25 خرداد روز ملی گل و گیاه

به گزارش وبلاگ موتناوه، تاریخ 25 خرداد هر سال مصادف با با 15 ژوئن، روز ملی گل و گیاه نام دارد. روز ملی گل و گیاه با هدف ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل ها و گیاهان انجام می گیرد.

25 خرداد روز ملی گل و گیاه

به گزارش وبلاگ موتناوه تاریخ 25 خرداد هر سال مصادف با با 15 ژوئن، روز ملی گل و گیاه نام دارد. روز ملی گل و گیاه با هدف ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل ها وگیاهان انجام می گیرد.

اهمیت گل و گیاه

دانش بومی، دانشی است که قرن ها است که بر اساس تجربه انسان شکل گرفته است. این دانش که به دانش سنتی نیز معروف است مربوط به هر منطقه است که با عوامل و شرایط محیطی سازگاری دارد. این سلسله از دانش بر اساس فرهنگ ها و نیازهای جوامع شکل گرفته است. دانش بومی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و در جوامع مختلف دارای ارزش خاصی است. دانش بومی با علم تازه سازگار است و باعث توسعه آن نیز شده است.

کشور ما یکی از مناطقی است که کشت گل و گیاه در آن رواج دارد. کشت گل از نظر مالی به علت مصرف کنترل شده آب، به صورت متراکم در واحدهای کوچک و بعلاوه گلخانه پلاستیکی از مزیت زیادی برخوردار است. صادرات گل و گیاه از کشور رونق دارد. ترویج بازاریابی عامل کلیدی در مطلع کردن کشاورزان درخصوص بازاریابی مناسب و برطرف محدودیت های بازاریابی و آموزش کشاورزان، تجار و مصرف کنندگان در رابطه با بازاریابی با هدف ایجاد تغییرات مطلوب در دانش، نگرش، مهارت و رفتار آنها است.

گل و گیاه در ادبیات

به علت اینکه پرورش گل و گیاه در ایران سابقه طولانی دارد، شاعران و ادبای زیادی نیز به آن پرداخته اند. گل و گیاه در ادبیات ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است. برای مثال حافظ، شاعر پرآوازه ایرانی، به طبیعت و گل و گیاه اهمیت زیادی داده است. 282 غزل از 495 غزل حافظ در خصوص گل و گیاه است. با توجه به فراوانی اشعار حافظ در خصوص گل و گیاه ، می توان به طبیعت گرایی او پی برد.

گل و گیاه در مقالات

بیشتر مقالات فارسی مرتبط با گل و گیاه بر بازاریابی و ترویج بازاریابی تاکید دارند. در مقالات فارسی با موضوع گل و گیاه، بر صادرات آن تاکید دارد. به طوری که می توان گفت صادرات غیر نفتی یکی از مهم ترین کلمات کلیدی در مقالات با موضوع گل و گیاه است.

باغ ارم شیراز

باغ ارم نمونه ای از باغ های بی نظیر تاریخی ایران، نگین باغ های شیراز است، این باغ امروزه علاوه بر سروهای زیبا به داشتن انواع گل نیز اشتهار دارد.

در دو دهه اخیر گل های بسیاری از هر نوع در آن پرورش داده شده و مخصوصا گل های رز گوناگون آن دیدنی است. توسعه باغ گلستانی از انواع گل رز در ضلع غرب و شمال غربی این باغ احداث شده که در آن قریب دویست و پنجاه واریته گل رز پرورش داده شده و این گلستان از نظر تنوع و بسیاری انواع گل رز در کشور ما بی نظیر و در کشورهای همجوار و آسیا کم نظیر است.

شیراز را نه تنها به ادبیان و شاعرانی دنیای همانند سعدی و حافظ می شناسند، بلکه آوزاه و معروفیت شیراز از گذشته های دور به شهر باغ های سرسبز، شهر و گل و بلبل در دنیا پیچیده و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به این شهر می کشاند. باغ ارم نگین باغ های شیراز است، باغی که سرونازهای آن معروفیتی دنیای دارد و به گونه ای سر به آسمان کشیده اند که گویی پنجه های پیکره تراشی ماهر آنها را بدین استواری و توازن از دل زمین تا عمق آسمان تراشیده است.

باغ ارم به عنوان یکی از زیباترین باغ های ایران در شمال غربی شیراز در خیابان ارم واقع شده است.

منبع: دنیای سفر

به "25 خرداد روز ملی گل و گیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 خرداد روز ملی گل و گیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید