خبرنگاران 25 درصد مسوولیت قضایی یزد در اختیار بانوان است

به گزارش وبلاگ موتناوه، یزد- خبرنگاران- معاون مدیریت منابع انسانی دادگستری یزد گفت: از 230 قاضی استان 25 درصد را بانوان تشکیل می دهند که آنها از فعال ترین نیروهای این مجموعه قضایی هستند.

خبرنگاران 25 درصد مسوولیت قضایی یزد در اختیار بانوان است

به گزارش وبلاگ موتناوه، حسین دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در نشست برخط(آنلاین) با وبلاگ موتناوه از قضات زن استان به عنوان نخبگان جامعه یاد کرد و اضافه کرد: طبق مقررات از ظرفیت آنها برای انجام ماموریت های مرتبط استفاده می گردد.

وی، سن بیشتر قضات اعم از مردان و بانوان را 35 تا 40 سال ذکر کرد که در یزد و شهرستان ها طبق مقررات نسبت به آنالیز پرونده ها و صدور احکام قضایی وظایف خود را انجام می دهند و علاوه بر آن تامین نیروهای جدید و جوانان نیز در دست پیگیری است.

این مسوول قضایی استان به اقدامات لازم برای ارتقای فعالیت ها و ارزشیابی کارمندان و قضات به عنوان برنامه محوری دادگستری در امسال یاد کرد و یادآور شد: در این ارتباط برنامه های متنوعی پیش بینی شده که از جمله آن طراحی نرم افزاری است که نحوه رفتار کارمندان را مستدل و مستندسازی می نماید.

به گفته دهقانی فیروزآبادی این طرح و اقدام برای تعالی فعالیت و خروجی عملکرد امور در راستای خدمت به مردم است و در کنار آن اتاق های فکر در استان تشکیل شد که با توجه به تاکید بر خردجمعی با پردازش ایده های خوب کارمندان، مصوبه هایی را تدوین و اجرا می نماید.

وی، اهمیت برگزاری کرسی های نقد و آزاداندیشی در خصوص خدمات قضایی را مهم برشمرد و گفت: در این زمینه شیوه هایی برای مدل نقد در نظر گرفته شده است که اولین شیوه آن در یکی از شبکه های اجتماعی، کارگروهی با هزار حقوقدان است.

معاون مدیریت توسعه منابع انسانی دادگستری یزد همچین اظهار کرد: در این طرح مهم هر هفته یک رای قضایی به بحث و گفت و گو گذاشته می گردد و منتقدان به کالبدشکافی می پردازند و نقاط قوت و ضعف آن را مطرح می نمایند.

دهقانی فیروزآبادی اعلام کرد: بازخورد این رای و گفت و گوها علاوه بر انتقال به بدنه انسانی ، نوعی آموزش زنده محسوب می گردد و نتیجه آن ورزیدگی انسانی است که شاید این نیروها در آینده یکی از افراد استخدام شده در دستگاه قضا باشند.

وی به شیوه نقد دیگر آرای قضات اشاره نمود و گفت: اگر مشکل خاصی دیده گردد به صورت علمی و توان داخلی به آن پرداخته می گردد و در تارنمای داخلی به قضات اعلام و بقیه نیروهای انسانی از همین فضای ایجاد شده می توانند استفاده نمایند.

این مسوول قضایی استان به اهمیت اتقان آرای قضایی در مجموعه دادگستری یزد اشاره نمود و گفت: در این مورد برنامه های متنوع نرم افزار آموزشی احتیاج است که تا به امروز اقدام های خوبی اجرا شده و با انجام رصد آن قضات نمونه تشویق می شوند.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، کارهای مختلفی در بخش اداری و استخدامی حوزه منابع انسانی دادگستری یزد صورت گرفته که یکی از آنها، برگزاری دوره آموزشی و تربیت نیرو برای افزایش بهره وری است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 25 درصد مسوولیت قضایی یزد در اختیار بانوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 25 درصد مسوولیت قضایی یزد در اختیار بانوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید