از کنترل خارج شدن آتش سوزی ها در آمریکا

به گزارش وبلاگ موتناوه، استان های غربی آمریکا همچنان درگیر آتش سوزی های مهیب هستند.

از کنترل خارج شدن آتش سوزی ها در آمریکا

مقامات محلی گزارش دادند، آتش سوزی گسترده روز دوشنبه در استان اورگان آمریکا از کنترل خارج شد و بخش هایی از غرب آمریکا همچنان براثر آتش سوزی های متعدد ویران شده و هزاران نفر از ساکنان را مجبور به تخلیه نموده است.

گروه ملی هماهنگی آتش سوزی جنگل ها اعلام نمود که این آتش سوزی، که آتش سوزی نهر سدر Cedar Creek Fire نام دارد، سبب شد نزدیک به 35 هزار هکتار از بین برود. وسعت این آتش سوزی ظرف چهار روز، چهار برابر شد و دو منطقه از مرکز اورگان و شرق شهر یوجین را فرا گرفت.

بیش از 2000 محل مسکونی و 400 ساختمان تجاری در معرض تهدید آتش سوزی قرار دارند. از چند روز گذشته، مقامات سطح سه طرح تخلیه خود را در بعضی منطقه ها فعال نموده اند، به این معنی که خطر در این مکان ها قریب الوقوع است و ساکنان باید به سرعت تخلیه شوند. به صد ها نفر از ساکنان دستور تخلیه داده شده است و مقامات به هزاران نفر دیگر هشدار داده اند تا در صورت لزوم برای تخلیه آماده شوند.

گروه ملی هماهنگی آتش سوزی جنگل ها اضافه کرد، دود غلیظ منطقه را فراگرفته و کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار داده است. این آتش سوزی به دلیل شرایط جوی در هفته گذشته که با باد هایی که از شرق آمدند و دمای هوای بالا و خشکسالی همراه شد، پیشروی پیدا کرد.

هشت بالگرد و بیش از 1000 آتش نشان دوشنبه کوشش کردند آتش سوزی را مهار نمایند. این آتش سوزی اول اوت اعلام شد. یکشنبه، آتش نشانان بر ساخت موانعی در طول جاده ها در برابر شعله های آتش تأکید کردند. آن ها اعلام نمودند ساخت این موانع ممکن است تقریبا یک هفته طول بکشد.

غرب آمریکا از پیامد های بیش از دو دهه خشکسالی ویرانگر رنج می برد که با تغییرات آب و هوایی تشدید شده است. در حال حاضر، بیش از 90 آتش سوزی در هشت استان در غرب آمریکا فعال است و این امر سبب شده ساکنان شهر های بزرگ مانند سیاتل، در استان واشنگتن، به سختی نفس بکشند.

آتش نشانان به ویژه برای اطفای آتش سوزی در حومه لس آنجلس و اطراف ساکرامنتو در استان کالیفرنیا کوشش می نمایند.

وبلاگ موتناوه بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از کنترل خارج شدن آتش سوزی ها در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کنترل خارج شدن آتش سوزی ها در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید