توضیحات مسئولان شهرداری گرگان در رابطه با حواشی جشنواره پاییز هزار رنگ

به گزارش وبلاگ موتناوه، برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ در گرگان حواشی زیادی به همراه داشت.

توضیحات مسئولان شهرداری گرگان در رابطه با حواشی جشنواره پاییز هزار رنگ

به گزارش وبلاگ موتناوه از گرگان، چهارشنبه دهم آذر ماه امسال جشنواره ای تحت عنوان پاییز هزار رنگ در پارک جنگلی النگدره گرگان برگزار گشت و حرف و حدیث های زیادی را در پی داشت.

کلیپ هایی از این جشنواره در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد بخش هایی از این جشنواره خارج از عرف بوده است.

تعدادی از حامیان محیط زیست هم با حضور در محل برگزاری این جشنواره و تهیه مستنداتی از محل اجرای آن مدعی شدند در زمان برگزاری این جشنواره به محیط زیست خسارت وارد شده است.

این منتقدان معتقدند صدای بلند باند، پرندگانی را که بر روی درختان زندگی می کردند فراری داده و بر اثر افزایش تردد خاک جنگل کوبیده شده و تعداد زیادی از نهال های بلوط لگد مال شده است.

وبلاگ موتناوه، فعالان فضای مجازی و کارشناسان فرهنگی اجتماعی هم از رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی و توزیع غذا در شرایط غیربهداشتی در این جشنواره انتقاد کردند.

شنیده ها حاکی از آن است که حتی مرکز بهداشت استان نیز در لحظات آخر و نزدیک شدن به برگزاری جشنواره خواهان کنسل شدن برنامه بوده است.

با بالا گرفتن شدت نقدها روابط عمومی شهرداری گرگان نشست خبری در این زمینه برگزار کرد تا جوابگوی افکار عمومی در رابطه با این حواشی این جشنواره باشد.

سید محمدرضا سید النگی قائم مقام شهرداری گرگان در این نشست گفت: شعار شهرداری گرگان همواره شهر انتظار و شهر دارالمومنین است و طی این سال ها تلاش شهرداری بر حفظ معنویت ها بوده است، این موضوع در اجرای برنامه های ملی و مذهبی نمود داشته و در این زمینه از خیلی از دستگاه های فرهنگی جلوتر بوده ایم.

او اضافه نمود: ششمین جشنواره پاییز هزار رنگ در پارک جنگلی النگدره گرگان از ماه ها قبل در دستور کار شهرداری گرگان قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از گرفتن مجوز های لازم و در نظر گرفتن شرایط رنگ بندی کرونایی، جلسات متمادی با دستگاه هایی مانند میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، اداره ارشاد اسلامی، اداره برق، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و سایر دستگاه های همکار برگزار و زمانبندی برگزاری جشنواره معین شد.

سید النگی اضافه نمود:این جشنواره قرار بود روز جمعه 12 آذرماه برگزار شود، اما به دلیل شرایط جوی به روز چهارشنبه 10 آذر موکول شد.

او ادامه داد: گرگان شهر بزرگی است و در همه رویداد های اجتماعی افراد با سلایق متفاوت حضور دارند، رویکرد شهرداری تفاهمی است و بعد از مانور های کرونایی که داشتیم مردم خوب استقبال کردند و خواهان نشاط اجتماعی بودند.

قائم مقام شهرداری گرگان در رابطه با حواشی مربوط به تخریب محیط زیست گفت: شهرداری گرگان برای حفاظت از محیط زیست علی رغم درخواست های متعدد اجازه تردد با خودرو را در این روز صادر نکرد گرچه این تصمیم سختی هایی را برای گروه هایی نظیر سالمندان و معلولان به همراه داشت.

سید النگی گفت: شهرداری گرگان برنامه های زیادی برای احیا و کاشت نهال در پارک جنگلی النگدره انجام داده و همچنان این برنامه ها ادامه دارد.

او اضافه نمود: برای جانمایی و اجرای این برنامه با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مکاتباتی انجام شد، اما پاسخی مبنی بر مخالفت برای اجرای این جشنواره در مکان در نظر گرفته شده به دست ما نرسید.

قائم مقام شهرداری گرگان گفت: مکانی که امسال جشنواره برگزار گشت مکانی است که دقیقا دو سال گذشته هم در آنجا جشنواره پاییز هزار رنگ برگزار گشته بود.

سید النگی در رابطه با هزینه های این جشنواره گفت: برای برگزاری این جشنواره از اسپانسر و خیرین کمک گرفتیم و مبلغی هم خود شهرداری در این زمینه هزینه کرده است، اما در حال حاضر جمع بندی نهایی هزینه تمام شده جشنواره انجام نشده است.

او اضافه نمود: در دوسال گذشته شهرداری گرگان هم و غم خود را برای النگدره گذاشت و امسال این زیبایی، محصول این کار بود.

آرش فولادیان روابط عمومی شهرداری گرگان هم در این نشست گفت: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه های اقلیمی و جغرافیایی و برند سازی پاییز به نام شهر گرگان برگزار گشت همان گونه که شهر کاشان را به نام گلابش می شناسند و هر سال جشنواره های در این رابطه برگزار می شود.

او در رابطه با مباحث محیط زیستی گفت: هیچ مجموعه ای به مقدار شهرداری گرگان برای حفظ محیط زیست النگدره هزینه نکرده است و سالانه میلیارد ها تومان صرف نگه داری این پارک جنگلی می شود.

فولادیان اضافه نمود: از اتفاقات رخ داده که در شان جایگاه شهر گرگان نبود پوزش می طلبیم.

او گفت: این جشنواره در شرایط آبی کرونایی و با کسب اجازه از فرمانداری اجرا شده بود و در تبلیغات از مردم خواسته شده بود حتما ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

م/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توضیحات مسئولان شهرداری گرگان در رابطه با حواشی جشنواره پاییز هزار رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات مسئولان شهرداری گرگان در رابطه با حواشی جشنواره پاییز هزار رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید