راهنمای سفر به السالوادور

به گزارش وبلاگ موتناوه، راهنمای مسافرتی به السالوادور | Travel Guide To El Salvador

جمهوری السالوادور، از کشورهای کوچک و با طبیعت بی نظیری است که در آمریکای مرکزی واقع شده است. مرکز این کشور سان سالوادور است و اغلب گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند، سان سالوادور را برای گردشگری انتخاب می کنند. این کشور تا چند قرن مکان زندگی مردمان آمریکای میانه بخصوص قوم پی پیل، لنکا و مایا بود. السالوادور با کشورهایی نظیر هندوراس و گواتمالا، همین طور خلیج فونسکا و اقیانوس آرام همسایه است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به السالوادور سعی کرده تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور الساوادور همراهی کنید.

راهنمای سفر به السالوادور

موقعیت جغرافیایی السالوادور

السالوادور کوچک ترین جمهوری آمریکای مرکزی است که از شمال و مشرق به هندوراس، از جنوب به اقیانوس آرام، و از مغرب به گواتمالا محدود است. السالوادور بیش از 300 رودخانه دارد که مهم ترین آن رود لمپا است که از گواتمالا سرچشمه می گیرد و تنها رودخانه قابل کشتیرانی در السالوادور است. لمپا و شاخه های آن حدود نیمی از کشور را آبیاری می کند. مساحت این کشور 21041 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 انجام شده این کشور دارای 6,344,744 نفر می باشد.

مختصری از تاریخ السالوادور

در قدیم در منطقه کنونی السالوادور سرخ پوستان پیپیل در قسمت غربی و سرخ پوستان لنکا در قسمت شرقی سکونت داشتند. پیپیل ها در حدود سال 900 میلادی به این منطقه ها آمده بودند و با سوزاندن شهرهای ساکنان پیشین، شهرهای خود را بنا کرده و یک پادشاهی به نام کوزکاتلان را بنیاد نهادند. کوزکاتلان در زبان پیپیل به معنای مکان جواهرات الماس بود و هم اینک نیز برای اشاره به فردی از السالوادور که تبار و فرهنگش با آن تمدن مرتبط است از عبارت کوزکاتلانی (Cuzcatleco) استفاده می گردد. از تمدن مایاها در السالوادور نیز مکان های باستانی چندی به جا مانده که از آن جمله می توان به تازومال، خویا دکرن، کاسا بلانکا و چالچوپا اشاره کرد. این کشور در سال 1969 میلادی با کشور همسایه خود هندوراس بر سر یک گل فوتبال جنگید. پس از آن، جنگ های داخلی دوازده ساله (1979-1991) السالوادور زیان های فراوانی به نهادها و سازمان های این کشور وارد آورد. در این جنگ داخلی که طی سال های یادشده بین گروه های چریکی چپگرا و نیروهای دولتی السالوادور جریان داشت حدود 75 هزار تن کشته و بیش از هفت هزار تن ناپدید شدند.

اطلاعات کلی کشور السالوادور

زبان رسمی: اسپانیایی

واحد پول: دلار

کد کشور: +503

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 911
  • آمبولانس: 132
  • آتش نشانی: 913

فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی السالوادور

آب و هوای السالوادور

آب و هوای آن در ساحل، استوایی مرطوب و بسیار گرم است، در حالی که منطقه ها درونی معتدل است. زمستان فصل بارانی السالوادور می باشد که معمولا از ماه می شروع شده و تا اکتبر ادامه دارد. بهترین زمان برای سفر به السالوادور بین ماه های دسامبر و ژانویه (شهریور تا دی) است که همه جا پس از فصل بارندگی سرسبز و باطراوت، و هوا بسیار عالی است.

هزینه اقامت در السالوادور

شهر سان سالوادور یکی از بهترین شهرهای این کشور است که گردشگران برای اقامت اغلب آن را انتخاب می نمایند. بنابراین اگر بنابر ماجراجویی یا طبیعت گردی یا هر دلیل دیگری به این شهر رفتید خیالتان بابت اقامت راحت باشد، چون هتل های مناسب و با هزینه های مناسبی در این شهر وجود دارد و به راحتی می توانید در یکی از آنها در طول سفرتان به سر ببرید. در ادامه راهنمای سفر به السالوادور به چند هتل مناسب در شهر سان سالوادور در این کشور اشاره می کنیم.

هتل های پیشنهادی در السالوادور

  • سوئیت ماریا خوزه | Maria Jose Suites

در این کشور هتل 5 ستاره وجود ندارد، یکی از هتل های میانهی که در این شهر وجود دارد، هتل 3 ستاره سوئیت ماریا خوزه است. این هتل دارای 14 سوئیت بوده و از جمله امکانات آن نیز شامل سرویس اتاق، پارکینگ رایگان، صبحانه، مرکز کسب و کار با دسترسی به اینترنت، سرویس خشک شویی، دربان، کارکنان چند زبانه، حمل و نقل فرودگاه و مایکروویو و یخچال از امکانات داخل اتاق هستند. اقامت خوبی را می توانید در این هتل داشته باشید.

شماره تلفن: 50322634790

وب سایت: mariajosesuites.com

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Avenida La Capilla #257، San Salvador، El Salvador

  • هتل آلیکانته | Alicante Hotel

دیگر هتل پیشنهادی در شهر سان سالوادور هتل 2 ستاره آلیکانته است. از جمله امکانات این هتل نیز شامل استخر، رستوران، سرویس اتاق، پارکینگ رایگان، سرویس خشک شویی، دربان، اینترنت با سرعت بالا و… می باشد.

شماره تلفن: 50322430889

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Avenida Las Laureles، San Salvador، El Salvador

  • هتل ویلا دوولا | Villa Dovela

هتل ویلا دوولا هم دیگر هتل 2 ستاره ای است که در شهر سان السالوادور 12 اتاق تمیز و مدرن وجود دارد و معمولا هزینه بسیاری کمی را برای شما متحمل می گردد. از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل رستوران، سرویس اتاق، پارکینگ رایگان، حمل و نقل فرودگاه، ایتنرنت و … است.

شماره تلفن: 50325212990

آدرس: السالوادور - سان سالوادور 63 Av Norte، San Salvador، El Salvador

هزینه خورد و خوراک در السالوادور

فرهنگ غذایی در کشور السالوادور نیز ترکیبی از غذاهای کره ای، ژاپنی، تایلندی، فرانسوی، شیلی، آمریکایی، پروی، مکزیکی، اسپانیایی، خاورمیانه، آلمانی، چینی، آرژانتینی و ایتالیایی است، و یکی از غذاهای محلی معروف السالوادور پوپوسا (Pupusa) نام دارد. پوپوسا نوعی تورتیلای خانگی (نوعی نان مکزیکی) است که از پنیر، لوبیا و گوشت تهیه می گردد. گاه این نان را با میگو یا اسفناج نیز پر می نمایند. دیگر غذاهای محبوب در این کشور یوکا فریتا (Yuca frita) و پانکن پاوو (pancon pavo) نام دارند. برای تهیه یوکا زیشه گیاه کاساوا را سرخ یا آب پز کرده و با گوشت، هویج، پیاز و کلم سرو می نمایند. پانکن ساندویچ گوشت بوقلمون یا مرغ طعم دار شده است. هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 4 دلار را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 30 دلار پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر پاناما به نسبت ارزان تر است و مبلغ 6 دلار می باشد.

البته می توانید مواد غذایی مورد استفاده یتان را از سوپرمارکت های این کشور تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا کنید. در ادامه راهنمای سفر به السالوادور به چند رستوران خوب در شهر سان السالوادور اشاره خواهیم کرد.

رستوران های پیشنهادی در السالوادور

  • رستوران Faisca do Brasil

رستوران Faisca do Brasil از بهترین رستوران های شهر است که می توانید غذای دریایی فوق العاده ای را تست کنید. در این رستوران علاوه بر غذای دریایی منوی متنوعی از غذاهای برزیلی، آمریکای لاتین، آمریکای جنوبی و گیاهی سرو می شوند که علاوه بر طعم فوق العاده، سطح قیمت بالایی هم دارند.

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Av. Los Andes، San Salvador، El Salvador

  • رستوران Hacienda Real

رستوران Hacienda Real با دیزاینی رنگارنگ، از محبوب ترین رستوران های سان سالوادور است. استیک هوس، غذاهای لاتین، کبابی، غذاهای سنتی سان سالوادورنی و آمریکای مرکزی در این رستوران سرو می شوند که علاوه بر طعم فوق العاده، سطح قیمت بالایی هم دارند.

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Carr. Panamericana، Santa Tecla، El Salvador

هزینه حمل و نقل در السالوادور

هزینه بلیط تک سفره 0.25 دلار

هزینه بلیط ماهانه 20 دلار

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 5 دلار و به ازای هر یک کیلومتر 4.8 دلار به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 11 دلار باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 3 دلار

جاذبه های گردشگری در السالوادور

  • کلیسا Basilica Sagrado Corazon de Jesus

از زیباترین جاذبه های شهر سان سالوادور همین کلیسا است که در تاریخ 1902 - 1918 ساخته شده است. معماری این کلیسا خیره نماینده و بسیار مجذوب نماینده است. در روز یکشنبه به این کلیسا بروید تا هم از ساختمان زیبایش دیدن نمایید و هم در مراسم های مذهبی مسیحیان شرکت کنید.

آدرس: السالوادور - سان سالوادور 13 Avenida Nte، San Salvador، El Salvador

  • دریاچه ایلوپنگو | Lake Ilopango

دریاچه ایلوپنگو از زیباترین جاذبه طبیعی سان سالوادور است که 11 کیلومتر مربع وسعت دارد. جهانیی پر از آرامش و بهترین مکان برای انجام دادن ورزش های آبی است.

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Unnamed Road، El Salvador

  • قصر ملی | National Palace

قصر ملی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مرکز السالوادور است که تاریخ ساخت آن به سال های 1870 تا 1870 بازمی گردد اما در 19 دسامبر 1889 از طریق آتش سوزی نابود شد و در بین سال های 1905 و 1911 مجددا بازسازی شد. این ساختمان شامل چهار اتاق اصلی و 101 اتاق فرعی است. هر یک از چهار اتاق اصلی رنگ خاصی دارند. اتاق قرمز (Salon Rojo) برای پذیرایی هاییست که از طریق وزارت امور خارجۀ السالوادور برگزار می گردد.

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Palacio Nacional de El Salvador، 4a Calle Poniente، San Salvador، El Salvador

  • تئاتر ملی سان سالوادور | National Theater San Salvador

تئاتر ملی سان سالوادور، قدیمی ترین تئاتر در آمریکای مرکزی است. این ساختمان در 3 نوامبر 1911 از طریق معمار فرانسوی دانیل بیلارد طراحی شد و در 1 مارس 1917 افتتاح شد. معماری آن از سبک رنسانس فرانسوی و مدرن الهام گرفته شده. این بنا از طریق معمار ایتالیایی Lucio Cappellaro تزئین شده و سالن بزرگ آن یکی از زیباترین ها در آمریکای مرکزی است.

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Calle Delgado y 2a. Avenida Norte San Salvador El Salvador، San Salvador، El Salvador

مراکز خرید کشور السالوادور

  • مرکز خرید گالریاس | Galerias

گالریاس، یک مرکز خرید در سان سالوادور است. در حال حاضر Galerias دارای 115000 متر مربع و بیش از 133 فروشگاه محلی و خارجی دارد. همچنین می توانید از برندهای زارا، برشکا و… در این مرکز خرید خرید کنید.

آدرس: السالوادور - سان سالوادور Torre Futura، San Salvador، El Salvador

بایدها و نبایدها در الساوادور

  • کشور السالوادور، یکی از منطقه ها خطرناک جهان است بنابراین حتما در سفر به این کشور مراقب خودتان باشید.
  • آب لوله کشی قابل شرب نیست و باید آب های معدنی از فروشگاه ها تهیه کنید.
  • برای گشت و گذار فقط از تاکسی های هتل استفاده کنید.
  • در مکان های شلوغ و استفاده از حمل و نقل عمومی مخصوصا اتوبوس، مراقب وسایل های خود باشید.
  • ایرانی ها جهت ورود به السالوادور به ویزا نیاز دارند و قبل از ورود به السالوادور می بایستی ویزا خود را دریافت نمایند . السالوادور در ایران سفارت ندارد و نزدیک ترین سفارت این کشور به ایران در قطر قرار گرفته است.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به السالوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به السالوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید