کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند

به گزارش وبلاگ موتناوه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تکاب، علی ابراهیمی صبح چهارشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تکاب گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند و همیشه باید مورد توجه مسئولین قرار گیرند.

کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند

وی ادامه داد: تقویت کتاب و کتابخوانی و توسعه و تعمیم آن به دل روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت مورد انتظار است و امید می رود با همکاری اعضاء، بخشداران و دهیاران این مهم محقق گردد.

رزاق محمدی، شهردار تکاب نیز در این جلسه گفت: حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگ شهرسازی است و باید از این موضوع حمایت ویژه کرد.

وی اضافه کرد : سرلوحه تمام پیشرفت ها کتاب و کتابخوانی است و سوق دهی جامعه به سوی تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازمه یک شهر و جامعه آرمانی است.

حسین آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تکاب نیز در این جلسه گفت: کتابخانه های عمومی تزریق کنندگان فرهنگ دانایی و آگاهی بخشی به جامعه اند و تقویت این مراکز به عنوان پایگاه حساس فرهنگی در شهرستان مستلزم نگاه دلسوزانه مسؤلان امر، خصوصا اعضای محترم انجمن کتابخانه های عمومی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء دامنه فعالیت کتابخانه های عمومی به روستاها و مراکز محروم، توجه عادلانه این امر به منطقه ها کم برخوردار است و باید با سوق دهی فعالیت های فرهنگی و کتاب و کتابخوانی به روستاهای محروم مردم این دیار نیز از این موهبت فرهنگی برخوردار شوند.

سلیمان نظری، سرپرست اداره آموزش و پرورش تکاب نیز گفت: همراهی و هم سویی اداره آموزش و پرورش شهرستان با کتابخانه های عمومی در راستای تقویت کتاب و کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی در شهرستان همیشه مورد توجه مسؤلان آموزش و پرورش بوده و تمام تلاشمان را معطوف به این امر خواهیم نمود تا این امر در بین دانش آموزان و خانواده ها نهادینه گردد.

ایوب افشاری نژاد، هنرمند برجسته هنرهای نمایشی شهرستان و عضو انجمن کتابخانه های عمومی نیز در این جلسه بر تعامل خویش در راستای ارائه آثار فاخر نمایشی به منظور شناساندن کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید نمود.

به گزارش ایبنا؛ معرفی زمین به مساحت 500 متر مربع از مصوبات استاندار آذربایجان غربی به شهرستان تکاب به وسیله شورای شهر و شهرداری تکاب، همکاری ادارات آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه های تابستانه و محوطه سازی اطراف کتابخانه ملت به وسیله شهرداری از مصوبات جلسه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید