آمار کرونا در کانادا

به گزارش وبلاگ موتناوه، آمار کرونا در کانادا

ویروس های کرونا خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که می توانند حیوانات و انسان ها را بیمار نمایند. تعداد زیادی از ویروس های کرونا که تا به امروز شناخته شده اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت های دستگاه تنفسی در انسان ها می شوند که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) و سندروم تنفسی حاد (سارس) متغیر هستند. ویروس کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

آمار کرونا در کانادا

اولین مورد شناخته شده ویروس کرونا در کانادا، در تاریخ 25 ژانویه ظاهر شد. مردی از ووهان چین به تورنتو بازگشته و پس از تست کرونا، متوجه شد نتیجه تست مثبت است. روز بعد هم تست همسر این مرد مثبت اعلام شد.

کبک نسبت به استان های دیگر، خیلی زود تحت تأثیر شدید این ویروس نهاده شد. علت این امر ممکن است تعطیلی زمستانی مدارس باشد که طی آن بیشتر خانواده ها به جنوب ایالات متحده و دیگر امکان گرم سفر کردند.

در تاریخ 21 مارس، کانادا مرزهای خود را با ایالات متحده به استثنای مواردی مانند جا به جایی بار و بعضی از نیروهای ضروری کار، بست. از سال 1867 که کانادا تبدیل به کشوری واحد شد، این نخستین باری بود که تمامی مرزهای این کشور بسته شد.

آژانس بهداشت عمومی کانادا به منظور کنترل جدی شرایط، با استان ها، منطقه ها و شرکای بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، وارد همکاری شده است. تمامی کوشش های جهانی بر مهار شیوع ویروس، و جلوگیری از توسعه آن متمرکز است. مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا در تماس نزدیک با مسئولان ارشد پزشکی استان ها و منطقه ها است تا هر موردی از ابتلای کووید 19 که در کانادا رخ می دهد، به سرعت شناسایی و مدیریت گردد.

آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی کانادا، آزمایش تشخیصی ویروس منجر به کووید-19 را انجام می دهد. این آزمایشگاه با آزمایشگاه های بهداشت عمومی استانی و منطقه ای، که در حال حاضر قادر به گرفتن تست کویید-19 هستند، همکاری تنگاتنگی دارد.

گفتنی است بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا در کانادا به ترتیب در استان های کبک، انتاریو و آلبرتا به ثبت رسیده است.

در جدول زیر آخرین آمار ثبت شده از مرگ و میر و ابتلا به کرونا در کانادا را مشاهده خواهید کرد:

تعداد کل افرادی که تست دادندتعداد کل بیمارانتعداد کیس های درگیرتعداد بهبودیافتگانتعداد فوت شدگان
4،505،218120،1324،790106،3558،987

سازمان تحصیلی مهاجرتی وبلاگ موتناوه در ونکوور کانادا تا کنون راهگشای ورود هزاران دانشجو خارجی به کانادا بوده است. شما هم اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید همیشه باتجربه ترین و بهترین ها را انتخاب کنید.

  • ارزیابی رایگان برای تحصیل در کانادا
  • رزرو وقت مشاوره رایگان با کانادا
  • تماس با ما
منبع: موسسه کانادایی جی اس آی

به "آمار کرونا در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید