انفجار خودرو بمب گذاری شده در شمال شرقی سوریه

به گزارش وبلاگ موتناوه، منابع محلی در سوریه روز سه شنبه از انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه در شمال شرقی حلب و کشته یا زخمی شدن شماری از غیرنظامیان خبر دادند.

انفجار خودرو بمب گذاری شده در شمال شرقی سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ موتناوه، شبکه خبری روسیاالیوم به نقل منابع محلی گزارش داد که انفجار شدیدی در شهر الباب در شمال شرقی حلب روی داده است. این شهر در حال حاضر تحت سیطره نیرو های ترکیه است.

بنابر اطلاعات اولیه، یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده نزدیک مسجد عثمان در مرکز شهر منفجر شده که در اثر آن شماری غیر نظامی کشته و یا زخمی شدند.

هنوز آمار دقیق قربانیان این انفجار مخابره نشده است.

تا به امروز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

پنجم مهرماه نیز انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال شرق سوریه هفت کشته برجای گذاشت. این انفجار در شهر رأس العین در استان الحسکه روی داده بود.

ارتش ترکیه از سال 2016 در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهر های الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

همچنین ترکیه در 25 مهرماه 98 نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به نیرو های دمکراتیک سوری از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را آغاز کرد که این عملیات یک هفته ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه 5 روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انفجار خودرو بمب گذاری شده در شمال شرقی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار خودرو بمب گذاری شده در شمال شرقی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید