کرونا مرگبارتر می گردد

به گزارش وبلاگ موتناوه، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید-19 کشور از ناگوارتر شدن شرایط مرگ و میر ناشی از کرونا در روز های پیش رو اطلاع داد و گفت: هنوز به قله پیک پنجم کرونا نرسیده ایم. این درحالی است که باید یادآور شد بیست و پنجم همین ماه بود که با مرگ 655نفر کرونا رکورد مرگبار دیگری از خود به جا گذاشت. افزون براین به گفته سوری احتمال این که موج ششم کرونا هم از راه برسد دور از انتظار نیست.

کرونا مرگبارتر می گردد

به گزارش وبلاگ موتناوه، حمید سوری با تشریح آمار و داده های پیک پنجم کرونا اضافه کرد: در پیک اخیر، شاهد افزایش آمار ابتلا در دوره زمانی کوتاه تری هستیم و افزایش آمار ابتلا روزانه هم با شیب بیشتری اتفاق می افتد، به همین علت، مدت زمان بیشتری برای رسیدن به قله پیک پنجم کرونا ضروری است.

وی علت طولانی شدن پیک پنجم ویروس کرونا را سرعت انتشار ویروس در کشور اسم کرد و ادامه داد: ماهیت ویروس، خاصیت بیماری زایی بیشتر و سرعت انتقال پذیری چند برابری از دیگر دلایل طولانی تر شدن پیک پنجم است.

این اپیدمیولوژیست اسم کرد: بی توجهی به پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی هم در این بین تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به نقشه پیک پنجم کرونا در شهرهای کشور، گفت: شرایط سرایت و تنوع ویروسی در هر کدام از شهرها بسته به اقداماتی که انجام گرفته، فرق دارد.

سوی ادامه داد: به اسم مثال در مشهد و تهران که گردشگر پذیرند و رفت وآمد بیشتری هم دارند، تنوع آلودگی بیشتر است و در مقابل در چابهار و در شهرهای سیستان و بلوچستان که اقدامات واکنش سریع در آنجا صورت گرفته شرایط ویروس بهتر است، البته این شرایط در این استان شکننده است.

به گفته سوری در پیک پنجم ویروس کرونا شاهد اپیدمی محلی هستیم به همین علت در هر شهری که اقدامات کنترلی صورت نگرفته، شرایط ویروس ناگوارتر است.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کوید-19 با اشاره به ماهیت ویروس دلتا ادامه داد: رفتار ویروس تغییر نموده و ایمنی جمعی قادر به بهبود شرایط نیست، چون با هر جهش نو، بیماری نوی به وجود می آید و هر فردی که قبلا مبتلا شده، ممکن است دوباره بیمار گردد؛ بنابراین مدیریت کرونا و هم رفتار پیشگیرانه تنها راه کاهش ابتلاست.

سوری با اشاره به احتمال بروز پیک ششم کرونا قبل از انتها پیک پنجم اسم کرد: احتمال بروز پیک ششم قبل از انتها پیک پنجم دور از انتظار نیست، اما با انجام اقدام سریع برای مبارزه با ویروس و هم رعایت پروتکل های بهداشتی می توان این احتمال را کاهش داد.

منبع: جام جم آنلاین

به "کرونا مرگبارتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا مرگبارتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید