پیش بینی برداشت 135 هزار تُن چغندرقند در اسدآباد

به گزارش وبلاگ موتناوه، خبرنگاران/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از پیش بینی برداشت 135 هزار تن محصول چغندرقند از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

پیش بینی برداشت 135 هزار تُن چغندرقند در اسدآباد

محمد کرم مرادی در گفت و گو با وبلاگ موتناوه،اظهار کرد: سطح زیر کشت سال جاری چغندر قند شهرستان بیش از 2530 هکتار بوده که به صورت میانه از هر هکتار کشت برداشت 55 تن محصول از طریق چغندرکاران اسدآبادی پیش بینی می شود.

وی تعهد سال جاری شهرستان در بحث کشت چغندر را 2100 هکتار برشمرد و گفت:با توجه به مقرون به صرفه بودن این محصول استراتژیک چغندرکاران اسدآبادی با 430 هکتار مازاد تعهد افزایش کشت داشته اند .

مرادی با بیان اینکه پیش بینی می شود مقدار تولید محصول چغندر قند سال جاری شهرستان نسبت به سال گذشته دارای 25 هزار تن افزایش باشد ، گفت: شهرستان اسدآباد دارای 750 چغندرکار بوده که بیشترین سطح زیر کشت چغندر سهرستان در دشت افشار و در وندرآباد و یوسف آباد متمرکز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با اشاره به اینکه 90 درصد اراضی چغندر شهرستان مجهز به سیستم بارانی است ادامه داد:در سال جاری کشت چغندر قند شهرستان به صورت کشت بذر مستقیم بوده و به دلیل هزینه های بالا چغندکاران کشت نشائی نداشته اند.

مرادی همچنین با بیان اینکه برداشت چغندر قند در برخی از اراضی شهرستان به دلیل کشت زودهنگام و هراکشت آغاز شده اضافه کرد:برداشت رسمی چغندر قند شهرستان معمولا از پنجم مهر آغاز و با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و تحویل محصول از طریق کارخانه ها تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر از 15 شهریور ماه کارخانه های قند آغاز به خرید محصول از چغندکاران کرده اند، یادآور شد:در حال حاضر چغندرکاران اسدآبادی برای تحویل محصول خود به کارخانه های طرف قرارداد با شهرستان دارای مشکل نیستند اما معمولا به دلیل پیک برداشت از 15 مهرماه تا آبان احتمال کمبود وسیله برای حمل به کارخانه وجود دارد.

مرادی اضافه کرد: کارخانه های قند همدان ،اصفهان ،قزوین کارخانه های طرف قرار داد شهرستان بوده که سال جاری به ازاء هر هکتار 55 تُن محصول از چغندکاران اسدآبادی دریافت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیش بینی برداشت 135 هزار تُن چغندرقند در اسدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 135 هزار تُن چغندرقند در اسدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید