهایی که با ویزای فرودگاهی اجازه ورود به آن ها را دارید و به محض وارد شدن به آن کشور فرمی را پر می کنید. پس از پرداخت هزینه ویزا در همان لحظه برایتان ویزا صادر خواهد شد که به آن ویزای ترانزیت یا visa on arrival نیز می گویند.

سالانه ایرانیان زیادی به کشورهای خارجی برای کار یا سرگرمی سفر می نمایند. حتما مایلید کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را بشناسید.

خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا برای ایرانیان

داشتن رویای سفرهای خارجی بدون ویزا خیالی بی فایده است و دریافت ویزا کاری بسیار زمان بر و سخت به نظر می رسد. بسیار پیش آمده است که سفارتخانه ها به دلایل مختلف با درخواست ویزای افراد موافقت نکرده اند. برای مثال نداشتن توانایی مال کافی می تواند یکی از این دلایل باشد.

با این شرایط خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا برای افراد بسیار مجذوب کننده خواهد بود. رتبه و اعتبار پاسپورت ایران یکی از عوامل تعیین نماینده کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است.

بر اساس گزارش موسسه هنلی در سال 2022 که طبق انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یا همان IATA تعیین می گردد، رتبه ایران بین کشورهای دنیا 102 است. در نتیجه ایرانیانی که گذرنامه دارند می توانند بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به 39 کشور دنیا سفر نمایند.

این کشورها به سه دسته تقسیم می شوند که در سه جدول آورده شده اند.

کشورهای بدون ویزا در خاور میانه، کشورهای بدون ویزای اروپایی، کشورهای بدون ویزای آسیایی، کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا، کشورهای بدون ویزا در قاره اقیانوسیه وکشورهای بدون ویزا در کارائیب وجود دارند. کشورهای بدون ویزا در قاره آفریقا همه احتیاج به ویزای فرودگاهی دارند.

برای سفر به تعدادی از کشورها ویزای الکترونیکی صادر می گردد، یعنی درخواست و صدور ویزا به شکل آنلاین انجام خواهد شد. به این ترتیب مسافران می توانند خیلی راحت خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا را بگیرند و به سفر بروند.

گفتیم ویزای فرودگاهی یا همان ویزای در لحظه ورود نوعی از ویزا است که برای اخذ آن احتیاجی به صرف وقت نیست. برخی از کشورهای دنیا با دریافت مدارک، روی پاسپورت برچسب ویزا می زنند.

خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا

برای خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا می توانید در وبسایت های معتبر مبدا و مقصد را وارد کنید و با تعیین کردن تاریخ رفت و برگشت بلیط خود را رزرو کنید. اگر قصدتان خرید بلیط یک طرفه است، باید دکمه تاریخ برگشت را با علامت ضربدر غیرفعال کنید.

پس از آن تعداد بلیط و شرایط سنی مسافران را تعیین می کنید، در واقع باید سن نوزاد و خردسال را با دقت وارد کنید. سن باید طبق پاسپورت وارد گردد و تاریخ تولد هر فرد را باید با دقت وارد کنید. دکمه جستجو را می زنید تا لیست پروازها به شما نشان داده گردد.

برای پروازهای خارجی وقتی لیست پروازها نشان داده شد، می توانید بر اساس ساعت پرواز، فرودگاه، تعداد توقف پرواز و نام ایرلاین بلیط مدنظرتان را انتخاب کنید، در نهایت دکمه رزرو را بزنید و به مرحله وارد کردن نام برسید.

نکات لازم برای خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا

در پی آگاهی از نکات لازم برای خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا هستید؟ به ادامه مطلب توجه کنید:

  • اعتبار داشتن پاسپورت که برای سفرهای خارجی حداقل زمان لازم 6 ماه از زمان خروج است.
  • برای خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا کار بسیار ساده است، اما اگر احتیاج باشد قبل از سفر باید به دریافت ویزا اقدام کنید. به طور کلی در این حالت باید ویزایتان اعتبار داشته باشد، بهتر است به سه مورد آغاز ویزا، انقضا ویزا و مدت زمان اعتبار آن دقت کنید.

صدور ویزا در کشور ثانی

ایران با برخی از کشورها روابط دیپلماتیک و کنسولی ندارد، در نتیجه در این کشورها سفارتی از ایران نیست، مانند آمریکا. پس چطور باید به این کشورها سفر کرد؟

برای سفر به این کشورها احتیاج به صدور ویزا در کشورهای ثانی است وباید به سفارت آن در کشور دیگری مراجعه کرد، برای مثال ایرانی ها برای دریافت ویزای آمریکا به ترکیه، دبی، ارمنستان و سایر کشورهای همسایه می روند.

برای سفر به برخی از کشورهایی که ویزا لازم ندارند، باید بیش به بیش از یک مقصد بروید، یعنی باید در چند کشور دیگر توقف کنید که به آن کشورهای بین راهی یا ترانزیت می گویند. اگر کشور مقصد ویزا لازم نداشته باشد، اما کشورهایی که در آن توقف می کنید ویزا بخواهند باید قبل از سفر ویزای آن کشور را اخذ کنید.

سخن نهایی

در این مطلب با کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان آشنا شدید و انواع ویزا را شناختید. به طور کلی سعی کنید قبل از سفر در خصوص کشورهای مقصد خوب تحقیق کنید و همه جوانب را بسنجید.

منبع: الی گشت

به "خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بلیط هواپیما برای کشورهای بدون احتیاج به ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید