این گروه به زودی شغل خود را از دست می دهند!

به گزارش وبلاگ موتناوه، حافظه ربات آنقدر قوی است که می تواند تمام نمودارهای ناوبری Jeppesen را به خاطر بسپارد، کاری که برای خلبانان انسانی غیرممکن است.

این گروه به زودی شغل خود را از دست می دهند!

هم هوش مصنوعی (AI) و هم رباتیک در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته اند، به این معنی که بسکمک از مشاغل انسانی می توانند به زودی از طریق فناوری، در زمین و حتی در آسمان، ربوده شوند. تیمی از مهندسان و محققان موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) در حال توسعه یک ربات انسان نما هستند که می تواند هواپیما را پرواز دهد.

چرا باز کردن مقبره بزرگ اولین امپراتور چین ترسناک است؟/ عکس

روسیه این سلاح ها را به هند می دهد!/ عکس

دیوید شیم، دانشیار مهندسی برق در KAIST به یورونیوز نکست گفت: Pibot یک ربات انسان نما است که می تواند با دستکاری تمام کنترل های کابین خلبان که برای انسان ها طراحی شده است، یک هواپیما را درست مانند یک خلبان انسان پرواز دهد.

این ربات که Pibot نام دارد، می تواند با استفاده از فناوری کنترل با دقت بالا، بازوها و انگشتان خود را کنترل کند تا ابزارهای پرواز را به طرز ماهرانه ای کار کند، حتی با لرزش شدید در هواپیما. دوربین های خارجی آن به Pibot اجازه می دهد تا شرایط فعلی هواپیما را کنترل کند و دوربین های داخلی به آن کمک می کنند تا سوئیچ های ضروری را در صفحه کنترل مدیریت کند.

به گفته تیم KAIST، حافظه آن به قدری قوی است که می تواند تمام نمودارهای ناوبری هوانوردی Jeppesen را در سراسر جهان به خاطر بسپارد، که به گفته تیم KAIST برای خلبانان انسانی غیرممکن است.

منبع: euronews

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این گروه به زودی شغل خود را از دست می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گروه به زودی شغل خود را از دست می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید