خبرنگاران زمین های راکد شهرک های صنعتی اصفهان بازپس گرفته می گردد

به گزارش وبلاگ موتناوه، کاشان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: امروز مصوب شد سرمایه دارانی که تا آخر سال 97 در شهرک های صنعتی زمین تحویل گرفتند، موظف هستند در اسرع وقت فعالیت خود را شروع نمایند، در غیر این صورت حکم آزادسازی صادر خواهد شد.

خبرنگاران زمین های راکد شهرک های صنعتی اصفهان بازپس گرفته می گردد

سید حسن قاضی عسکر دوشنبه شب در حاشیه بازدید از چند واحد فراوریی شهرستان کاشان به وبلاگ موتناوه بیان نمود: بعضی سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی اصفهان زمین تحویل گرفته اند اما متاسفانه هیچ اقدامی در آن انجام نداده اند.

وی با اشاره به هزینه ایجاد زیرساخت های این شهرک ها از جمله آسفالت، آب، برق و گاز برای دولت افزود: انشعاب آب، برق و گاز نیز در صورتی که فعالیتی انجام ندهند، گرفته شده و به سرمایه گذاران فعال که احتیاج شدید برای شروع فعالیت دارند، واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان با هشدار به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی توضیح داد: این شهرک ها جای بورس بازی و زمین خواری نیست.

وی تاکید نمود: سرمایه داران باید بدانند که دیگر نمی توانند با تحویل زمین در شهرک های صنعتی آن را بلااستفاده و راکد نگه دارند بلکه باید زمانی زمین را تحویل بگیرند که برنامه و طرح آنها آماده و قابل اجرا باشد.

قاضی عسکر ادامه داد: بر اساس سیاست مولدسازی، نمی توان یک شهرک صنعتی را برای اجرای طرح ها آماده کرد اما عده ای آن را راکد نگه دارند و دولت اقدام به ایجاد شهرک دیگر کند.

وی گفت: به سرمایه دارانی که در زمین ساخت و ساز انجام داده اند و راکد ماندند نیز هشدار می دهیم یا باید به سرمایه گذاران فعال اجاره بدهند یا از خیر زمین بگذرند زیرا شهرک صنعتی جای بورس بازی و زمین خواری نیست بلکه فقط برای فعالیت و فراوری مالی است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان اظهارداشت: کاشان در زمینه اقتصاد به ویژه فرش ماشینی و صنایع نساجی شهرستان نمونه ای است که امروز به بعضی مسائل واحدهای صنعتی آن مطلع شدیم و با پیگیری می کوشیم تا مسائلشان رفع گردد.

قاضی عسکر افزود: این واحدها مسائل ارزی دارند که چنین مسئله ای گریبان گیر نقاط دیگر کشور نیز هست اما به دلیل صنعتی تر بودن اصفهان، مسائل بیشتری وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی بیان نمود: صنعت گردشگری نیز در بحران کرونا خیلی آسیب دید و در ستاد استانی کرونا مصوب شد که تمام هتل ها و بومگردی ها دارای مجوز بتوانند با 50 درصد ظرفیت، فعالیت خود را از سر بگیرند؛ همچنین قرار شد در شهرستان کاشان نیز فرمانداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و متصدیان این واحدها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بر اساس پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند.

به گفته معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان، برای فعالیت مشاغل دیگر که امکان تجمع نیز وجود دارد، باید بر اساس تعریف پروتکل های جدید با رعایت موارد بهداشتی آنها نیز کم کم بازگشایی شوند تا بیشتر از این، واحدها دچار زیان نشوند.

وی با اشاره به فعالیت اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری از هفته گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز این استان افزود: فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در صورت صلاح دید باید نسبت به رفع کردن تطعیلی این مکان ها در شهرستان اقدام نمایند.

قاضی عسکر تشریح کرد: برای رفع کردن بخشی از مسائل تصمیم گرفته شد با دعوت از رییس بانک مرکزی و معاونانش به استان اصفهان، مسایل با آنها آنالیز و رفع گردد.

به گفته وی، همچنین قرار شد شهرستان کاشان از ظرفیت میز استان اصفهان در بانک مرکزی بیشتر استفاده کند و مسایل و مسائل با همکاری اتاق های بازرگانی مطرح، آنالیز و رفع گردد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان شامگاه دوشنبه در سفر به کاشان از چند واحد فراوریی صنعتی از جمله یک واحد فراوری فرش ماشینی و موتورسیکلت دیدن کرد.

بیش از 9 هزار واحد فراوریی و 70 شهرک صنعتی دولتی و پنج شهرک صنعتی خصوصی در استان اصفهان وجود دارد که از این میان حدود پنج هزار و 700 واحد با 120 هزار نفر نیروی کار در شهرک های صنعتی مستقر هستند.

شهرستان 368 هزار نفری کاشان با حدود یک هزار و 500 واحد فراوریی در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران زمین های راکد شهرک های صنعتی اصفهان بازپس گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین های راکد شهرک های صنعتی اصفهان بازپس گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید